PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sie ubrać na rozmowe kwalifikacyjną

  • 1. Data: 2005-04-14 17:41:07
    Temat: Jak sie ubrać na rozmowe kwalifikacyjną
    Od: shorti <s...@g...pl>

    Mam pytanie jak sie ubieracie na rozmow z przyszłym szefem Pytam dlatego
    ze zdarzyuło mi sie iść na rozmowe w garniturze a kierownik który mnie
    przepytywał był gorzej ubrany i cały cas mnie wypytywał gdzie kupiłem
    krawat marynarke itp. niewiem w jakim celu to ronił moze lubił chłopców
    ale chciał bym sie dowiedzieć jak jest na waszych rozmowach

  • 2. Data: 2005-04-14 17:46:05
    Temat: Re: Jak sie ubrać na rozmowe kwalifikacyjną
    Od: "tukan" <thomczest44_tnij@p_oczta.onet.pl>

    Użytkownik "shorti" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie jak sie ubieracie na rozmow z przyszłym szefem

    Prawie zawsze staram się ubierać, jeśli nie w granitur
    to elegancko (nawet na stanowisko mało reprezentacyjne).

  • 3. Data: 2005-04-14 18:06:07
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    shorti napisał(a):
> [...]
    > krawat marynarke itp. niewiem w jakim celu to ronił moze lubił chłopców
    > ale chciał bym sie dowiedzieć jak jest na waszych rozmowach

    ubior przeprowadzajacego rozmowe swiadczy o nim, jezeli w firmie jest
    taki "luzny" zwyczaj to oczywiscie pracownicy sie do tego dostosowuja...
    Ty, jako kandydat powinienes jednak i ubiorem swiadczyc, ze do szukania
    pracy podchodzisz powaznie i przywiazujesz do tego wage, zapytaniami o
    krawaty i inne bzdety bym sie raczej nie przejmowala... Takie moje zdanie.

    pozdrawiam zyczac owocnego poszukiwania pracki
    Ewa (Kraków)

    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 4. Data: 2005-04-14 18:33:15
    Od: "NW" <n...@a...lodz.pl>

    Negatywny image i zly wyglad. Nieodpowiedni ubiór - kandydat przychodzi
    ubrany za dobrze lub za ubogo w stosunku do stanowiska, na które aplikuje.
    Ubranie moze byc zlej jakosci, w nieodpowiednich kolorach lub zle dobrane.
    Kandydat moze miec zaniedbane paznokcie, nieodpowiedni makijaz lub fryzure.

    Nie chodzi o wyglad, tylko o prezencje. Tzn. o to, ze niezaleznie od
    naturalnej urody lub jej braku, ma sie dobrze dobrane do okazji ubranie,
    czyste paznokcie, wypastowane buty etc. Niewiele ma to wspolnego z
    genetycznie uwarunkowana "pieknoscia", bardzo wiele z zadbaniem i
    znajomoscia obowiazujacych regul.

    I co?
    Głupio ale przyszedłem w sztruksowych spodniach zamszowych butach, marynarce
    i bez krawata. Oczywiscie zona dobrala mi to wszystko kolorystycznie.
    Pomimo nerw zachowywałem się normalnie. Okazał się że nie taki diabeł
    straszny. Jade podpisać umowe w przyszłym tygodniu. Acha trwało to 3
    miesiące od wysłania CV.
    Kochani więcej wiary w siebie. Nie poddajcie sie, pokażcie się jako ludzie
    którzy się nie boją ale znają własną wartość.
    PS. Mam 50 latek. Jak dostałem wypowiedzenie to mi się świat zawalił. Ale
    przeszło. Wiem że jestem na rynku pracy coś wart

  • 5. Data: 2005-04-14 20:17:15
    Od: jo-anka <j...@e...pl>

    shorti napisał(a):
    > Mam pytanie jak sie ubieracie...
    Zasada jest prosta: o jeden ton bardziej elegancko, niż obowiązuje w
    firmie na stanowisku pracy. Dobrze jest przy tym wiedzieć, jak ubierają
    się pracownicy firmy na codzień.To, że im schludniej i mniej wyzywająco
    tym bardziej elegancko - nie trzeba chyba nikogo przekonywać.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-04-15 08:12:43
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

> [...]
    > krawat marynarke itp. niewiem w jakim celu to ronił moze lubił chłopców
    > ale chciał bym sie dowiedzieć jak jest na waszych rozmowach

    Są 3 możliwe odpowiedzi:

    1. Kierownik nie słyszał o tzw. etykiecie biznesowej, która wymaga, aby obcy
    sobie ludzie w pierwszym spotkaniu byli umundurowani (czyli w garniturach).
    Bez względu na klimat panujący w firmie.

    2. Kierownik próbował destabilizować Cię swoim zachowaniem - ubiorem,
    niezręcznymi pytaniami - testował Cię.

    3. - rozszerzona wersja odpowiedzi nr 1 - Kierownik jest osobą pozbawioną
    nie tylko pewnej subtelnej świadomości ale ogólnie kultury.