PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przyjmowanie zdalnych zlecen a zaliczka...

  • 1. Data: 2004-10-21 11:35:51
    Temat: Przyjmowanie zdalnych zlecen a zaliczka...
    Od: seb <v...@N...pf.pl>

    Witam

    Pytanie do zdalnych webmasterów:

    Jak się już dogadacie co do tego co macie zrobić i za ile to bierzecie
    jakąś zaliczke zanim sie weźmiecie do pracy ?

    Bo powiedzmy strona sie nie spodoba , stracić mozna pare dni a klient
    sie rozmyśli i nie zapłaci ?

    Jak ogólnie rozwiązujecie sprawy zapłaty za pracę...?

    pozdrawiam
    seb

  • 2. Data: 2004-10-21 11:57:11
    Temat: Re: Przyjmowanie zdalnych zlecen a zaliczka...
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 21 Oct 2004 13:35:51 +0200, na pl.praca.dyskusje, seb napisał(a):

    > Jak się już dogadacie co do tego co macie zrobić i za ile to bierzecie
    > jakąś zaliczke zanim sie weźmiecie do pracy ?

    raczej nie, zreszta malo kto by chcial placic z gory cokolwiek.

    > Bo powiedzmy strona sie nie spodoba , stracić mozna pare dni a klient
    > sie rozmyśli i nie zapłaci ?

    wiec trzeba podpisac umowe. taka gdzie bedzie jasno okreslony zakres Twojej
    pracy i tego jak ona ma wygladac.

    zanim przystapisz do pracy dogadaj sie z klientem czego oczekuje, ustalcie
    wstepnie kolorystyke i charakter strony. pokaz mu kilka swoich projektow
    zeby mial rozeznanie co potrafisz.
    znajdz tez cos podobnego do strony jaka chcialbys Ty stworzyc. nie sugeruje
    ze masz ja zywcem skopiowac czy cos takiego, ale zebys mogl pokazac cos co
    bedzie w jakis sposob mialo odniesienie wzgledem tego co stworzysz sam.

    zauwazylem ze niekiedy mialem zupelnie inna wizje niz klient, a gdy pare
    minut w internecie na googlu spedzilismy, to wsrod stron o pokrewnej branzy
    zawsze cos sie znalazlo co pozwolilo nie bawic sie w wyobrazanie sobie
    nieistniejacej strony. oczywiscie wyjasanialem ze cos bedzie zupelnie
    inaczej, i ze kolory i rozne szczegoly, ale glowny szkielet tworzy sie
    zazwyczaj w oparciu i kilka mozliwych standardow wiec nietrudno sie wtedy
    dogadac.

    > Jak ogólnie rozwiązujecie sprawy zapłaty za pracę...?

    bierzesz i dogadujesz sie - normalnie na zasadzie negocjacji. i koniecznie
    jakas umowa, zlecenie/o dzielo, bo bez tego mozesz sie napracowac tylko do
    swojego porfolio :]

    sprawdz co za klienta masz - czy firma dostatnio zyje, czy duza jest. przy
    wiekszych klientach wiecej wziac mozna.

    zreszta czesto podaje sie tez schemat zaplaty polegajacy na tym ze ustalasz
    ile kosztuje godzina Twojej pracy, potem szacujesz ile godzin zajmie Ci
    przygotowanie strony, doliczasz koszty (przejazdy, telefony itp.) po czym
    masz wynikowa sume.

    --
    Kapsel
    kapsulski(malpka)poczta.onet.pl