PracaGrupypl.praca.dyskusje › brak wyplaty ...

  • 1. Data: 2003-06-09 08:02:52
    Temat: brak wyplaty ...
    Od: AndY <a...@w...pl>

    Witam

    Mam dwa pytania:

    1. Jesli pracodawca nie wyplacil pieniedzy do 10 dnia danego miesiaca to
    czy pracownik ma mozliwosc rozwiazania umowy o prace bez okresu
    wypowiedzenia z winy pracodawcy ? (W kodeksie pracy znalalzem tylko
    informacje ze pracodawca ktory nie dotrzymuje terminu wyplat podlega karze
    grzywny)

    2. Czy liczy sie termin otrzymania pieniedzy na moje konto czy termin
    wyslania przez pracodawce do mojego banku ?

    z gory dziekuje za wszelkie sugestie ...

    Ps.
    Przepraszam za moj drugi taki sam post ale tamten poscilem z
    jakas data z poczatku czerwca i pewnie nikt by tam nie zajzal :(

  • 2. Data: 2003-06-09 09:25:35
    Temat: Re: brak wyplaty ...
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

> [...]
    > wypowiedzenia z winy pracodawcy ? (W kodeksie pracy znalalzem tylko
    > informacje ze pracodawca ktory nie dotrzymuje terminu wyplat podlega karze

    Jak najbardziej. Podajesz paragraf dotyczacy terminowego wyplacania
    wynagrodzenia i mozesz pozegnac sie z firma z dnia na dzien.

    > 2. Czy liczy sie termin otrzymania pieniedzy na moje konto czy termin
    > wyslania przez pracodawce do mojego banku ?

    No wlasnie. W KP jest napisane, ze pensja powinna byc placona w okreslonym
    na umowie terminie, nie pózniej niz do 10 dnia nast. miesiaca, do rak
    pracownika. Czyli ze tegop dnia powinny te pieniadze byc do twojej
    dyspozycji. Jesli jednak pracodawca woli placic przelewem, to chyba
    uwzgledniajac powyzsze (dzien dostepnosci gotówki) powinien brac poprawke na
    czas realizacji przelewu

    Jakub

  • 3. Data: 2003-06-09 09:54:11
    Od: AndY <a...@w...pl>

    > Jak najbardziej. Podajesz paragraf dotyczacy terminowego wyplacania
    > wynagrodzenia i mozesz pozegnac sie z firma z dnia na dzien.

    Dziekuje za szybka i konkretna odpowiedz.
    Czy moge to rozumiec nastepujaco : umowa obowiazuje dopoki jedna ze stron
    nie zrobi czegos niezgodnego z KP ? Wtedy druga strona moze rozwiazac umowe
    o prace z dnia na dzien ?
    Tak jak juz wyzej pisalem nie znalazlem w KP paragrafu mowiacego o
    mozliwosci odejscia z pracy bez dotrzymania terminu wypowiedzenia przy
    takim wykroczeniu. Jest tylko adnotacja ze pracodawca w takim przypadku
    podlega karze grzywny.

    --
    andrzej

  • 4. Data: 2003-06-09 10:09:28
    Od: AndY <a...@w...pl>

    On Mon, 09 Jun 2003 11:54:11 +0200, AndY wrote:

> [...]

    Przypomnialo mi sie jeszcze jedno pytanie a jest to dosc istotne w tej
    sprawie rowniez wiec jesli mozna ...

    Ile mam czasu od 10 danego miesiac jesli pieniadze nie wplynely na
    zrezygmowanie z pracy i odejscie w sposob wyzej opisany ?
    7 dni, do 10 nastepnego miesiaca, do czasu wyplaty pieniedzy, do konca
    zycia ?

    z gory dziekuje za informacje ...
    AndY

  • 5. Data: 2003-06-09 11:09:45
    Od: AndY <a...@w...pl>

    > 5) terminowo i prawidlowo wyplacac wynagrodzenie,
    >
    > starczy?

    Starczy :))
    Dzieki bardzo

    --
    pozdrawiam
    andrzej

  • 6. Data: 2003-06-09 11:39:56
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

> [...]
    > mozliwosci odejscia z pracy bez dotrzymania terminu wypowiedzenia przy
    > takim wykroczeniu. Jest tylko adnotacja ze pracodawca w takim przypadku

    Art. 55 KP

    Art. 55. § 1. Pracownik moze rozwiazac umowe o prace bez wypowiedzenia,
    jezeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzajace szkodliwy wplyw
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
    terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
    wzgledu na stan jego zdrowia i kwalifikacje zawodowe.
    § 1.1. Pracownik moze rozwiazac umowe o prace w trybie okreslonym w § 1
    takze wtedy, gdy pracodawca dopuscil sie ciezkiego naruszenia podstawowych
    obowiazków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysluguje
    odszkodowanie w wysokosci wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jezeli
    umowa o prace zostala zawarta na czas okreslony lub na czas wykonania
    okreslonej pracy - w wysokosci wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    § 2. Oswiadczenie pracownika o rozwiazaniu umowy o prace bez
    wypowiedzenia powinno nastapic na pismie, z podaniem przyczyny
    uzasadniajacej rozwiazanie umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje sie
    odpowiednio.
    § 3. Rozwiazanie umowy o prace z przyczyn okreslonych w § 1 i 1.1 pociaga
    za soba skutki, jakie przepisy prawa wiaza z rozwiazaniem umowy przez
    pracodawce za wypowiedzeniem.

    Art 94. p.5

    Art. 94. Pracodawca jest obowiazany w szczególnosci:

  • 7. Data: 2003-06-09 11:53:24
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Uzytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > zrezygmowanie z pracy i odejscie w sposob wyzej opisany ?
    > 7 dni, do 10 nastepnego miesiaca, do czasu wyplaty pieniedzy, do konca

    HA! MAM!

    Art 52 § 2. Rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia z winy pracownika
    nie moze nastapic po uplywie 1 miesiaca od uzyskania przez pracodawce
    wiadomosci o okolicznosci uzasadniajacej rozwiazanie umowy

    Przepis stosuje sie odpowiednio w przypadku rozwiazywania umowy ze strony
    pracownika

    P.S. Kurcze, moze zaloze biuro porad prawnych. Niedlugo cale KP bede znal na
    pamiec :)