PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyjazd do USA na rok. Jak to zrobić?

  • 1. Data: 2002-07-03 14:52:08
    Temat: Wyjazd do USA na rok. Jak to zrobić?
    Od: "Fazero" <f...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam,

    Chciałbym wyjechać na rok do stanów w celach zarobkowych niekoniecznie
    legalnych i szkoleniowych-języka. W tej chwili skonczyłem licencjat i planuje
    iść na magisterkę(myślałem o dziekance, ale jest możliwość zaczęcia
    magisterki dopiero po powrocie bez brania dziekanki), angielskiego nie
    uczyłem się, znam tylko biernie podstawy.
    Jakie mam szanse i możliwości wyboru.

    Proszę o wasze opinie na ten temat.

    Dzięki
    Fazero

  • 2. Data: 2002-07-03 20:33:13
    Temat: Re: Wyjazd do USA na rok. Jak to zrobić?
    Od: "s3w" <t...@w...noshit.pl>

> [...]
    > magisterki dopiero po powrocie bez brania dziekanki), angielskiego nie
    > uczyłem się, znam tylko biernie podstawy.

    Na sam początek musisz dostać wizę - ja dwa razy się starałem ale nie
    dostałem.
    Ogólnie musisz udowodnić swoje przywiązanie do polski - że nie chcesz
    pozostać w stanach.
    A więc zajebisty stan konta + samochody + nieruchomości + żona + dzieci... +
    zainteresowanie podróżami itd..
    Nie chcą wypuszczać za bardzo studentów - konsul powiedział mi,że mam
    większe szanse na 4-5 roku studiów, ale to też nic pewnego.
    Jak dostaniesz wizę to na 3 miesiące lub 2 lata lub 10 lat - często na ten
    ostatni okres.
    Wiza najważniejsza, w reszcie się nie orientuję - miałem tam jechać na
    wakacje a te (...) uznały, że istnieje obawa, że mogę tam pracować.
    Staram się teraz o wizę studencką (I-20) podobno dają z mniejszym oporem,
    ale wtedy musi być załatwiona szkoła w US.

    s3w