eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.atman.pl!newsfe
    ed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    Date: Thu, 19 Dec 2002 00:27:38 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <atr08n$p2i$1@news.tpi.pl>
    References: <X...@1...0.0.1> <m...@p...ninka.net>
    <asgri3$18m$1@absinth.dialog.net.pl> <asjjim$emj$31@news.onet.pl>
    <asm0s5$k17$1@absinth.dialog.net.pl> <asnoao$n92$11@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <asom92$6t2$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <asorcu$gu5$1@news.onet.pl>
    <asq335$n87$1@news.tpi.pl> <asrji7$e0m$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1> <asrlr7$shl$1@news.onet.pl>
    <k...@4...com> <atmq73$6m$1@news.tpi.pl>
    <atqm32$2bh$1@sunflower.man.poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: wh0a240a254.osowa.gda.osk.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1040254041 25682 212.244.103.144 (18 Dec 2002 23:27:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Dec 2002 23:27:21 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.1) Gecko/20020826
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:67600
    [ ukryj nagłówki ]


    >> Współczesna sprzedaż opiera się głównie na umiejętności zdobycia
    >> zaufania klienta. Najbardziej przydatne są konkretne cechy osobowości i
    >> umiejętności (te ostatnie można nabyć). Wiedza o produkcie ma
    >> niejednokrotnie znaczenie marginalne i jest zwykle nabywana w trakcie
    >> samej pracy. O decyzji zakupu decydują w 80-95% emocje - umiejętność
    >> wpływania na nie jest kluczowa dla sprawy. Wiedza nie jest ani warunkiem
    >> koniecznym, ani dostatecznym bycia dobrym sprzedawcą.
    >
    > Przedstawiciel, kojarzy Ci się wyłącznie z akwizytorem sprzedajacym towary
    > "zwykłym" klientom.
    > Ale spróbuj w ten sposób sprzedawać np. specjalistyczny sprzęt
    > stomatologiczny do gabinetów. Wiedza jest tutaj niezbędna. Nie twierdzę, że
    > wiedza wystarczy, ale nie można też powiedzieć że jest nieistotna.

    Mnie się nic nie kojarzy, bo przedstawicielem handlowym/doradcą
    technicznym byłem przez dziesięć lat. Sprzedawałem przetworniki
    pomiarowe, przy których sprzęt stomatologiczny, to bułka z masłem (bez
    urazy, ale pewnie da się tego nauczyć w kilka miesięcy mając za sobą
    studia medyczne). Wykształcenie moi koledzy mieli różne, ja zaczynając
    tą pracę miałem dość mętne pojęcie o tym, co to jest sygnał 4-20mA.
    Gdybym to w tej chwili powiedział któremuś z klientów, nie uwierzyłby.
    Akwizytor stosuje tzw. sztuczki, czego ja nigdy nie robię.
    Wniosek, jaki przedstawiam wynika z mojego doświadczenia. Nie chciałbym
    by był opacznie interpretowany, tzn. że do sprzedaży najlepszy jest
    wyszczekany imbecyl bez żadnej wiedzy. Kluczowe jednak są emocje i zaufanie.

    Pzdr: Dogbert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1