PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zespoł ds. osób bezrobotnych

  • 1. Data: 2004-10-21 11:07:19
    Temat: Zespoł ds. osób bezrobotnych
    Od: "Jeanne" <n...@w...pl>

    Witam serdecznie

    Piszę do Was na grupę, z uwagi na fakt, że znajduje się na niej z pewnością
    grupa osób, które są lub były osobami bezrobotnymi.
    Chciałabym uzyskać odpowiedź na pytanie jakiego rodzaju pomocy oczekiwania
    mają osoby bezrobotne względem Zespołu ds. osób bezrobotnych znajdującego
    się w Ośrodku Pomocy Społecznej.
    Nadmieniam, że nie chodzi o przejęcie zadań wykonywanych przez Urzędy Pracy.

    Interesuje mnie to, jakie zadania powinien realizować ww. Zespół, aby wyjść
    naprzeciw oczekiwaniom bezrobotnym.
    Co innego oprócz:
    - poradnictwa zawodowego,
    - pomocy w skierowaniu na terapię,
    - pomoc w pośrednictwie między bezrobotnym, a pracodawcą,
    - wsparcia
    może wykonywać stworzony Zespół, aby bezrobotny, który do niego się zgłosi
    będzie zadowolony z jego istnienia (oczywiście nie może gwarantować
    znalezienia pracy na miejscu).

    Być może większość z Was spotkała się z takim Zespołem, dlatego też proszę o
    wszelkie informacje.
    Tworzony w moim mieście Zespół ma być nie tylko z nazwy Zespołem, ma przede
    wszystkim wyjść na przeciw osobom bezrobotnym.

    Pozdrawiam

    Jeanne

  • 2. Data: 2004-10-21 11:13:12
    Temat: Re: Zespoł ds. osób bezrobotnych
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jeanne" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tworzony w moim mieście Zespół ma być nie tylko z nazwy Zespołem, ma
    > przede wszystkim wyjść na przeciw osobom bezrobotnym.

    nie spotkałem sie z czymś takim ... IMO to dublowanie etatów z ośrodkiem
    pomocy społecznej i urzędem pracy

    bo jedyne czego potrzebowałem to znaleźć jak najszybciej prace
    gdybym nie znalazł pracy - potrzebował bym pomocy finansowej ale raczej poza
    zakresem dostępności w ośrodkach pomocowych,

    inna sprawą jest pomoc terapeutyczna... w sumie .. chyba była by
    przydatna... jak również pomoc prawna i pomoc w zakresie doradztwa .. np co
    zrobić z zaciągneitym kredytem w sytuacji nagłej utraty pracy itp.

    ale wszystkie te działanie nie są potrzebne w przypadku skutecznego i
    uczciwego wykonywania swoich obowiązków przez UP

    i raczej na tym skupił bym ewentualny budżet miasta a nei na kreowaniu
    nowych bytów...

    Piotr Żebrowski

  • 3. Data: 2004-10-21 11:23:59
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 13:13:12 +0200, Piotr Żebrowski

> [...]
    > uczciwego wykonywania swoich obowiązków przez UP
    > i raczej na tym skupił bym ewentualny budżet miasta a nei na kreowaniu

    W sumie masz racje.
    Tak wyglada, jakby wydzielono komorke, bo ktos dojrzal do
    "kierownikowania" a nie dlatego, ze trzeba wydzielic ludzi do konkretnych
    zadan.

  • 4. Data: 2004-10-21 12:09:27
    Od: "jurekh" <h...@o...pl>

    Jeszcze jeden interesik do zarabiania na bezrobotnych. Urzędy pracy pełne są
    osób zatrudnionych do "obsługi" bezrobotnych - jak się zgłaszam co miesiąc
    to obsługują mnie dwie panie u których składam oświadczenia że dalej to
    samo. I nic z tego nie wynika, na pytanie co zrobić żeby pracować to się
    okazuje że to pytanie nie do nich! Od tego jest inna pani która rozkłada
    ręce i kieruje do pośredniaka przy UP w którym następna pani mówi że nie od
    niej zależy ilość ofert i kieruje do innej pani która może skierować na
    kursy ale jej akurat niema bo poszła do sklepu po bułeczki dla pozostałych
    pań, i trzeba czekać. po godzinie okazuje się że można iść na kurs pt. jak
    się ubrać i przygotować do rozmowy wstępnej. Ale Q..rcze z kim tu rozmawiać
    wstępnie!!!!!!
    pozdrawiam wszystkich bezrobotnych (ja już 1,5 roku)

  • 5. Data: 2004-10-21 19:59:08
    Od: "misiu" <m...@p...fm>

    Użytkownik "jurekh" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rozmawiać
    > wstępnie!!!!!!
    > pozdrawiam wszystkich bezrobotnych (ja już 1,5 roku)

    Ciekawe kiedy trafi do tych na wiejskiej, że są za wysokie koszty pracy
    (zusy, srusy i pierdusy). A tamci jeszcze chcą zus przedsiębiorcom
    podnosić. Chyba żeby mieli na utrzymanie tego stadka urzędowników w PUPach
    i innych takich pomocach i ośrodkach.
    Pozdr.

  • 6. Data: 2004-10-22 07:23:06
    Od: "Jeanne" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    > pomocy społecznej i urzędem pracy
    (...)
    > i raczej na tym skupił bym ewentualny budżet miasta a nei na kreowaniu

    Rzecz w tym, że nie byłyby zatrudniane do tego nowe osoby, więc nie tworzono
    by nowych etatów. Po prostu osoby już zatrudnione otrzymałyby dodatkowe
    specjalistyczne zadania.

    Pozdrawiam

    Jeanne