PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
  • Data: 2002-12-18 23:27:38
    Temat: Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przedstawiciel, kojarzy Ci się wyłącznie z akwizytorem sprzedajacym towary
    > "zwykłym" klientom.
    > Ale spróbuj w ten sposób sprzedawać np. specjalistyczny sprzęt
    > stomatologiczny do gabinetów. Wiedza jest tutaj niezbędna. Nie twierdzę, że
    > wiedza wystarczy, ale nie można też powiedzieć że jest nieistotna.

    Mnie się nic nie kojarzy, bo przedstawicielem handlowym/doradcą
    technicznym byłem przez dziesięć lat. Sprzedawałem przetworniki
    pomiarowe, przy których sprzęt stomatologiczny, to bułka z masłem (bez
    urazy, ale pewnie da się tego nauczyć w kilka miesięcy mając za sobą
    studia medyczne). Wykształcenie moi koledzy mieli różne, ja zaczynając
    tą pracę miałem dość mętne pojęcie o tym, co to jest sygnał 4-20mA.
    Gdybym to w tej chwili powiedział któremuś z klientów, nie uwierzyłby.
    Akwizytor stosuje tzw. sztuczki, czego ja nigdy nie robię.
    Wniosek, jaki przedstawiam wynika z mojego doświadczenia. Nie chciałbym
    by był opacznie interpretowany, tzn. że do sprzedaży najlepszy jest
    wyszczekany imbecyl bez żadnej wiedzy. Kluczowe jednak są emocje i zaufanie.

    Pzdr: Dogbert