PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ewidencja czasu pracy

  • 1. Data: 2003-06-09 07:07:41
    Temat: Ewidencja czasu pracy
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    W piątek poprosiłem mojego szefa, by na poniedziałek przygotował mi
    zestawienie czasu pracy za ostatnie 2 miesiące. Od jakiegos bowiem czasu
    praktycznie każdy weekend mam przez niego zarwany więc postanowiłem wziąć
    wolne za nadgodziny. Dzisiaj szef mi stwierdza, że to ja sam powiniennem je
    sobie policzyć, na podstawie listy, na ktorej wpisuję ilość godzin, jakie
    danego dnia przepracowałem. Czy pracodawca mógł tak zrobić, czy kwestie
    rozliczania czasu pracy powinny leżeć w jego obowiązkach. Coś mi się wydaje,
    że KP jasno to reguluje, ale może się mylę?

    Jakub

  • 2. Data: 2003-06-09 07:52:27
    Temat: Re: Ewidencja czasu pracy
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > rozliczania czasu pracy powinny leżeć w jego obowiązkach. Coś mi się wydaje,
    > że KP jasno to reguluje, ale może się mylę?

    Kp. Art. 94. Pracodawca jest obowiązany w szczególności:
    9a) prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akta
    osobowe pracowników,

    Prowadzenie ewidencji czasu pracy i nie tylko przez pracodawcę reguluje
    poniższe rozporądzenie
    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w
    sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
    związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika
    (Dz. U. Nr 62 z 1 czerwca 1996 r., poz. 286 oraz
    Dz. U. Nr 214 z 17 grudnia 2002 r., poz. 1812). Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-06-09 07:55:42
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    A jeśli tego nie robi? Wiem, że jeśli dowiedziałaby się o tym inspekcja
    pracy, to miałby przechlapane...

  • 4. Data: 2003-06-09 09:57:38
    Od: Toshi <bonza[spam]@wp.pl>

    Jakub Zysnarski wrote:

    > A jeśli tego nie robi? Wiem, że jeśli dowiedziałaby się o tym
    > inspekcja pracy, to miałby przechlapane...
    w praktyce pewnie dostalby upomnienie i sprawdziliby go za jakis czas
    powtornie...
    Policz sobie tyle ile Ci pasuje i juz. Jak sie bedzie ciskal, to mu
    powiedz, ze Tobie tyle wyszlo - mialo prawo - mogles sie nawet
    pomylic - i tak zrobiles za niego robote wiec niech siedzi cicho
    :-))

    Ale cale Twoje postepowanie powinno zalezec od tego jak bardzo Ci na
    tej pracy zalezy...

    --
    Dariusz
    pager 0642299084

  • 5. Data: 2003-06-09 10:20:59
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    > Ale cale Twoje postepowanie powinno zalezec od tego jak bardzo Ci na
    > tej pracy zalezy...

    Jak? Gdybym mial inną, to bym dawno w tej nie pracował. Za 1200 zł na rękę w
    wiecznym stresie, gdzie szef dzwoni w środku weekendu bo coś mu się
    przypomniało i masz to robic na gwałt. I nawet nie wiem, czy mogę planowac
    jakikolwiek urlop, nie mówiąc już o wolnym weekendzie.

    P.S. Jestem programistą. W tej firemce jedynym...

  • 6. Data: 2003-06-09 13:00:10
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypomniało i masz to robic na gwałt. I nawet nie wiem, czy mogę planowac
    > jakikolwiek urlop, nie mówiąc już o wolnym weekendzie.

    A jak zadzwoni w środku weekendu, a Ty akurat "będziesz" nad jeziorem 300 km
    od miejsca zamieszkania, w leśnej głuszy, bez dostępu do Internetu, a nawet
    bez zasięgu tel. kom. i bez samochodu? To się nie dodzwoni :) Ale załóżmy,
    że ten zasięg będziesz miał, to co wtedy? :) Może się oduczy tak dzwonić?

    pzdr
    Kasia

  • 7. Data: 2003-06-09 20:15:23
    Od: Toshi <bonza[spam]@wp.pl>

    Jakub Zysnarski wrote:

> [...]
    > coś mu się przypomniało i masz to robic na gwałt. I nawet nie wiem,
    > czy mogę planowac jakikolwiek urlop, nie mówiąc już o wolnym
    znam to z wlasnego doswiadczenia... :-(
    Do momentu kiedy bedziesz mial inna lepsza prace, to siedz cicho i jak
    Ci szef karze to nawet ewidencje rob.
    A co do weekendow, to jezeli Twoja prywatna komorka, to nie odbieraj,
    zawsze mozesz byc zajety, jezeli firmowa, to jestes poza zasiegiem
    :-)
    Nagraj na sekretarce informacje, ze oddzwonisz jak tylko bedziesz
    mogl. Oddzwaniaj w poniedzialek z pracy ;-))

    Dariusz
    pager 0642299084
    icq 172046816; gg 5358021
    http://www.kaizen.cracow.pl