eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjedepresja a kariera w IT › Re: depresja a kariera w IT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Jakub Kaniewski <j...@c...gmail.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: depresja a kariera w IT
    Date: Thu, 10 Jan 2008 11:10:34 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 30
    Message-ID: <fm4qv3$d46$1@inews.gazeta.pl>
    References: <fm38qd$pf5$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-89.171.82.116.crowley.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1199959843 13446 89.171.82.116 (10 Jan 2008 10:10:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Jan 2008 10:10:43 +0000 (UTC)
    X-User: ps_997
    In-Reply-To: <fm38qd$pf5$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.7 (X11/20061009)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:216937
    [ ukryj nagłówki ]

    Może troszkę nie na temat, ale nie myślałeś o innym rozwiązaniu swojego
    problemu - może zamiast się odcinać od kontaktu z klientami ćwiczyć
    swoje umiejętności "miękkie" tak żeby taki kontakt był bardziej
    satysfakcjonujący - choćby różnego rodzaju treningi NLP, umiejętności
    perswazji i przekonywania. Zresztą skoro prowadzisz szkolenia to są
    pewnie dla ciebie rzeczy dosyć oczywiste. Prawie każdego klienta można
    zadowolić jeżeli ma się do niego odpowiednie podejście. Mówisz że
    interesują rozmowy na tematy technologiczne - moim zdaniem bezpośrednia
    rozmowa z klientem często też wiele daje w tych sprawach. W
    rozwiązaniach biznesowych często największe zgrzyty są na płaszczyźnie
    przejścia z poziomu koncepcji na poziom implementacji - problemy w
    rodzaju dlaczego faktura ma mięc w bazie znacznik 2434/07/2007 a nie po
    prostu numer itp.
    Oczywiście w dużych firmach tego typu rzeczy są rozstrzygane na wielu
    poziomach, więc programista kodujący nie musi mieć z nimi styczności -
    czy to dobrze czy źle nie wiem.
    I ostatnia kwestia - programista nie jest zawodem w którym się pracuje
    do emerytury - prawie zawsze w pewnym momencie przechodzi się na
    stanowiska menadżerskie, zakłada własną firmę albo wogóle zmienia
    branżę. Znam kilku niezłych programistów którzy tworzyli swoje produkty
    we wczesnych latach 90 (niektóre są cały czas używane) - wszystkim im
    się świetnie wiedzie, ale żaden z nich nie pisze już kodu. A jeżeli w
    swoim rozwoju zawodowym ma się mieć w przyszłości kontakt z
    kontrahentami i klientami (ogólnie nie techniczymi ludźmi) to chyba
    warto wcześniej uczyć się technik negocjacji, szerokiego kompleksowego
    myślenia i dyskusji. Moim zdaniem zamykanie się tylko w kręgach
    technologicznych (chociaż jest to fascynujące) jest ślepą uliczką.

    Pozdrawiam
    J.K.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1