PracaGrupypl.praca.dyskusje › depresja a kariera w IT

  • 1. Data: 2008-01-09 19:54:54
    Temat: depresja a kariera w IT
    Od: "someone" <z...@g...pl>

    Jestem jedną z tych osób, które najczęściej nie mają ochoty wstawać z łóżka z
    rana.
    Pracuję jako projektantka J2EE, lubię swoje zajęcia, lubię Javę, jednak
    nienawidzę rozmów z biznesem :( Strasznie mnie to męczy.. Jak ktoś mi opowiada
    o biznesie to ja niewiele z tego rozumiem :( nie cierpię jak ktoś mi
    udowadnia, że ja nie wiem, ja się nie znam itp. Lubię rozmawiać z ludźmi o
    sprawach technicznych, zajmuję się też prowadzeniem szkoleń i to mi się
    podoba. Lubię pracę z ludźmi w zespole, natomiast nie umiem prowadzić ustaleń
    i negocjować. Mam certyfikaty Suna, jednak wiem, że bez dobrej komunikacji z
    klientami w życiu nie zrobię kariery i dlatego myślę o zmianie zawodu.
    Ponieważ znam dobrze pl/sql myślę o zmianie zawodu na programistkę oracle a
    potem zostać adminem, wiem że tutaj komunikacja z klientem jest zerowa.
    Zastanawiam się nad pójściem do specjalistycznej poradni zawodowej, jednak nie
    wiem czy istnieje taka, która będzie mi umiała doradzić w tak szczegółowy
    sposób jak ja tego chcę. Nakreślając moją obecną sytuację mam pytania do was:
    czy warto iść do takiej poradni? Czy warto zmieniać zawód? Czy są firmy gdzie
    można pracować bez wielkiego kontaktu z kientemm jako programistka java i
    zarabiać normalnie, bo widać że ludzie bez wysokiej EQ są niestety pogardzani
    przez tych, którzy mają wysoko rozwinięte umiejętności miękkie.

  • 2. Data: 2008-01-09 21:03:57
    Temat: Re: depresja a kariera w IT
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Ponieważ znam dobrze pl/sql my?lę o zmianie zawodu na programistkę oracle a
    > potem zostać adminem, wiem że tutaj komunikacja z klientem jest zerowa.

    Oj mylisz sie :) To zalezy od organizacji w firmie. Jesli jest pare
    poziomow, to rzeczywiscie programista nigdy nie rozmawia z klientem. Ale
    jesli projekt nie jest duzy to nieraz programista robi analize i w ogole
    wszystko ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-01-09 21:17:32
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    someone wrote:

> [...]
    > że ludzie bez wysokiej EQ są niestety pogardzani przez tych, którzy mają

    A jak aplikacja będzie tak zbudowana, że steruje się nią faktycznie sqlem, i
    wszystko będzie do zaprogramowania w bazie?
    A jak się dogadasz z księgową jak księgować faktury?
    A jak się dogadasz z kadrową jak wyliczać składki?
    Wszystkiego właśnie od nich się musisz nauczyć.

  • 4. Data: 2008-01-09 22:48:17
    Od: "mlody" <m...@t...null>

    > Oj mylisz sie :) To zalezy od organizacji w firmie. Jesli jest pare
    > poziomow, to rzeczywiscie programista nigdy nie rozmawia z klientem.

    dokładnie są takie firmy w Polsce gdzie programista *nie* rozmawia z
    klientem,
    jestem pewien że jest ich więcej niż 1 :-).... a i jednocześnie jego rola
    nie musi być
    ograniczona do klepacza.
    Może więc zmień pracodawcę ?
    a może lepiej Ci będzie pracować z klientem wewnetrznym ? to też opcja

  • 5. Data: 2008-01-10 06:02:44
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    mlody wrote:

> [...]
    Czemu używacie non stop tego zwrotu "klient"? Używajcie user, bo user może
    być klientem ale nie musi.

  • 6. Data: 2008-01-10 07:21:27
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    Herakles wrote:
> [...]

    Być może temu, że chodzi o rozmowy właśnie z klientami, a nie dowolnymi
    użytkownikami.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away

  • 7. Data: 2008-01-10 07:22:49
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    Herakles wrote:
    > someone wrote:

    [...]
> [...]
    > A jak się dogadasz z kadrową jak wyliczać składki?
    > Wszystkiego właśnie od nich się musisz nauczyć.

    Analitycy i projektanci wyginęli?

  • 8. Data: 2008-01-10 07:24:32
    Od: t...@g...com

    On 10 Sty, 07:02, Herakles <h...@b...pl> wrote:

    > Czemu używacie non stop tego zwrotu "klient"? Używajcie user, bo user może
    > być klientem ale nie musi.

    No właśnie chyba o to tu chodzi. Kontakt z userem zaczyna się kończy
    na tym co by taki user chciał, jak coś ma wyglądać, a klientem to za
    ile to można zrobić co by user chciał. To nie projektant powinien
    negocjować z klientem, on powinien wysłuchać usera, zaprojektować,
    wycenić a resztą to niech sie jakiś handlowiec przejmuje jak mu to
    sprzedać. Tak więc to raczej ta firma jest źle zorganizowana w której
    pracuje OP - 'ka', ale rzeczywiści nie nadaje się do pracy w której
    wymagany jest kontakt z osobami spoza firmy.

  • 9. Data: 2008-01-10 07:26:07
    Od: t...@g...com

    On 9 Sty, 23:48, "mlody" <m...@t...null> wrote:

> [...]
    > ograniczona do klepacza.
    > Może więc zmień pracodawcę ?
    > a może lepiej Ci będzie pracować z klientem wewnetrznym ? to też opcja

    zauważ że OP- ka nie jest programistą a projektantem a to trochę
    zmienia postać rzeczy.

  • 10. Data: 2008-01-10 08:41:26
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Nie martw się. Przez jakieś 8 lat zajmowałem się kontaktem z klientem:
    negocjacje, ustalenia techniczne, kierowanie serwisem, ale mnie to znudziło,
    zmęczyło i wypaliło. Poprosiłem o zmianę i przesiadłem się na programistę Java,
    C++. U nas w firmie klientów celowo separuje się od programistów, więc mam
    święty spokój. Kontakt tylko z szefem projektu, serwisem i wdrożeniowcami. Czyli
    jednak można, tylko zależy od tego, czy u Ciebie jest to możliwe. Porozmawiaj z
    szefostwem. Jeśli są rozsądni, to dadzą Ci taką pracę, jaką lubisz.

    --
    Lukasz