PracaGrupypl.praca.dyskusje › a dzisiaj w moim miasteczku...

  • 91. Data: 2002-07-05 20:33:28
    Temat: Re: a dzisiaj w moim miasteczku...
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "No Name" napisal:

    > Człowiek bez pracy znajduje się w szczególnym stanie
    > psychicznym i jest podatny na manipulację i oszustwo

    Jest w tym troche racji, ale czlowiek szybko orientuje sie ze jednak cos
    jest nie tak. Skoro "lepiej" zylo sie jednak bez pracy niz z nia (trzeba
    doplacac) to z niej zrezygnuje. Tak dzialo sie teraz gdy szukali
    rachmistrzow. Warunki byly o niebo lepsze a mimo to wielu mowilo - to sie
    nie oplaca ("bo nawet za zdarte buty sie nie zwroci") i rezygnujemy.

    pozdrawiam
    Greg

  • 92. Data: 2002-07-05 21:34:52
    Od: "Chris" <c...@g...de>

    "Marchewka" <i...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > 560 to chyba mniej, niz zasilek dla bezrobotnych. Malo motywujace do
    dobrej
    > pracy.

    Dla informacji:
    zasilek w wyssokosci 100% (po pieciu latach pracy) wynosi cos kolo 478 PLN.
    pzdr,
    Chris

  • 93. Data: 2002-07-05 22:37:50
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    > Wnoszę, że nie jesteś lekarzem ;-) Może się mylę?

    1.Tesciowa byla chirurgirm. Poznalem ja gdy juz byla na I grupie
    inwalidzkiej z (postepujacy zanik tkanki lacznej). Pozostala jej znajomosc
    srodowiska, umiejetnosci samoleczenia ktore mogla konfrontowac z tym, co jej
    oferowano i co musiala wyblagiwac.
    2.Zona miala w Hiszpanii wypadek. Skomplikowane zlamanie kostki. Miesiac
    pobytu w klinice uniwersyteckiej w Madrycie (6-o godzinna
    operacja...prowadzona pod jakims mikroskopem..taki drobne byly niektore
    odlamki ktore laczyli) . Potem okolo 3 lat rehabilitacji w Polsce, zanim
    mozemy powiedziec ze juz jest to przeszlosc. W tym kontynuacja leczenia
    pooperacyjnego, rehabilitacja, kolejna operacja - wyciaganie z kosci gwozdzi
    i innych elementow zalozonych aby polaczyc odlamki, rehabilitacje.
    Placilismy lapowki za rzeczy teoretycznie darmowe, lekarze umawiali sie z
    zona na wizyty prywatne w trakcie przyjec w klinice,.....poznalismy 1-o
    wspanialego ortopede prowadzacego wylacznie praktyke prywatna, ktory
    potrafil odmowic pieniedzy za wizyte prywatna a znamy ludzi ktorych po
    bezplatnej wizycie domowej potrafil jeszcze wspomoc finansowo....roznie
    bywalo.
    3.Bazujac na tych doswiadczeniach ze zrozumieniem czytam rozne teksty
    krytyczne dotyczace poparcia lekarzy dla obecnego systemu i metod jakimi
    ciagna z niego kozysci. Uwazam ze powinni byc wysoko oplacani, ale
    nadurzycia jakie widywalem i o jakich slysze, powinny byc surowo karane.
    4.Zobacz jakimi samochodami przyjezdza pod szpital wiekszosc lekarzy i
    odnies to do ich zarobkow.Nie mowie tego z zazdrosci tylko jako argument, ze
    podstawowe zrodlo utrzymania maja poza pensja i etatem
    5.O tym Madrycie wspomnialem dlatego, ze dal on nam obraz na to, jak moze
    wygladac opieka lekarska z ubezpieczenia (polisa), gdy jest to lepiej
    rozwiazane.
    6. Nie jestem lekarzem.

    > Pozdrawiam
    >
    > P.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 94. Data: 2002-07-05 22:59:49
    Od: "Peem" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" <n...@j...one.pl> napisał w wiadomości

    > Rentę czy emeryturę??

    Chyba chodzi o rentę (nie orientuję się dobrze w tej kwestii) - miał kiedyś
    poważny wypadek gdy jechał karetką do pacjenta. No i jest wojskowym ( po
    wypadku, czyli 20 lat temu przeniesiony do rezerwy w stopniu majora)

    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2002-07-05 23:13:56
    Od: "Peem" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Placilismy lapowki za rzeczy teoretycznie darmowe, lekarze umawiali sie z
    > zona na wizyty prywatne w trakcie przyjec w klinice,

    Tu można tylko zabluźnić, powstrzymam się jednak.

> [...]
    > ciagna z niego kozysci. Uwazam ze powinni byc wysoko oplacani, ale
    > nadurzycia jakie widywalem i o jakich slysze, powinny byc surowo karane.

    Moje doświadczenia, mimo że w sumie ja nie powinienem mieć żadnych
    problemów, są podobne. W zeszlym roku, jak zlamalem sobie reke, jezdzilem
    przez caly dzien od szpitala do szpitala, po to by wieczorem pojechac w
    koncu na pogotowie - tam musieli mnie przyjąć. W szpitalach gadka wyglądała
    mniej wiecej tak: moge pana zapisać na za 3 tygodnie
    :-)))))

> [...]
    ze
    > podstawowe zrodlo utrzymania maja poza pensja i etatem

    A zobacz jakimi samochodami jeżdzą urzędnicy :-)

    Pozdrawiam

    P.

  • 96. Data: 2002-07-06 02:27:14
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > dobrej
    >
    > To znaczy , że należy obniżyć zasiłki dla bezrobotnych. Ja pracuję za
    > zaledwie dwa razy tyle, ale w przeciwieństwie od bezrobotnego nie mam 8
    > godzin wolnego w ciągu dnia.

    To co, moze sie zamienimy

  • 97. Data: 2002-07-07 00:50:52
    Od: Jim <j...@w...pl>

    Dnia 2002-07-04 22:08, Użytkownik DanielR napisał:
> [...]

    mgr farmacji z roczna praktyka i prawem do wykonywania zawodu. Jezyk
    Angelski + Prawo Jazdy B. Poszukiwany na stanowisko kierownika malej
    hurtowni. Pensja niezla. Ogloszenia w prasie lokalnej. Po 8 miesiacach
    stanowisko dalej nie obsadzone. Poziom kandytatow zalosny (czesto
    niezgodny z ogloszeniem). W miescie jest Akademia Medyczna.

    Czasami sie zastanawiam. Niby z jednej strony kiepsko placa i trudno o
    prace. Ale z drugie strony potencjalni pracownicy g... umieja i g...
    chca sie nauczyc. Natomiast zarabiac chca duuuzooo. Taki pracownik w
    firmie to przeciwienistwo krola Midasa... czego sie nie dotknie do sie
    obraca w ... a moze ja mam tylko pecha ?

    Jim

  • 98. Data: 2002-07-07 00:52:51
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > moj
    > ;))
    >
    > Miał możliwość pracy w dobrej klinice w Niemczech (teraz bym pewnie
    > wylegiwał się gdzieś na Malediwach). Ale to wiązałoby sie z koniecznością
    > stałego wyjazdu.. Czy uważasz, że zdolni powinni pracować tylko za
    granicą?

    Oczywiscie i to z pozytkiem dla kraju, jezeli wroca to z bogatszymi
    doswiadczeniami.

    ?

    > W tym temacie trudno sie wypowiadać - "zwykłych" lekarzy jest pewnie za
    > dużo, ale specjalistów za mało (pytanie:
    > dlaczego niektóre operacje przeprowadzane sa tylko w USA?)

    Bo tego typu operacje sa kosztowne, a jak dobrze wiesz, ci ludzi ktorzy sie
    na to decyduja
    nie maja innego wyjscia i sa krolikami doswiadczalnymi, wszystkie anomalie
    swietnym
    punktem badan, na czlowieku, wiele lekow w ten sposob powstalo.

    Ja tez ;))

  • 99. Data: 2002-07-08 06:29:19
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Fri, 5 Jul 2002 13:41:29 +0200, "Rafal" <?@?.?> wrote:

    >2 - kodeks pracy tutaj jest cała masa przepisów jako przykład podam jeden -
    >świadczenia urlopowe: jeżeli pracodawca zatrudnia mniej niż 20 pracowników i
    >nie ma zakładowego funduszu świadczeń pracowniczych - musi każdemu
    >pracownikowi dopłacać do urlopu (ok. 500 zł) jeżeli pracownika nie ma w
    >pracy przez 14 dni.

    O, to ciekawe. Moze jakis numer artykulu?

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 100. Data: 2002-07-08 06:37:54
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    > O, to ciekawe. Moze jakis numer artykulu?

    Numeru artykułu akurat nie znam, ale to jest w dziale o "świadczeniach
    urlopowych".
    Dotyczy to tych firm , które zatrudniają do 20 pracowników a więc tych ,
    które mają swobodę wybory - tworzyć zakładowy fundusz socjalny, czy nie?
    Dla tych które takiego funduszu nie stworzyły jest w/w obowiązek wypłacania
    tych pieniędzy.
    Warunek jest taki, że urlop jaki bierzesz musi wynosić conajmniej 14 dni
    kalendarzowych (de facto dni urlopowych może wyjść mniej). Świadczenie
    powinno być wypłacone przed rozpoczęciem urlopu.

    Rafał