PracaGrupypl.praca.dyskusje › co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia

  • 1. Data: 2005-10-20 17:07:08
    Temat: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    zgodnie z tym, co wyczytałem w jednym z postów zacząłem wysyłać osobno cv i
    osobno lm w pdf,( autor chwalił się, że znalazł pracę po pół roku i w takiej
    formie wysłał aplikacje) ; i od miesiąca nic, głucha cisza, a kiedyś - tzn.
    kiedy cv i lm wysyłałem w jednym pliku - co najmniej dwa rozmowy na miesiąc,
    poradźcie, pomóżcie, pocieszcie.

  • 2. Data: 2005-10-20 17:21:09
    Temat: Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Forest napisał(a):
> [...]
    > głucha cisza, a kiedyś - tzn. kiedy cv i lm wysyłałem w jednym pliku
    > - co najmniej dwa rozmowy na miesiąc, poradźcie, pomóżcie, pocieszcie.

    Stwórz prostą stronę WWW, umieść tam LM i CV. Może ktoś mądry znajdzie chwilę i
    skomentuje. Mi ludzie tutaj bardzo pomogli. Co prawda nie ma jeszcze efektów w
    postaci pracy, ale wydaje mi się, że zaczynam z trochę wyższej pozycji niż kilka
    dni temu. I nie obawiaj się tego co ktoś powie - ktoś kiedyś napisał, że "prawda
    wyzwala". :-)

    --

    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 3. Data: 2005-10-20 18:02:40
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    Forest napisał(a):

> [...]
    > kiedy cv i lm wysyłałem w jednym pliku - co najmniej dwa rozmowy na miesiąc,

    Tez wysylalem kiedys w .pdfach, ale pozniej wrocilem do .doc'ow. IMHO
    Word jest duzo bardziej popularny w firmach od Adobe Reader'a (mimo, ze
    pdf jest lepszym formatem) i nie ma sensu ryzykowac (i szpanowac
    umiejetnoscia tworzenia dokumentow w formacie pdf, bo i tak tego nie
    docenia), tym ze Twoje CV i LM nie otworza sie na komputerze odbiorcy.

    CV i LM daje w jednym pliku. Na 1 i 2 stronie CV, a na 3 list
    motywacyjny. Kiedys wysylalem osobno i byl mniejszy odzew.

    Nazwa pliku : NazwiskoImie.CV.doc

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 4. Data: 2005-10-20 18:46:13
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    perszing wrote:

    > Nazwa pliku : NazwiskoImie.CV.doc

    I wycina Cie serwer pocztowy z regula na podwojne rozszerzenia.
    Ja wysylalem w RTF ale prace znalazlem przez znajomych :-(((

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.

  • 5. Data: 2005-10-20 18:55:29
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia 20 Oct 2005 19:07:08 +0200, Forest napisał(a):

> [...]
    > kiedy cv i lm wysyłałem w jednym pliku - co najmniej dwa rozmowy na miesiąc,

    Temat oklepany, ale wysylaj raczej w doc-u, chociaz prawde mowiac dziwna
    dla mnie jest praktyka wysylania cv i listu mot. w jednym pliku - ja zawsze
    wysylalem oddzielnie.

    A w doc-u mimo wszystko kazda sekretarka bedzie wiedziala o co chodzi a nie
    skasuje np maila bo jakies dziwne rozszerzenie ( bo informatykowi nie
    chcialo sie acrobata instalowac).

    A co do braku odpowiedzi - nie zrazaj sie. Trzeba probowac caly czas,
    czasem jest lepiej, czaseem gorzej. Nie wiem jak z Twoim doswiadczeniem,
    ale jesli nalezysz do grona np. absolwentow lub ludzi z niewielkim dosw.
    zawodowym to wez pod uwage, ze wlasnie teraz masa ludzi obronila/broni lub
    bedzie bronic w najblizszym czasie magisterek i tez pewnie szukaja pracy
    wiec pracodawcy maja w czym przebierac - wiem bo sam nie dawno szukalem.
    Zreszta ogolnie poczatek lat 80 to wyz demograficzny, ktory wlasnie konczy
    studia. Wiec moze byc ciezko, ale trzeba probowac, probowac i jeszcze raz
    probowac, a jak sie nie udaje to na wszelki wypadek powtorzyc procedure
    probowania od nowa.

    Adam

  • 6. Data: 2005-10-20 19:42:50
    Od: "@nn" <ann@post>

    Użytkownik "perszing" <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:dj8luf$lgd$1@news.onet.pl...
> [...]
    > umiejetnoscia tworzenia dokumentow w formacie pdf, bo i tak tego nie
    > docenia), tym ze Twoje CV i LM nie otworza sie na komputerze

    Trochę OT będzie, bo o zakupach a nie pracy, ale oto co odpowiedziała
    pani ze sklepu internetowego gdy potwierdzenie przelewu dostała w
    formacie PDF:
    "Co do załącznika, na szczęście nie mogę go otworzyć. Jak Pani zapewne
    wie
    protokół https jest szyfrowany dla Pani bezpieczeństwa. W przeciwnym
    razie mogłbym spokojnie wejść przez podany przez Pania w załączniku
    link
    bezpośrednio na Pani konto bankowe i nieźle sie tam zabawić.
    Prosze na przyszłość tak nierozważnie nie rozsyłac linku do Pani konta
    bankowego."Ania-- ***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
    *********** ******************** www.madej.master.pl
    ********************"Kto nie ma szczęścia w kartach, ten nie ma
    pieniędzy na miłość."

  • 7. Data: 2005-10-20 19:43:51
    Od: perszing <m...@...s.u.n.t.o.wp.pl>

    Stanislaw Chmielarz napisał(a):

    > I wycina Cie serwer pocztowy z regula na podwojne rozszerzenia.
    > Ja wysylalem w RTF ale prace znalazlem przez znajomych :-(((

    Myslisz?:) No to zamiast kropki dac "_" i po sprawie :]

    --
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::

  • 8. Data: 2005-10-21 06:32:24
    Od: jerry <j...@i...pl>

    Użytkownik Forest napisał:
    > zgodnie z tym, co wyczytałem w jednym z postów zacząłem wysyłać osobno cv i
    > osobno lm w pdf,
    i słusznie;

    ( autor chwalił się, że znalazł pracę po pół roku i w takiej
    > formie wysłał aplikacje) ; i od miesiąca nic, głucha cisza,
    to masz jeszcze 5 miesięcy aby się zacząć martwić - cierpliwości.

    a kiedyś - tzn.
    > kiedy cv i lm wysyłałem w jednym pliku - co najmniej dwa rozmowy na miesiąc,
    > poradźcie, pomóżcie, pocieszcie.

    zbieg okoliczności.

    Przewaga PDF nad doc w tym wypadku:
    - standard uniwersalny i niezależny od platformy sprzętowej i
    oprogramowania systemowego - (otworzy go Pani pracująca na MS Windows
    jak i na OS, XWindow w Linux i innych);
    - darmowa przeglądarka plików PDF;
    - uniemożliwienie edycji otrzymanego dokumentu bez specjalistycznego
    (płatnego) oprogramowania, lub technik niskopoziomowych. Wszystkie
    dokumenty, instrukcjie, dokumentacje publikowane w sieci - z tego powodu
    są właśnie prezentowane w PDF - odbiorca ma się z nimi zapoznać, a nie
    MODYFIKOWAĆ!!
    - To Twoje CV i list motywacyjny, wysyłając go w doc nie masz pewności,
    czy w takim formacie i w takim układzie otworzy się ono u Pani z np. z
    Wordem 6.0 !!! Wówczas Twoje CV wygląda jak kupa, a uwierz mi - nikt Ci
    go tam nie będzie formatował i w takiej formie trafi na biurko...skąd do
    niszczarki albo kosza! Format PDF zapewnia stabilność układu treści i
    grafiki na stronie.

    pozdrawiam,

  • 9. Data: 2005-10-21 06:56:13
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    jerry napisał(a):
> [...]
    > go tam nie będzie formatował i w takiej formie trafi na biurko...skąd do
    > niszczarki albo kosza! Format PDF zapewnia stabilność układu treści i
    Podstawowa wada - w przypadku komputerow windowsowych (a nie ukrywajmy
    ale ogromna wiekszosc komputerow w biurach/kadrach ma zainstalowanego
    windowsa) nie ma domyslnie przegladarki pdf. I wg mnie duza czesc
    sekretarek (stawialbym ze co najmniej 50%), kadrowych itp nie posiada
    zainstalowanego acrobata (bo informatyk im nie zainstalowal, a one nie
    wiedzia, nie czuja potrzeby itp). Pewnie, mozna sie zrzymac, mowic ze to
    wina informatyka ze leniwy albo sekretarki ze glupia, ale nie zmieina to
    faktu ze cv w takim formacie nie zostanie odczytane. A w dobie
    dwucyfrowego bezrobocia mowienie komus kto dlugo szuka pracy "wysylaj w
    pdf, jesli nie potrafia tego odczytac tzn ze jest to gowniana firma i
    nie warto u nich pracowac" jest kretynizmem.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 10. Data: 2005-10-21 07:17:51
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    o, tej odpowiedzi udzielił chyba ktoś bardziej kumaty niż ja w kwestiach
    informatyki, ile ludzi tyle opini, decyzja zależy ode mnie , dzięki za
    wszystkie odpowiedzi