PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie??!!

  • 71. Data: 2003-11-01 16:29:17
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bo03v3$ect$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kwestia podejscia. Jest oficjalnie i jednoznacznie zdefiniowana
    technologia.
    > Mozna
    > ja wykorzystac do stworzenia modelu nawet bez uzycia komputera, a wiec
    imho
    > jest narzedziem.

    Z technologią zgodzę się. Raczej ogólna definicja narzędzia z którą zgodne
    musi być narzędzie właściwe.

    > Tak czy inaczej - absolwent informatyki MUSI znac chocby:
    > - SQL,
    > - skladnie C, a najlepiej C++,
    > - pojecia z zakresu struktur danych i algorytmow.

    Absolutna podstawa. I z tym się zgodcę. C bym wyrzucił na rzecz C++ lub
    innego języka. Przy czym, w tym drugim przypadku C++ powinno być
    obowiązkowe.

    [...]
    > Dodam, ze przeprowadzilem test dopiero po jednoznacznej deklaracji poziomu
    > umiejetnosci
    > (wiekszosc 5/5). Zaprezentowal zatem brak samokrytycyzmu czy swiadomie
    > usilowal
    > wprowadzic mnie w blad?

    Jeśli mówimy o konkretnym, podanym przez Ciebie przypadku, to całkowicie się
    z Tobą zgadzam. Na temat gościa, który nie ma ksztyny samokrytycyzmu, nie
    warto rozmawiać. Ciekawszą dyskusję można przeprowadzić na temat wyobrażeń
    pracodawców o potencjalnym pracowniku - absolwencie uczelni. Niestety, tutaj
    widać naiwność, przejawiającą się pisaniem ogłoszeń: Absolwenta informatyki,
    24 lata z doskoną znajomością Oracla, MS SQL-a, Windowsa, Unixa, C++, VB,
    Delphi, Smalltalka itd. Albo chcemy zatrudnić prawdziwego fachowca i wtedy
    musimy zapłacić dużo lub bardzo dużo albo przyjmujemy absolwenta, godzimy
    się z tym, że spełnia wyznaczone przez nas minimum (np. to opisane przez
    Ciebie), płacimy mniej i go szkolimy.Innym problemem jest sposób prowadzenia
    rekrutacji. Typowa, polegająca na wybraniu z CV grupy ludzi do dalszego
    etapu może być zawodna. Wg. mnie najlepszym, najbardziej wiarygodnym,
    uczciwym i tanim sposobem są testy. Pan Zdzisiek, który normalnie zajmuje
    się tapetowaniem mieszkań, po zobaczeniu pytań wyjdzie natychmiast. Z reszty
    można kogoś wybrać.

    [...]
    > Poza tym - szuka sie zwykle pracownika majacego pewne konkretne
    > umiejetnosci.
    > Zadaniem pracownika (w tym studenta) jest monitorowanie rynku pracy, wybor
    > jednego lub
    > kilku narzedzi i dobre ich opanowanie. Przeciez mowimy o puli raptem
    > kilkunastu popularnych narzedzi!

    Pytanie: jaki poziom opanowania narzędzia jest wymagany?I jak go zmierzyć.
    Jeśli uznamy za minimum znajomość standardów np c++, Sql oraz umiejętność
    otworzenia i pracy w środowisku dostarczonym przez producenta, to OK. Do
    tego dochodzi problem znajomości np. bibliotek klas dostarczanych do
    narzędzia.Doświadczenie - inaczej pisze i wykorzystuje język człowiek który
    na studiach napisał kilkanaście małych projektów, a inaczej ktoś, kto ma za
    sobą kilka mln linii kodu, kilkatysięcy zaprojektowanych klas, dialogów i
    innych takich.Wracamy znowu do sposobu sprawdzenia wiedzy praktycznej
    pracobiorcy.

    > albo
    >
    > Istnieja rowniez wersje edukacyjne - np. VB NET STANDARD, zupelnie
    > wystarczajacy
    > do tworzenia softu kosztuje ok. 400 zl. Moze mniej imprezowac na studiach,
    > wiecej
    > inwestowac w siebie?
    >
    > Poza tym - akurat studentow nie podejrzewalbym o _kupowanie_ legalnego
    > oprogramowania... :)

    Ok. Są tanie narzędzia, cholernie uproszczone. W gruncie rzeczy do
    osiągnięcia minimum określonego przez Ciebie wystarczy gcc i dowolny edytor
    tekstowy. IMHO: tak powinno być. Inne narzędzia można poznać na szkoleniu u
    pracodawcy. Dla przeciętnie inteligentnego człowieka nie powinno stanowić to
    problemu. I przeciętnie inteligentny pracodawca powinen to rozmumieć.

    [...]
    > oraz minimum samokrytyczmu/uczciwosci.

    Dokładnie.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 72. Data: 2003-11-01 16:48:01
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bo07ds$7ih$1@atlantis.news.tpi.pl...

    [..]
    > Poza
    >
    > No w PHP kryterium liczby linii byloby dosc zwodnicze, na stronie
    przeplata
    > sie PHP i HTML i jeden drugiemu nierowny.

    Ok. Nie piszę w PHP. Natomiast podawanie za kryterium wielkości ilości
    odsłon, czy tez ilości danych w bazie raczej też nie jest zbytnio
    odpowiednie.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 73. Data: 2003-11-01 16:48:52
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > przeplata
    >
    > Co to znaczy, ze sie przeplata??
    >
    > Wiesz co to sa SMARTY?

    To jakieś szablony do których wczytujemy dane z bazy?

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 74. Data: 2003-11-01 16:56:48
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    > "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    [...]

    > To kiepski z Ciebie statystyk. Mozesz podac, skad wytrzasnales dane do
    > wyciagania takich wnioskow?

    Ze mnie? A może z Ciebie?Ja na podstawie faktu, że nie możesz znaleźć
    podwykonawcy, ponieważ ich umiejętności nie odpowiadają Tobie nie wyciągam
    wniosku, że bezrobocia nie ma. Ludzie o których piszesz są
    bezrobotnymi-ponieważ nie mają pracy.Na dodatek aktywnie jej szukają. Fakt,
    że w bezsensowny sposób, ale to drobiazg. To, że mają dobre samopoczucie i
    nazywają siebie "programistami" nie ma nic do rzeczy. Nadal nie mają pracy.
    Po jakimś czasie większość z nich zdobędzie zajęcie odpowiadające ich
    kwalifikacjom (PH, sprzątacz, przewalacz pudeł).Z Twoich doświadczeń można
    wyciągnąć tylko jeden wniosek: podaż osób znających PHP, MySQL w stopniu
    zadawalającym Ciebie jest znikoma lub nawet zerowa.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 75. Data: 2003-11-01 16:59:17
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031101035252.64ebe66b.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Fri, 31 Oct 2003 21:10:29 -0000
    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:

    [..]

    >zaraz, i to ma byc argument usprawiedliwiajacy zenujaco niskie
    >kwalifikacje studentow informatyki?

    Wymasz od wszystkich aby byli prymusami? Niestety, nie jest to mozliwe.
    Uczen/student wie tyle ile od niego wymagaja i wyegzekwuja. Dopóki wiekszosc
    uczelni bedzie traktowala studentów placacych za nauke jako dostarczycieli
    gotówki dopóty bedziemy mieli ich zle wyksztalconych. Do tego nalezy dodac
    brak na uczelniach kadr o odpowiednim wyksztalceniu.

    >ze niby co - sa oni tymi "gniotami umyslowymi" (jak ich raczyles nazwac)
    >dlatego, ze fachowcom dobrym nie placi sie 10 tys. miesiecznie i nie
    >zapewnia samochodu?

    Swiat nie konczy sie na Linuksie i vimie. Zarabiajac 1500 zl trudno kupic
    dobra literature (nie mów, ze wszystko mozna znalezc w Internecie), legalne
    narzedzia. Pracujac 10 -12 godzin dziennie raczej nie ma sie ochoty i sil na
    doksztalcanie. O ono jest konieczne w kazdym zawodzie.Wiekszosc uwaza, ze
    pracuje sie aby zyc, a nie zyje aby pracowac. I jest to normalne podejscie.

    --
    pozdrowienia
    Jaroslaw Wiechecki

  • 76. Data: 2003-11-01 17:06:00
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

> [...]
    > gotówki dopóty bedziemy mieli ich zle wyksztalconych. Do tego nalezy dodac
    > brak na uczelniach kadr o odpowiednim wyksztalceniu.

    Rozmawiamy tu o ludziach z dowodem osobistym?
    Dopóki większośc studentów będzie się traktować jak pierwszoklasiści w podstawówce,
    którym rodzice
    kazali sie uczyć to trzeba dla swietego spokoju na tróje pozaliczać to do tego czasu
    będa się
    dziwić, że im trudno w życiu.

    andrzej

  • 77. Data: 2003-11-01 18:52:59
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To jakieś szablony do których wczytujemy dane z bazy?

    Szablony, ktore oddzielaja PHP od HTMLa :) A wczytywac mozesz dowolne dane,
    nie tylko z bazy.

    Kania

  • 78. Data: 2003-11-01 19:00:19
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote in message
    >
    > Od samego poczatku pisze, ze poszukuje osob do wspolpracy.

    To posta powinnas zatytuowac "brak fachowcow do zlecen i fuch
    informatycznych" a nie laczyc tego z bezrobociem.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    > Kania

    ---

  • 79. Data: 2003-11-01 20:06:41
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > 10% to osoby z duzym doswiadczeniem, pracujace, nie mogace poswiecic
    > potrzebnych mi 7 dni z ich zycia na wykonanie projektu.

    Nie znam sie na tym, czego potrzebujesz, ale chyba sam nei czytasz tego co
    piszesz, bo wiedzialbys, ze to bez sensu.
    Jesli widzisz, ze bezrobotni nie umieja tego co potrzebujesz, a ci, co
    umieja nie chca pracowac u Ciebie, to chyba zamiast narzekac, powinienes sie
    zastanowic nad tym ?
    Zaden fachowiec z klasa nie pojdzie do nie wiadomo kogo na pare dni, bo
    wiadomo, ze nie dostanie za to wynagrodzenia.
    Wez po prostu normalna firme do tego drobiazgu i nudz :)
    Wojtek

  • 80. Data: 2003-11-01 20:18:07
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    podstawówce, którym rodzice
    > kazali sie uczyć to trzeba dla swietego spokoju na tróje pozaliczać to do

    Dokładnie o to mi chodzi.Nie umiesz - spadaj. Płacisz? Mówi się trudno.
    Będziemy mieli renomę to podniesiemy ceny i będziemy mieć normalnych
    studentów.
    Dodatkowo jeszcze przypomnę prawną bzdurę o obowiązkowej nauce do 18 roku
    życia.Później mamy takich, którzy twierdzą, że należy im się zaliczenie.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki