PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiazanie umowy a zwol.lekarskie ???

  • 1. Data: 2004-09-04 11:18:41
    Temat: Rozwiazanie umowy a zwol.lekarskie ???
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!!

    Z dniem 30.09.2004 pracodawca rozwiaze ze mna umowe z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia 1 miesiecznym ktory wlasnie przypada na 30.09.2004.
    Rozwiazanie nastapi z przyczyny pracodawcy likwidacja i reorganizacja
    etatow.

    Mam nastepujace pytanie a mianowice;

    Z dniem 02.09.2004 rozpoczalem leczenie i bede prawdopodobnie dluzszy czas
    na zwolnieniu lekarskim nawet chyba po 30.09.2004.
    Czy jak skonczy mi sie zwolnienie lekarskie np za 6 m-cy bede mogl sie
    zarejestrowac w Urzedzie Pracy i rozpaczac pobieranie zasilku ????
    Czy musze zarejestrowac sie nawet jak mam zwolnienie lekarskie ???
    Czy w czasie zwolnienia lekarskiego mam oplacane tzw ubezpieczenie na
    wypadek np smierci ???
    Wiem ze za pierwze 33 dni chorobowego placi pracodawca a potem ZUS czy musze
    podac do ZUS-u nr konta na ktore przelewa wynagrodzenie pracodawca,
    Jak to wyglada jak nie jestem juz pracownikiem czy ZUS przelewa chorobowe na
    konto pracodawcy a on potem na moje ???
    Prosze o przepisy co mowia cokolwiek na ten temat.

    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2004-09-04 18:32:12
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy a zwol.lekarskie ???
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Dexter" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jak skonczy mi sie zwolnienie lekarskie np za 6 m-cy bede mogl sie
    > zarejestrowac w Urzedzie Pracy i rozpaczac pobieranie zasilku ????

    Zarejestrować - tak; zasiłek jeżeli pracowałeś na pełny etat lub jako
    niepełnozatrudniony otrzymywałeś co najmniej minimalne wynagrodzenie.

    > Czy musze zarejestrowac sie nawet jak mam zwolnienie lekarskie ???

    Nie.

    > Czy w czasie zwolnienia lekarskiego mam oplacane tzw ubezpieczenie na
    > wypadek np smierci ???

    Nie.

    > Wiem ze za pierwze 33 dni chorobowego placi pracodawca a potem ZUS czy
    musze
    > podac do ZUS-u nr konta na ktore przelewa wynagrodzenie pracodawca,

    Tak.

    > Jak to wyglada jak nie jestem juz pracownikiem czy ZUS przelewa
    chorobowe na
    > konto pracodawcy a on potem na moje ???

    Po rozwiązaniu umowy o pracę były zakład pracy przekazuje do ZUS
    zaświadczenie o Twoich zarobkach (prawdopodobnie na druku Z-30).
    Nie ma pośrednictwa byłego zakładu pracy w przekazywaniu zasiłku
    chorobowego.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-09-04 19:35:20
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    A czemu nie zachorowałeś przed wypowiedzeniem?

  • 4. Data: 2004-09-05 07:24:46
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Frank" <a...@b...internetdsl.pl> napisał w wiadomości
    > A czemu nie zachorowałeś przed wypowiedzeniem?

    Bo akcja toczy sie w Polsce a nie np USA i tak sie robi bo to jest standart.

  • 5. Data: 2004-09-05 19:02:47
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    "Z dniem 30.09.2004 pracodawca rozwiaze ze mna umowe z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia 1 miesiecznym ktory wlasnie przypada na 30.09.2004."
    ??????????????????????????????????????????
    To z jakim dniem rozwiaże z Toba umowę? Bo jak bedziesz na zwolnieniu to mu
    się nie uda!!!!
    nie mozna rozwiazac umowy z pracownikiem przebywajacym na urlopie,
    zwolnieniu i z inneh uzasadnionej przyczyny!
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-09-05 19:21:59
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

> [...]
    > zwolnieniu i z inneh uzasadnionej przyczyny!
    > Pozdrawiam
    >

    > Ale on mi dal juz wypowiedzenie i na nim mam wpisane ze okres
    wypowiedzenia
    wynosi 1 m-c i uplynie 30.09.2004.
    Teraz juz jestem na zwolnieniu i mam zamiar chorowac czy mam rozumiec ze jak
    bede na zwolnieniu lekarskim to nie bedzie mi mogl dac Swiadectwa pracy ze
    rozwiazal ze mna umowe z dniem 30.09.2004.

  • 7. Data: 2004-09-07 17:33:11
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    ze
    > rozwiazal ze mna umowe z dniem 30.09.2004.

    Umowa o pracę zostanie rozwiązana z dniem podanym w wypowiedzeniu i
    pracodawca winien niezwłocznie wystawić świadectwo pracy (w ostatnim dniu
    zatrudnienia). Odbiór świadectwa pracy (np. osobiście lub listem
    poleconym) najlepiej uzgodnić z pracodawcą.

    Pozdrawiam

    wa