eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjedepresja a kariera w IT › Re: depresja a kariera w IT
  • Data: 2008-01-10 09:48:47
    Temat: Re: depresja a kariera w IT
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "someone" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fm38qd$pf5$1@inews.gazeta.pl...
    > Jestem jedną z tych osób, które najczęściej nie mają ochoty wstawać z
    > łóżka z
    > rana.
    > Pracuję jako projektantka J2EE, lubię swoje zajęcia, lubię Javę, jednak
    > nienawidzę rozmów z biznesem :( Strasznie mnie to męczy.. Jak ktoś mi
    > opowiada
    > o biznesie to ja niewiele z tego rozumiem :( nie cierpię jak ktoś mi
    > udowadnia, że ja nie wiem, ja się nie znam itp. Lubię rozmawiać z ludźmi o
    > sprawach technicznych, zajmuję się też prowadzeniem szkoleń i to mi się
    > podoba. Lubię pracę z ludźmi w zespole, natomiast nie umiem prowadzić
    > ustaleń
    > i negocjować. Mam certyfikaty Suna, jednak wiem, że bez dobrej komunikacji
    > z
    > klientami w życiu nie zrobię kariery i dlatego myślę o zmianie zawodu.
    > Ponieważ znam dobrze pl/sql myślę o zmianie zawodu na programistkę oracle
    > a
    > potem zostać adminem, wiem że tutaj komunikacja z klientem jest zerowa.
    > Zastanawiam się nad pójściem do specjalistycznej poradni zawodowej, jednak
    > nie
    > wiem czy istnieje taka, która będzie mi umiała doradzić w tak szczegółowy
    > sposób jak ja tego chcę. Nakreślając moją obecną sytuację mam pytania do
    > was:
    > czy warto iść do takiej poradni? Czy warto zmieniać zawód? Czy są firmy
    > gdzie
    > można pracować bez wielkiego kontaktu z kientemm jako programistka java i
    > zarabiać normalnie, bo widać że ludzie bez wysokiej EQ są niestety
    > pogardzani
    > przez tych, którzy mają wysoko rozwinięte umiejętności miękkie.

    Witam.

    Znam ten ból. Osobiście uważam, że firmy w których programista w dużej
    mierze odpowiedzialny jest za kontakty z klientami, nie są warte uwagi. Moim
    zdaniem programista powinien skupiać się na programowaniu a nie na aspektach
    polegających na rozmowach z klientami. Niestety w większości polskich firm
    (zwłaszcza tych mniejszych) jest tak, że owy programista jest tak naprawdę
    od wszystkiego, ze względu na cięcie kosztów - przecież nie ma sensu
    zatrudniać ludzi typowo do kontaktów z klientami :( Aktualnie pracuję już w
    piątej firmie właśnie ze względu na ten mankament (wolę zmienić pracę niż
    szarpać sobie nerwy na niewiele znaczące rozmowy z ludźmi, z którymi ciężko
    cokolwiek ustalić). Życie nie jest łatwe ;)

    --
    Pozdrawiam, Mariusz.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1