PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie się z pracy

  • 1. Data: 2004-09-04 12:33:44
    Temat: Zwolnienie się z pracy
    Od: "Ktoś" <n...@p...pl>

    W poniedziałek to jest 6.09.2004r. będę się zwalniał z pracy. Pracuję na
    czas określony. Jestem zatrudniony w tej firmie od 1marca 2002r. Mam cału
    urlop z tego rku w wymiarze 26 dni. Będę dążył do rozwiązania umowy za
    porozumieniem stron, ale może okazać się to niemozliwe. Jaki mam okres
    wypowiedzenia. Czy w tym okresie mam prawo skozystać z zaległego urlopu? Ile
    mi zostaje urlopu do wykozystania? przecież nie mamy jeszcze końca roku i
    nie przysługuje mi całe 26 dni? Czy pracodawca jest zobowiązany do oddania
    całego urlopu, czy tylko w czasie wypowiedzenia? Czy mogę podpisać umowę o
    pracę z nowym pracodawcą jeśli będę na urlopie u starego? Oczywiście w
    okresie wypowiedzenia.

    Proszę o pomoc. Nie chcę się dać zrobić w bambuko podczas rozwiązywania
    umowy.

  • 2. Data: 2004-09-04 12:44:47
    Temat: Re: Zwolnienie się z pracy
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "Ktoś" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urlop z tego rku w wymiarze 26 dni. Będę dążył do rozwiązania umowy za
    > porozumieniem stron, ale może okazać się to niemozliwe. Jaki mam okres

    Dokładnie taki jaki jest zapisany w umowie.

    >Czy w tym okresie mam prawo skozystać z zaległego urlopu?

    Jeżeli pracodawca wyrazi na to zgodę, to tak.

    >Ile
    > mi zostaje urlopu do wykozystania?

    6/12*26=13 dni

    > przecież nie mamy jeszcze końca roku i
    > nie przysługuje mi całe 26 dni? Czy pracodawca jest zobowiązany do oddania
    > całego urlopu, czy tylko w czasie wypowiedzenia?

    Pracodawca może Ci dać urlop lub ekwiwalent za niego. To do niego należy
    wybór.

    >Czy mogę podpisać umowę o
    > pracę z nowym pracodawcą jeśli będę na urlopie u starego? Oczywiście w
    > okresie wypowiedzenia.

    W danym momencie możesz mieć podpisanych dowolną ilość umów o pracę.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 3. Data: 2004-09-04 12:53:34
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Kaktus] - 2004-09-04 14:44:

    > 6/12*26=13 dni

    Po mojemu to 26*9/12=20 dni za 2004 + urlop zaległy jeśli jest.
    Też po pierwszym przeczytaniu się pomyliłem :)

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 4. Data: 2004-09-04 13:16:28
    Od: "Ktoś" <n...@p...pl>

    > Pracodawca może Ci dać urlop lub ekwiwalent za niego. To do niego należy
    > wybór.

    Nie rozumiem. Czyli jeli pracodawca uprze się żebym chodził przez te 14 dni
    do pracy, bo taki mam chyba okres wypowiedzenia to muszę chodzić przez ten
    czas do pracy a dopiero później mogę pójść na należny mi urlop?

  • 5. Data: 2004-09-04 13:31:20
    Od: "Toma" <t...@W...neostrada.pl>

> [...]
    > do pracy, bo taki mam chyba okres wypowiedzenia to muszę chodzić przez ten
    > czas do pracy a dopiero później mogę pójść na należny mi urlop?

    Pracodawca moze odmowic ci urlopu jezeli tego wymaga dobro firmy, ale wtedy
    powunien zaplaci c za niego. Czyli inaczej chodzi do pracy przez 14 dni, z
    urlopu nici, ale wiecej pieniedzy na koncie :)

    Toma

  • 6. Data: 2004-09-04 14:16:59
    Od: "Ktoś" <n...@p...pl>

> [...]
    > powunien zaplaci c za niego. Czyli inaczej chodzi do pracy przez 14 dni, z
    > urlopu nici, ale wiecej pieniedzy na koncie :)

    A za dni urlopu które przekraczają te 14 dni pracodawca jest zobowiązany
    zapłacić lub mi je umozliwić wykozystać przed odejściem z pracy, czy
    poprostu one przepadają?

  • 7. Data: 2004-09-04 17:06:41
    Od: "Toma" <t...@W...neostrada.pl>

    > wtedy
    >
    > A za dni urlopu które przekraczają te 14 dni pracodawca jest zobowiązany
    > zapłacić lub mi je umozliwić wykozystać przed odejściem z pracy, czy
    > poprostu one przepadają?

    oczywiscie ze nie przepadaja - przed zwolnieniem z pracy urlop nalezy
    wykorzystac - czy to dni wolne czy ekwiwalent pieniezny

  • 8. Data: 2004-09-04 17:34:56
    Od: "PP" <p...@p...berdyczow.pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
    > From: [Kaktus] - 2004-09-04 14:44:

    > Po mojemu to 26*9/12=20 dni za 2004 + urlop zaległy jeśli jest.
    > Też po pierwszym przeczytaniu się pomyliłem :)

    A nie sądzisz,że lepiej : 26/12*9 ???? Żeby wyliczyć proporcjonalność,
    dzielisz całość przez okres rozliczeniowy (tutaj: rok) i mnożysz przez ilość
    przepracowanych miesięcy. Twoja metoda też dobra,ale taka "od tyłu" ;-)

  • 9. Data: 2004-09-04 19:13:11
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [PP] - 2004-09-04 19:34:

> [...]
    > przepracowanych miesięcy. Twoja metoda też dobra,ale taka "od tyłu" ;-)

    Nie, bo mnożenie ma nadrzędny priorytet nad dzieleniem. U Ciebie
    wychodzi 0,24 czyli 1 dzień. Trzeba by nawias wstawić. Ja skorzystałem z
    odwrotności mnożenia względem dzielenia. Ot takie matematyczne zboczenie :)

  • 10. Data: 2004-09-04 19:57:29
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    W artykule <chd424$ua4$1@opal.futuro.pl>
    Pe.Ka napisał(a):
    > Nie, bo mnożenie ma nadrzędny priorytet nad dzieleniem. U Ciebie
    Hmmm? A od kiedy?

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE