PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2004-01-09 13:38:05
    Temat: Zwolnienie lekarskie
    Od: "Artur M." <a...@p...onet.pl>

    W pewnej firmie mam umowe na czas nieokreslony a pracuje tam od 7 miesiecy.
    Stalo sie mam zwolnienie na 14 dni tj. 10 dni roboczych.

    jak zostanie mi naliczone wynagrodzenie za ten okres szukalem jakis ustaw,
    praw ale cos nie bardzo mi pasuje a wiem ze cos sie pozmienialo.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2004-01-09 15:52:35
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Artur M." <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:btmavc$2lq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > W pewnej firmie mam umowe na czas nieokreslony a pracuje tam od 7
    miesiecy.
    > Stalo sie mam zwolnienie na 14 dni tj. 10 dni roboczych.
    >
    > jak zostanie mi naliczone wynagrodzenie za ten okres

    Standard (ale mogą być wyjątki):
    (a : 30) x 80% = b
    b x 14 = c
    gdzie:
    a - przeciętne miesięczne wynagrodzenie w okresie poprzednich 6 miesięcy,
    b - wynagrodzenie chorobowe (lub zasiłek chorobowy) za 1 dzień zwolnienia
    lekarskiego,
    c - wynagrodzenie chorobowe (lub zasiłek chorobowy) za 14 dni zwolnienia
    lekarskiego.

    wa

  • 3. Data: 2004-01-09 16:21:32
    Od: "Artur M." <a...@p...onet.pl>

    dzieki
    Pozdrawiam
    Artur

  • 4. Data: 2004-01-09 19:44:22
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > lekarskiego,
    > c - wynagrodzenie chorobowe (lub zasiłek chorobowy) za 14 dni zwolnienia

    Walnołeś się.
    "a" pomniejszone o 18,71% i podzielone przez 180 a nie 30 i razy 80%
    pozostałe dane prawidłowe. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-01-09 20:43:17
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    > Walnołeś się.
    > "a" pomniejszone o 18,71% i podzielone przez 180 a nie 30 i razy 80%
    > pozostałe dane prawidłowe. Pozdrawiam.

    W połowie masz rację. Powinnam była napisać, że należy potrącić składki ZUS
    (E, R i Ch), ale dla mnie jest to oczywiste i nie wzięłam pod uwagę, że mogę
    być źle zrozumiana.
    Natomiast przez "a" oznaczyłam przeciętne miesięczne wynagrodzenie w
    poprzednich 6 miesiącach, które należy podzielić przez 30 (umowną liczbę dni
    w miesiącu).

    Pozdrowienia

    wa