PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie wracać!

  • 1. Data: 2004-01-09 13:39:51
    Temat: Nie wracać!
    Od: "antarex" <a...@p...onet.pl>

    Bez emocji: w Polsce, nawet w Warszawie, nie mówiąć już o innych miastach i
    wsiach, panuje od początku 2000 roku bardzo wysokie bezrobocie.

    Obecnie dotyka ono nie tylko ludzi o niewysokich kwalifikacjach, lecz także
    wysoko wykwalifikowanych fachowców. Jesli juz ktoś ma stałą pracę, to na ogół
    jego pensja nie jest wysoka. Nowych ludzi nie zatrudnia się, albo zatrudnia
    się na bardzo złych warunkach, np. pracownik fizyczny otrzymuje w Warszawie
    standardowo 600 zł netto za 8-12 godzin pracy.

    Przyczyną bezrobocia jest nie tylko obecny zastój gospodarczy, lecz także
    niewłaściwa polityka wszystkich rządów po 1989 roku. Utrzymują one bardzo
    wysokie podatki i parapodatki. "Dzięki" składkom ZUS i podatkom pracownik
    kosztuje pracodawcę niemal dwa razy tyle niż sam zarabia "na rękę". Mozna to
    porównać do swoistej "akcyzy na pracę". Niestety nic nie wskazuje na to, aby
    rząd zechciał w przyszłości odstapić od takiej polityki.

    Oczywiście "Polak potrafi" i ludzie ratują się jakims pokątnym handlem,
    dorabianiem na czarno, na umowę-zlecenie, pomocą rodziny, wyjazdami do
    nielegalnej pracy zagranicę - dzięki czemu nie umierają z głodu.

    Ale poza cienką, kilkuprocentową warstewką najlepiej sytuowanych właścicieli i
    menedżerów wielkich firm oraz sprytnych polityków - w porównaniu do Zachodu
    Polsce żyje się bardzo cięzko, na bardzo niskim poziomie i bez perspektyw na
    przyszłość.

  • 2. Data: 2004-01-09 14:06:48
    Temat: Re: Nie wracać!
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    antarex <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Niestety nic nie wskazuje na to, aby rząd zechciał w przyszłości
    > odstapić od takiej polityki.

    Odkryles Ameryke...
    A moze jeszcze rozwiniesz dlaczego rzad nie chce odejsc od takiej polityki
    to moze zrozumiesz, ze mamytakich rzadzacych na jakisch zaslugujemy (czy tez
    inaczej jakich sobie wybieramy)

  • 3. Data: 2004-01-09 21:20:53
    Od: "antarex" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > to moze zrozumiesz, ze mamytakich rzadzacych na jakisch zaslugujemy (czy tez

    Dlaczego? Bo rząd ma w d... dobro kraju i jego obywateli. Dopóki nie pali się
    i nie wali nie dojdzie do żadnych prawdziwych reform. Rachunek ja i inni
    obywatele wystawimy partii rządzacej w najbliższych wyborach. Raz jedyny ktoś
    pomyslał w tym cholernym rządzie i zmniejszono akcyzę na alkohol, dzięki czemu
    wzrosły wpływy do budżetu.

    Ale wyobraźni, żeby dokonać głębokiej obniżki składek ZUS, choćby trzeba mocno
    ciąć budżet - nie starcza. Mamy obecnie w Polsce 2,5 raza więcej urzędników
    niż w 1991 roku, mamy dwudziestokilkuletnich rencistów. Samo zaostrzenie
    kryteriów otrzymywania rent oraz zmniejszenie 3 razy administracji dałoby
    możliwość głębokiej obniżki tej cholernej akcyzy na pracę.

  • 4. Data: 2004-01-09 23:47:19
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > A moze jeszcze rozwiniesz dlaczego rzad nie chce odejsc od takiej polityki
    > to moze zrozumiesz, ze mamytakich rzadzacych na jakisch zaslugujemy (czy tez
    > inaczej jakich sobie wybieramy)

    Dobra dobra ... Odstosunkuj się ode mnie. Ja w pierwszych wyborach
    glosowałem na Partięł Konserwatywną (Aleksandra Halla), a potem już
    tylko na UPR. W wyborach prezydenckich pierwszy raz na Wałęsę, potem już
    tylko na Janusza Krowina Mikkego. Więc ja tych skurwysynów, bandytów i
    ubeków nie głosowałem.

    Mam o tyle dobrze, że mogę narzekać. Ja ich nie wybierałem. No, może
    poza Wałęsą, to faktycznie kładzie się nieco na moim sumieniu. Ale młody
    byłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 5. Data: 2004-01-10 01:03:18
    Od: "Piotr K." <p...@i...wywal.pl>

    będąc chyba na haju Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net> , nie
    umiejąc krzyczeć wystarczająco głośno, napisał(a)
    > Mam o tyle dobrze, że mogę narzekać. Ja ich nie wybierałem. No, może
    > poza Wałęsą, to faktycznie kładzie się nieco na moim sumieniu. Ale młody
    > byłem.
    Masz szansę się zrechabilitować. Lechu dzisiaj ogłosił, że w następnych
    startuje

    --
    -----Piotr K.

  • 6. Data: 2004-01-10 05:04:53
    Od: "RoBaK" <dalnetdalnet (WyKaSuJ !!!) @gdynia.mm.pl>

    > Polsce żyje się bardzo cięzko, na bardzo niskim poziomie i bez perspektyw
    na
    > przyszłość.
    >
    > --

    A ja to nie mam pojęcia po co ktoś sie wysilił nad tym postem.

    Nic nowego nie wnosi to co tu jest napisane to juz od dawna wszyscy wiedza
    ;)

    Wiec nie ma sensu tego cały czas roztrzepywać.

    Jak komuś tak źle to było trzeba komunę zostawić hehe

    Prace na sile dawali wypłatę na czas i jeszcze wczasy sponsorowali ;)

    A 13 to nawet sprzątaczka dostawała a teraz tylko posłowie.

    Jak w komunie było źle demokracja też się niepodoba to może nowy ustrój
    trzeba wymyślić żeby wreszcie tym Polakom było dobrze ? :P

  • 7. Data: 2004-01-10 13:43:43
    Od: Izza <i...@p...onet.pl>

    > Jak w komunie było źle demokracja też się niepodoba to może nowy ustrój
    > trzeba wymyślić żeby wreszcie tym Polakom było dobrze ? :P

    juz Platon pisal.. najgorszym z ustrojow jest demokracja... dlaczego?
    poniewaz ona zaniza poziom zycia, wiedzy -- do tych najgorszych -- biedny
    bedzie zawsze glosowal na tych, ktorzy beda obiecywac zlote gory, a bogaty,
    na tego, kto da mu wiecej przywilejow.
    Tak bylo za czasow Platona, pozniej Macchiavellego, tak jest i teraz... i
    nikt tego nie zmieni:P

    Izza

  • 8. Data: 2004-01-10 16:46:39
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Piotr K. wrote:

> [...]
    > umiejąc krzyczeć wystarczająco głośno, napisał(a)

    > Masz szansę się zrechabilitować. Lechu dzisiaj ogłosił, że w następnych

    Hmm ... Nie, dziękuję. :-)

    (BTW ZreHabilitować, a nie zrechabilitować.)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 9. Data: 2004-01-10 17:00:52
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    RoBaK wrote:

    > A ja to nie mam pojęcia po co ktoś sie wysilił nad tym postem.

    Zdaje się, że to było nawiązanie do niedawnego wątku, gdzie ktoś pytał
    czy wracać .

    > Jak komuś tak źle to było trzeba komunę zostawić hehe
    >
    > Prace na sile dawali wypłatę na czas i jeszcze wczasy sponsorowali ;)
    >
    > A 13 to nawet sprzątaczka dostawała a teraz tylko posłowie.

    Irytuje mnie takie gadanie. W Polsce po 1989 roku rozmaite ubeki i
    pożyteczni idioci rozpowszechniają mit, zgodnie z którym kiedyś był
    socjalizm, "bida ale bezpieczeństwo" itd, a teraz są nowe czasy,
    kapitalizm panie dziejku, nowe szanse dla ludzi dynamicznych etc
    Oczywiśćie w ramach tego mitu nie ma miejsca na jakąś kontestację czy
    stanowisko inne, niże te dwie końcówki mitu. Albo jesteś niesamodzielną
    niezgułą, tchórzem i ciemniakiem, albo człowiekiem dynamicznym, chcącym
    wolnosci, rozumiejącym nowe czasym, podejmującym chętnie nowe wyzwania
    itd reszta tego bełkotu reklamowo-demagogicznego. Kreowanie tego mitu i
    jego utrwalanie jest zrozumiałe - najprostszą metodą zagadania kogoś w
    dyskusji jest zrobienie z niego wielbłąda, a potem nakazanie mu, żeby
    udowodnił, że nie jest wielbładem.

    Prawda o Polsce po 1989 roku jest inna - mamy tu po prostu typowy
    postkomuznim, z uwałaszczoną nomenklaturą, agenturą / ubekami /
    umoczeńcami na wszystkich ważniejszych stanowiskach itd Skala tego jest
    na tykle duża, że nie stanowi naturalnego marginesu, tylko wykrzywia całość.

    Przepraszam że się rozpisałem, natomiast irytuje mnie takie gdanie, jak
    Twoje, choćby dlatego że mnie osobiście dotyka. Ja chętnie podejmuję
    "nowe wyzwania", a przynajmniej tak mi się zdaje, powodzi mi się
    nienajgorzej, jestem na własnym rozrachunku itd, nie oczekuję 13-tki ani
    wczasów. A mimo to mam coraz większą ochote stąd spierdalać do jakiegoś
    normalnego kraju. (Osobna sprawa, że w mojej sytuacji mogłoby to nie być
    całkiem łatwe.)

    > Jak w komunie było źle demokracja też się niepodoba to może nowy ustrój
    > trzeba wymyślić żeby wreszcie tym Polakom było dobrze ? :P

    Nie wiem jak inni, ale ja jestem za monarchią albo dyktaturą. Aktualnie
    jest starannie sterowana przez ubeków / agentów / badziorów dyktatura
    motłochu.

    Oczywiśćie może być nieco bardziej komfortowe mydlenie sobie oczu, że
    wszystko jest cacy, mamy demokrację, nowe perspektywy itd

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 10. Data: 2004-01-10 17:40:12
    Od: "RoBaK" <dalnetdalnet (WyKaSuJ !!!) @gdynia.mm.pl>

    No nie mogę następny sie porozpisywał ;)
    Chyba nie przeczytałeś mojego postu ze zrozumieniem.
    Mi nie przeszkadza żaden ustrój ani też sie nie podoba :)

    A tak z innej beczki to demokracja cechuje się między innymi tym
    że co poniektórych ludzi walczących o swoją godność i wyznawane
    ideały nazywa sie terrorystami.
    Kwestia odpowiedniego sterowania opinią publiczną.
    Kto wie jak by nazywano polaków gdyby te wszystkie powstania jakie
    miały miejsce w Polsce odbył się w dzisiejszych czasach ? :)