PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie lekarskie a wniosek urlopowy

  • 1. Data: 2009-12-01 11:05:06
    Temat: Zwolnienie lekarskie a wniosek urlopowy
    Od: "P." <u...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Byłem wczoraj u lekarza, na pytanie czy ma wypisywać zwolnienie niewiele
    myśląc odpowiedziałem że tak no i zwolnienie dostałem. Poniewczasie
    zorientowałem się że na zwolnieniu płacą tylko 80% :( a jednocześnie mam w
    zapasie dużo niepotrzebnego urlopu, więc korzystniej było by nieobecność
    urlopem załatwić. Stąd pytanie, czy mogę teraz zanieść pracodawcy wniosek o
    urlop zamiast zwolnienia? Nie będzie z tego jakichś problemów (podobno drugą
    kopię zwolnienia do ZUSu przesyłają)?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-01 13:25:00
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie a wniosek urlopowy
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > urlop zamiast zwolnienia? Nie będzie z tego jakichś problemów (podobno drugą

    Jestes niezdolny do pracy, wiec nie powinienes pracowac. Inna kwestia, ze pewnie
    nikt tego nie sprawdzi.

  • 3. Data: 2009-12-01 15:34:37
    Od: DD <a...@p...fm>

    P. pisze:
> [...]
    > urlop zamiast zwolnienia? Nie będzie z tego jakichś problemów (podobno drugą

    To jestes w stanie pracowac czy nie ?
    Jesli tak to jakim cudem dostales zwolnienie. Lekarz jest glupcem czy
    moze mu zaplaciles ?
    Jesli nie to nie pracuj, bo przeciez nie jestes teraz zdolny do podjecia
    pracy.

  • 4. Data: 2009-12-01 17:52:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hf2t92$lfh$1@inews.gazeta.pl P.
    <u...@N...gazeta.pl> pisze:

    > Byłem wczoraj u lekarza, na pytanie czy ma wypisywać zwolnienie niewiele
    > myśląc
    No właśnie...

> [...]
    > zapasie dużo niepotrzebnego urlopu, więc korzystniej było by nieobecność
    Skąd masz pewność, że dostałbyś teraz ten urlop?

    > Stąd pytanie, czy mogę teraz zanieść pracodawcy
    > wniosek o urlop zamiast zwolnienia? Nie będzie z tego jakichś problemów
    > (podobno drugą kopię zwolnienia do ZUSu przesyłają)?
    Zatajasz przed pracodawcą niezdolność do pracy. A co będzie jak np. zdarzy
    ci się wypadek?

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-12-02 07:55:00
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 1 Gru, 12:05, "P." <u...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > urlop zamiast zwolnienia? Nie będzie z tego jakichś problemów (podobno drugą

    1) Skad wiesz ze dostalbys ten urlop?
    2) Tak, lekarz przesyla kopie zwolnienia do ZUSu.
    3) Z tego co wiem przepisy mowia iz urlop sie przerywa w momencie
    otrzymania zwolnienia lekarskiego. Nie wiem czy tak jest w druga
    strone.

  • 6. Data: 2009-12-02 12:14:39
    Od: "P." <u...@g...pl>

    DD <a...@p...fm> napisał(a):

    > To jestes w stanie pracowac czy nie ?
    > Jesli tak to jakim cudem dostales zwolnienie. Lekarz jest glupcem czy
    > moze mu zaplaciles ?

    Pracować nie jestem w stanie - mam zalecenie siedzieć w domu.

    > Jesli nie to nie pracuj, bo przeciez nie jestes teraz zdolny do podjecia
    > pracy

    Do pracy się nie wybieram, jeśli byś dokładnie przeczytał chciałem to
    przymusowe "uziemienie" rozwiązać nadmiarowym urlopem, żeby nie tracić 20%
    wypłaty.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-12-02 12:22:24
    Od: "P." <u...@g...pl>

    badzio <b...@g...com> napisał(a):

    > 1) Skad wiesz ze dostalbys ten urlop?

    Na 99,9% bym dostał

    > 2) Tak, lekarz przesyla kopie zwolnienia do ZUSu.
    > 3) Z tego co wiem przepisy mowia iz urlop sie przerywa w momencie
    > otrzymania zwolnienia lekarskiego. Nie wiem czy tak jest w druga
    > strone.

    Dzięki za info, czyli wychodzi na to że teraz to już tylko lepiej wysłać to
    zwolnienie do firmy. Dziękuję też autorom pozostałych odpowiedzi.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-12-04 01:45:19
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 2 Gru, 13:14, "P." <u...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Do pracy się nie wybieram, jeśli byś dokładnie przeczytał chciałem to
    > przymusowe "uziemienie" rozwiązać nadmiarowym urlopem, żeby nie tracić 20%

    80% brutto. Nie placisz Zusu od tego co Zus ci daje.

  • 9. Data: 2009-12-04 07:54:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 12:22:24 +0000 (UTC), P. napisał(a):

    > Na 99,9% bym dostał

    W zależności od "dogadania się" można nawet skorzystać z "kacowego" ;)

    > Dzięki za info, czyli wychodzi na to że teraz to już tylko lepiej wysłać to
    > zwolnienie do firmy.

    Niekoniecznie.
    Jeżeli potrafisz "uzyskać te parę dni urlopu" to śmiało z tego korzystaj.
    Nie ma obowiązku korzystania ze zwolnienia chorobowego poprzez samo
    wypisanie przez lekarza druku ZLA. I co z tego ze jeden egzemplarz ZLA
    "idzie do ZUS"?
    Przecież i tak do czasu przekroczenia 33 dni (zakładam że nie masz ponad 50
    lat ;))w roku wynagrodzenie za czas choroby (tzw. gwarantowane) wypłaca
    pracodawca i żadne ZLA nie jest przez niego przekazywane do ZUSu!!
    Dopiero po przekroczeniu tych 33 dni są przesyłane do ZUSu wraz z "Z-3".
    Czytając Twój post jestem pewien że nie przekroczyłeś 33 dni, bo to chyba
    jedno z Twoich pierwszych "zwolnień" :)

  • 10. Data: 2009-12-04 11:21:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:yc7ag819sfty$.1j34rla3fes29$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

> [...]
    > Nie ma obowiązku korzystania ze zwolnienia chorobowego poprzez samo
    > wypisanie przez lekarza druku ZLA. I co z tego ze jeden egzemplarz ZLA
    Uwaga - brednie.

    --
    Jotte