PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
  • Data: 2005-02-07 07:50:42
    Temat: Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2005-02-06, Jotte <t...@W...pl> wrote:
    > Nauczyciele płacą podatki tak samo jak wszyscy inni. I nie do nich z
    > tekstami skąd jest kasa na ich solidnie zapracowaną pensję.

    Ależ ja nie twierdzę, że pensja nauczyciela nie jest solidnie zapracowana!
    Jak już pisałem, "wiem jak to jest", wiem, że to ciężka praca. Nie mniej
    ciężka niż górnik, hutnik, kolejarz... Ba, teraz nawet informatycy dorobili
    się "chorób zawodowych" ;-). Też uważam, że dobra praca powinna być dobrze
    wynagradzana. I nie miałbym nic przeciwko umniejszeniu ogólnego złodziejstwa
    rządowego na rzecz zwiększenia np. właśnie płac nauczycieli.

    Ale to nie ma nic wspólnego z tematem! Jeśli nauczyciel chce dostawać
    np. wypłatę za wakacje - no problem, ale niech siedzi 8h w szkole,
    organizuje jakieś warsztaty, kółka zainteresowań, w ostateczności nawet
    świetlicę dla znudzonych dzieciaków, co by nie wystawały w bramach.
    Podobnie z "godzinami" - _wiem_, że praca nauczyciela to znacznie więcej
    niż te 18h, przygotowywanie lekcji, sprawdzanie prac itp. Ale niech w
    takim razie to robi _w szkole_ - gdzieś w pokoiku, gdzie w razie czego
    uczeń może przyjść, spytać się o jakieś niejasne rzeczy, uzyskać pomoc w
    rozwiązywaniu trudnego zadania, ogólnie pogadać o dupie Maryni...

    A nie zamiast tego "podwyższać swoje kwalifikacje"!!! Z tego wzięła się moja
    uwaga o kursie Solarisowym. Co innego, jeśli np. dyrektor szkoły _rozsądnie_
    zadecyduje, że opłaci się zafundować np. rzeczony kurs nauczycielowi
    informatyki, żeby mógł poprowadzić kółko zainteresowań na temat OS, pokazać
    uczniom coś innego niż Linuxa i Windows. Oczywiście z klauzulą zapewniającą,
    że po skończeniu tego kursu w ciągu miesiąca nie ucieknie do lepiej płatnej
    pracy ;-)

    O trzynastce już w ogóle nie wspomnę...

    > Transparencik, paru kumpli i pod parlament proszę. ;-)))

    Znalazłem prostsze wyjście - płacenie tych podatków w normalnym kraju.
    I większość moich rozsądnie myślących kolegów najchętniej zrobiłoby
    (lub robi) podobnie. Jeśli do tego państwo ostatecznie wydoi prywatnych
    przedsiębiorców, to niedługo już nie będzie miał kto sponsorować tych
    wszystkich 13-tek, wakacji, ZUSów itp. Ale to już nie będzie mój problem.

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH