PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skierowanie do pracy jako prostytutka (Niemcy)

  • 1. Data: 2005-02-03 13:13:29
    Temat: Skierowanie do pracy jako prostytutka (Niemcy)
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Niedawno byla dyskusja na temat watpliwosci co do tego przypadku, a akurat
    swiezo opoblikowano tego newsa

    28.html?nltxx=856991&nltdt=2005-02-03-09-06
    KAI 03-02-2005, ostatnia aktualizacja 03-02-2005 11:13

    Młoda Niemka z Berlina, której danych osobowych nie ujawniono,
    specjalistka w zakresie informatyki, nie mogąc znaleźć odpowiedniej pracy,
    zaczęła pracować jako kelnerka w kawiarni. Pewnego razu zadzwoniono do
    niej z propozycją zmiany zatrudnienia, po czym gdy dowiedziała się, o jaki
    rodzaj pracy chodzi i stanowczo odmówiła, pracownik urzędu zatrudnienia
    powiedział jej, że jeśli nie zgodzi się, zostanie pozbawiona zasiłku.

    Z formalnego punktu widzenia sprawa jest "czysta". W związku z najwyższym
    od chwili zjednoczenia Niemiec w 1990 r. poziomem bezrobocia w tym kraju
    wprowadzono niedawno zmiany, zaostrzające możliwości korzystania z
    ubezpieczeń społecznych.

    Niemal jednocześnie zalegalizowano tam prostytucję, która odtąd nosi nazwę
    "handlu seksualnego" i w świetle prawa nie jest ani niemoralna, ani nie do
    przyjęcia.

    Co więcej, uznanie tego rodzaju "usług" za pracę jak każda inna sprawia,
    że urząd zatrudnienia może zmuszać kobiety do pracy np. w domach
    publicznych.

    Według obowiązujących obecnie w Niemczech przepisów, jeśli kobieta w wieku
    do 55 lat w ciągu roku nie podjęła pracy, może być zmuszona do podjęcia
    zaproponowanego jej zatrudnienia lub zostanie pozbawiona zasiłku dla
    bezrobotnych.

    - Prawo w żadnym wypadku nie przeszkadza przymusowemu wciąganiu kobiet do
    "przemysłu seksualnego" - oświadczyła Merchthilda Garwed, adwokatka z
    Hamburga, specjalizująca się w tego rodzaju sprawach. Podkreśliła, że
    obowiązujące obecnie przepisy "nie uważają pracy w dziedzinie 'seksu
    komercyjnego' za coś niemoralnego, toteż odmowa przyjęcia takiej 'pracy'
    może pociągnąć za sobą utratę świadczeń z tytułu bezrobocia".

  • 2. Data: 2005-02-03 17:49:08
    Temat: Re: Skierowanie do pracy jako prostytutka (Niemcy)
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]

    > Co więcej, uznanie tego rodzaju "usług" za pracę jak każda inna sprawia,
    > że urząd zatrudnienia może zmuszać kobiety do pracy np. w domach

    Ciekawe czy mezczyzna tez moze dostac podobna propozycje "pracy" np w
    klubie dla gejow . :))

    pzdr

  • 3. Data: 2005-02-03 18:01:14
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Ciekawe czy mezczyzna tez moze dostac podobna propozycje "pracy" np w
    > klubie dla gejow . :))
    Czemu od razu dla gejów? Panowie są w cenie też (gdzieś to wyczytałem
    ;), zwłaszcza dla starszych pań.

  • 4. Data: 2005-02-03 21:37:52
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 3 Feb 2005 19:01:14 +0100, Jan Kowalski
    <j...@k...nie-istnieje.pl> napisał:

    > Czemu od razu dla gejów? Panowie są w cenie też (gdzieś to wyczytałem
    > ;), zwłaszcza dla starszych pań.

    Problem jest powazniejszy. BRAK takich skierowan (gejowskich) dla mezczyzn
    nalezaloby interpretowac jako nietolerancje urzednikow w UP, niezgodna z
    trendami unijnymi ;)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-02-04 09:07:54
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

    witam
    ..a taka 50+ też by otrzymała skierowanie?
    zdrowaśki