PracaGrupypl.praca.dyskusjebrak wyplaty ... › Re: brak wyplaty ...
    From: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: brak wyplaty ...
    Date: Mon, 9 Jun 2003 11:25:35 +0200

    > 1. Jesli pracodawca nie wyplacil pieniedzy do 10 dnia danego miesiaca to
    > czy pracownik ma mozliwosc rozwiazania umowy o prace bez okresu
    > wypowiedzenia z winy pracodawcy ? (W kodeksie pracy znalalzem tylko
    > informacje ze pracodawca ktory nie dotrzymuje terminu wyplat podlega karze
    > grzywny)

    Jak najbardziej. Podajesz paragraf dotyczacy terminowego wyplacania
    wynagrodzenia i mozesz pozegnac sie z firma z dnia na dzien.

    > 2. Czy liczy sie termin otrzymania pieniedzy na moje konto czy termin
    > wyslania przez pracodawce do mojego banku ?

    No wlasnie. W KP jest napisane, ze pensja powinna byc placona w okreslonym
    na umowie terminie, nie pózniej niz do 10 dnia nast. miesiaca, do rak
    pracownika. Czyli ze tegop dnia powinny te pieniadze byc do twojej
    dyspozycji. Jesli jednak pracodawca woli placic przelewem, to chyba
    uwzgledniajac powyzsze (dzien dostepnosci gotówki) powinien brac poprawke na
    czas realizacji przelewu

    Jakub