PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnic sie po miesiacu ?

  • 11. Data: 2005-04-15 13:53:32
    Temat: Re: Zwolnic sie po miesiacu ?
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Anna 'Akna' Strzyżewska napisał(a):

    > Niby tak, ale nie można też korzystać z ciężkiej sytuacji na rynku pracy i
    > zatrudniać ludzi bez dania im umowy.

    Co do tego zgoda. Jest to naganne, chodziło mi jedynie o zwrócenie
    uwagi, że podpisanie umowy powoduje powstawnie zobowiązań po *obu*. (a w
    zasadzie nie powoduje tylko potwierdza istnienie)

    Poza tym najczęściej jest zawarta
    > klauzula o terminie wypowiedzenia.

    Owszem, niemniej uznałem, że warto zwrócić uwagę na to - w omawianym
    przypadku - niebezpieczeństwo.

    Albo łudzić pracownika, że po
    > przepracowaniu jakiegoś tam okresu na umowe-zlecenie dostanie umowę o pracę
    > a potem ciągle odsuwa to w czasie.

    To niegodziwe jest.

    > Skoro pracuje od 3 tygodni a nie dostał umowy to nawet nie zna szczegółów
    > dotyczących swojego wynagrodzenia.

    Nienienienie, jakoś się przecież umówił. I to co zostało ustalone
    obowiązuje. Fakt, dowiedzenie tego (faktu zawarcia umowy) ewentualne
    przed sądem może być niezwykle trudne (jeśli nie niemożliwe). :/

    > I nie mam zamiaru dopieprzać pracodawcy, tylko chcę być uczciwie traktowanym
    > pracownikiem, który ma prawo do wynagrodzenia za swoją pracę. I nie można
    > zapominiać, ze tylko pracownik ma obowiązki. Pracodawca również.

    Hmm, z podstawowego obowiązku pracodawcy - wypłacania w terminie
    ustalonego wynagrodzenia chyba wszyscy sobie zdają sprawę...

    Niestety w
    > naszym kraju kultura zarządzania zasobami ludzkimi jest daleko za murzynami
    > (nie jestem rasistką ;-)) )

    No to Murzynami. :P

    i większość pracodawców wychodzi z
    > założenia -niech się cieszy, że w ogóle ma pracę ( najczęsciej za najniższą
    > krajową)

    Sytuacja rzeczywiście jest taka, że znaczna część pracowników istotnie
    cieszy się - acz może tego nie werbalizować - że ma pracę.

    > Z drugiej strony pracodawca może zostać pobudzony do myślenia - dlaczego
    > pracownicy ode mnie odchodzą? Może powinienem im umożliwić lepsze warunki
    > rozwoju i płacy. Ale po co motywować pracowników... w końcu to tylko
    > pracownicy :>

    Temat poruszany powielokroć na grupie i nie tylko, może być tak, że
    utrzymanie płac na niskim poziomie i związana z tym duza rotacja
    pracowników jest efektywniejszym rozwiązaniem niż budowanie lojalności.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 12. Data: 2005-04-15 14:53:37
    Temat: Re: Zwolnic sie po miesiacu ? (1 dzień, a nie 7 na podpisanie umowy)
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 15 Apr 2005 13:44:22 +0200, "Anna 'Akna'
    Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl> zakodował:

    >Blah racja. Namieszałam. Zrobiłam skrót my?lowy z podpisania umowy i
    >poinformowania o warunkach pracy pracownika :-)

    A tego skrótu to z kolei ja nie rozumiem - czyli ma 7 dni na
    poinformowanie pracownika o warunkach pracy, które są zawarte w umowie
    podpisanej przez tegoż pracownika 7 dni wcześniej?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2005-04-15 15:16:50
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Anna 'Akna' Strzyżewska
    <akna[nospam]@gazeta.pl> wystukał[a]:
    > Nie podpisałeś umowy? Pracodawca powinien ją z Tobą podpisać
    > najpóźniej do 7 dnia od rozpoczęcia pracy.

    Sprostowanie. Kiedyś tak było. Teraz najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    pracy.

    Ale jak nawet nie wysłał na badanie lekarskie, i np. nie kazał się
    wyrejestrować z UP itp to nie jest to umowa o pracę...

    Pozdrawiam
    {rpatsjzulgpmvubfguczwqhabkmihfcfcb}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 14. Data: 2005-04-15 15:23:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    bca wrote:

    > NIE prawda. Od 1 stycznia 2004 pracodawca ma obowiązek podpisać umowę
    > najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy.

    A z czego to wg Ciebie wynika?
    Czy to jakaś specjalna
    interpretacja art 29 KP ?

  • 15. Data: 2005-04-15 15:25:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nikiel ;-) wrote:
    > Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Anna 'Akna' Strzyżewska
    > <akna[nospam]@gazeta.pl> wystukał[a]:
    >
    > Sprostowanie. Kiedyś tak było. Teraz najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    > pracy.

    Zaraz, zaraz
    najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy to
    jest obowiązek poinformowania na piśmie
    o warunkach i rodzaju umowy.
    To chyba nie umowa?

  • 16. Data: 2005-04-15 16:03:23
    Od: "Mobistel.pl" <n...@n...pl>

    mialem kiedys bardzo podobna sytuacje
    co gorsza 2 dni wczesniej podpisalem umowe
    spotkalem sie z pracodawca wyjasnilem jasno sprawe nic nie krecac i
    wyrzucilismy umowy i rozeszli sie w zgodzie
    zachowalem sie uczciwie i zachowalem prawo powrotu w dowolnym momencie

    sam zrezygnowal bym z wynagrodzenia ale to jest tylko moja opinia
    fakt, ze nie podpisales umowy nie znaczy ze pracodawca chcial Cie
    wykorzystac, czytajac wiele opinii do watku nie dziwie sie, ze niektorzy
    pracodawcy nie podpisuja umowy od pierwszego dnia

    pozdr

  • 17. Data: 2005-04-15 17:41:12
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wykorzystac, czytajac wiele opinii do watku nie dziwie sie, ze niektorzy
    > pracodawcy nie podpisuja umowy od pierwszego dnia

    W zasadzie po podpisaniu umowy, tez mi nie musi zaplacic... ale przynajmniej
    powinien ;) Jak powie, ze nie ma kasy, to tez rozpaczal nie bede. Po prostu
    ta praca mnie nie interesuje, i widze ze nie bede nigdy tam sie dobrze czul
    dlatego wole ...
    Jarod

  • 18. Data: 2005-04-15 17:49:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 15 Apr 2005 17:23:12 +0200, "cef"
    <c...@i...pl> zakodował:

    >Czy to jakaś specjalna
    > interpretacja art 29 KP ?

    A co tu interpretować, jak w tymże artykule jest wyraźnie napisane:
    § 2. [...] Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta z zachowaniem
    formy pisemnej, pracodawca powinien, najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    pracy przez pracownika, potwierdzić pracownikowi na piśmie ustalenia
    co do rodzaju umowy oraz jej warunków.

  • 19. Data: 2005-04-15 18:00:47
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    Kaizen napisał(a):
> [...]
    > poinformowanie pracownika o warunkach pracy, które są zawarte w umowie
    > podpisanej przez tegoż pracownika 7 dni wcześniej?

    informacja o warunkach pracy zawiera to co w umowie nie jest
    zamieszczone: normy czasu pracy, system pracy, wymiar urlopu i tym
    podobne bzdety........ - termin podpisania 7 dni
    umowa o pracy najpozniej w dniu jej rozpoczecia......

    --
    pozdrawiam
    Ewa (Kraków)

    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 20. Data: 2005-04-15 18:03:16
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    Jarod napisał(a):

> [...]
    > ta praca mnie nie interesuje, i widze ze nie bede nigdy tam sie dobrze czul

    a jak juz podpiszesz umowe to popros na okres probny - mozesz
    wypowiedziec, na czas okreslony tylko przekraczajaca 6 miesiecy z
    okresleniem dwutygodniowego terminu wypowiedzenia