PracaGrupypl.praca.dyskusje › skarbowka

  • 1. Data: 2005-02-03 13:52:10
    Temat: skarbowka
    Od: "S" <u...@N...Minfo>

    wiem, ze technicznie ntg, ale czy skarbowka moze zazadac okazania licencji
    programow komputerowych?:>
    znajomemu wlasnie swiezo rozpoczeto kontrole w firmie i panie powiedzialy by
    przygotowac cos takiego:> kontrola dot. vat ;>
    wg. mnie nie moga az tak ingerowac... Kto ma racje?
    pozdrawiam,
    slawekg

  • 2. Data: 2005-02-03 14:53:47
    Temat: Re: skarbowka
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-02-03, S <u...@N...Minfo> wrote:
    > znajomemu wlasnie swiezo rozpoczeto kontrole w firmie i panie powiedzialy by
    > przygotowac cos takiego:> kontrola dot. vat ;>
    > wg. mnie nie moga az tak ingerowac... Kto ma racje?
    Po pierwsze: nie ta grupa. pl.biznes będzie o wiele lepszym forum.

    Po drugie: na moje rozumienie przepisów to będzie mniej więcej tak...
    Ogólnie to nie mogą. Ale jeżeli kontrola jest w związku z wnioskiem o zwrot
    VATu i w rejestrze zakupów są faktury na oprogramowanie to wtedy zmienia
    nieco postać rzeczy. Oczywiście wtedy tylko licencje na oprogramowanie
    wymienione na tych fakturach, które są podstawą do zwrotu nadpłaconego VATu.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    zapamiętaj, że ludzie i tak o Tobie nie myślą, a jeśli już myślą to
    po to, żeby poczuć, iż są lepsi niż Ty

  • 3. Data: 2005-02-03 15:02:26
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 3 Feb 2005 14:53:47 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, Artur R.
    Czechowski napisal(a):

> [...]
    > wymienione na tych fakturach, które są podstawą do zwrotu nadpłaconego VATu.

    Jedynym dokumentem ksiegowym sa faktury i sa one jedynym dokumentem do
    ustalenia prawa do zwrotu VAT'u - jesli US ma watpliwosci co do tych faktur
    to moze zrobic kontrole krzyzowa.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 4. Data: 2005-02-03 16:34:36
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Kyniu
    <k...@U...poczta.gazeta.pl> wystukał[a]
    > Jedynym dokumentem ksiegowym sa faktury i sa one jedynym dokumentem do
    > ustalenia prawa do zwrotu VAT'u

    ta... spróbuj to powiedzieć kontroli, w czasie gdy żąda np. wuzetek
    (WZ), czy się otrzymało towar, albo gwarancji na maszynę - Taką drogą
    maszynę kupiliście bez gwarancji?

    Z tego co wiem to us mają swoją 'filozofię' i trudno to zmienić.... :(

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-02-03 17:19:22
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 3 Feb 2005 17:34:36 +0100, na pl.praca.dyskusje, Nikiel ;-)
    napisal(a):

    > ta... spróbuj to powiedzieć kontroli, w czasie gdy żąda np. wuzetek
    > (WZ), czy się otrzymało towar, albo gwarancji na maszynę - Taką drogą
    > maszynę kupiliście bez gwarancji?

    Ano maja swoja filozofie ale latwo ich z tej filozofii mozna wyleczyc za
    kazdym razem pytajac o podstawe prawna. Raz przyszli na poczatku roku do
    mojego ojca dwaj panowie kontrolowac renament. Jako ze firma produkowala
    wyroby ze stali magazyn zajmowaly roznego rodzaju profile, prety, rury,
    blachy, etc. niektore w setkach kg. No to panowie dziarsko zaczynaja
    rozmowe ze w takim razie oni beda stac przy wadze a ludzie maja to nosic i
    wazyc. Ojciec popatrzyl na pisemko z US i czyta ze to oni maja
    przeprowadzic kontrole wiec chetnie wypozyczy im rekawice i niech sobie
    waza (tak BTW materialow tego rodzaju nie kupuje sie na wage tylko sa
    tabele przeliczeniowe ile dany profil wazy z metra no ale po co ich
    uswiadamiac). Ojciec dodal ze jesli dostarcza zobowiazanie US do pokrycia
    kosztow przestoju firmy to on wyda pracownikom polecenie powazenia tego
    materialu. Panowie popatrzyli na siebie i na ojca, podrapali sie w glowe i
    stwierdzili ze przyjda z innym pisemkiem. Wiecej kontroli z US nie mial od
    tamtego czasu.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 6. Data: 2005-02-04 22:26:38
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Pierwszy raz w zyciu slysze aby US kontrolowal stan magazynu?? W sumie nie
    da sie tego zrobic tak na dobra sprawe. Magazyn wykazujesz na 31.12. po tym
    dniu stan sie zmienia to chyba trzeba byc debilem aby kontrolowac cos
    takiego. Ale ja bym sie bal tego ze US moze dac znac Prokuraturze o
    nielegalnych programach.

  • 7. Data: 2005-02-04 23:06:05
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

> [...]
    > sumie nie da sie tego zrobic tak na dobra sprawe. Magazyn wykazujesz
    > na 31.12. po tym dniu stan sie zmienia to chyba trzeba byc debilem

    Ale ty tylko żartujesz, prawda?
    Eeeee, bo jak nie, to idę na magazyniera. Ale się obłowię...
    :-)))).

  • 8. Data: 2005-02-04 23:48:27
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2005 00:06:05 +0100, Jan Kowalski
    <j...@k...nie-istnieje.pl> napisał:

    > Ale ty tylko żartujesz, prawda?
    > Eeeee, bo jak nie, to idę na magazyniera. Ale się obłowię...
    > :-)))).

    Ja slyszalem o kontrolach z US, gdy prosza o wydruk stanow (wzglednie
    kartoteki towarowe) i ida w regaly sprawdzac wyrywkowo, czy nie ma na
    kontrolowanych pozycjach niezaewidencjonowanych nadwyzek itp. Wydaje mi
    sie to logiczne, bo jesli w firmie bylyby niezaewidencjonowane sprzedaze i
    zakupy gotowkowe,niepuszczane naturalnie na kase fiskalna, to wprawny
    kombinator moglby calosc latami przeprowadzac poza ksiegowoscia.
    Ale tylko slyszalem - osobiscie nie przechodzilem i nie znam podstaw
    prawnych.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##