PracaGrupypl.praca.dyskusje › Żeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało...

  • 31. Data: 2006-09-23 09:44:38
    Temat: Re: Żeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało...
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 07:54:15 +0200, futszaK <f...@p...pl> wklepał(-a):

    >a co, nie podoba się ???

    Świadczy o bałaganiarskim stylu pracy.

  • 32. Data: 2006-09-23 11:04:24
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    futszaK wrote:

    > problemy to się zaczynają jak właściciel sieci NIE JEST
    > jednocześnie jej administratorem i wpada na pomysł że
    > administrator nie jest mu potrzebny albo że można go zastąpić
    > studentem za 1000zł miesięcznie...

    Za 170 zlotych na DG miesiecznie.
    Spotkalem sie z takim przypadkiem (hurtownia mat. bud. 7 stacji,
    serwer NetWare i router - lacze do Internetu).

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 33. Data: 2006-09-23 12:37:41
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    jesli sie zapytam z ciekawości:
    Jakie warunki serwisowania ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 34. Data: 2006-09-23 12:38:47
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 23 Sep 2006 11:44:38 +0200, użyszkodnik Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Świadczy o bałaganiarskim stylu pracy.

    norma wśród osób o twórczych zdolnościach

  • 35. Data: 2006-09-23 14:24:23
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Witam, ja w branży pracuje od 12 lat ( serwis ).

    Biorąc pod uwagę to, co napisałeś niżej, to jesteś bardzo nieefektywnie
    zarządzany - gdyby było inaczej, rozumiałbyś, dlaczego tak się dzieje.

    > Rozwój jest, zgadza się, ale jakość spada!

    I bardzo dobrze, że spada. Jeśli jakość kosztuje (np. trzeba zatrudnić
    "lepszych" ludzi), a wymagany jest poziom jakości X, to wyskakiwanie ponad
    ten poziom (i _niepotrzebne_ płacenie więcej) jest wręcz szkodliwe dla
    płatnika/ów.

    > Na dzień dzisiejszy wywalił bym 80% administratorów
    > w firmach. A część firm nie powinna w ogóle używać komputerów.
    > To co się dzieje to skandal, nie raz musiałem spinać rozsypaną
    > macierz dyskową z winy administratora, niektórzy to nawet
    > systemu serwerowego nie potrafią zainstalować i prawidłowo skonfigurować

    Jak wyżej. Wiesz, ile trzeba zapłacić takim, którzy umieją skonfigurować
    prawidłowo macierz i nie tylko?

    A dla odmiany, wiesz, o ile mniej trzeba zapłacić tym, którzy "umią zrobić
    serwer"? Mówię oczywiście tylko o takim serwerze, który pomimo oczywistych
    braków do czegoś się nadaje i generuje swoją pracą wartość dodaną.

    > Niestety praca informatyka nie polega na graniu w quake cały dzień.

    Jeśli masz na myśli granie w Quake w okresie szkolnym, to tacy są oczywiście
    bardzo pożądani, o ile tylko wiedzą, "gdzie ich miejsce" w szeregu płacowym.
    Dlatego właśnie, że to oni "umią zrobić serwer".

    Jeśli natomiast masz na myśli granie w pracy, to się grubo mylisz. To się
    właśnie nazywa nieefektywne zarządzanie personelem, czyli brak umiejętności
    przydzielenia im takiej ilości zadań, aby ich czas firmowy był zajęty
    dokładnie w 100%, a jednocześnie aby nie byli zbyt mocno przemęczeni lub
    zniechęceni. I tak właśnie twierdzę, że skoro napisałeś to, co napisałeś, to
    po prostu jesteś nieefektywnie zarządzany, gdyż sam masz zbyt mało zajęć i
    nie rozumiesz innych.

  • 36. Data: 2006-09-23 15:11:06
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 14:38:47 +0200, futszaK <f...@p...pl> wklepał(-a):

    >norma wśród osób o twórczych zdolnościach

    Osoby o twórczych zdolnościach to się zatrudnia jako copywriterów albo grafików,
    a nie adminów. :)

  • 37. Data: 2006-09-23 15:57:20
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 23 Sep 2006 16:24:23 +0200, użyszkodnik "Any User"
    <a...@m...com> napisał:

> [...]
    > "lepszych" ludzi), a wymagany jest poziom jakości X, to wyskakiwanie ponad
    > ten poziom (i _niepotrzebne_ płacenie więcej) jest wręcz szkodliwe dla

    i tu się niestety muszę zgodzić :(

    przykład z autopsji:
    W kablówce był poszukiwany człowiek do podłaczania Internetu.
    Zgłosiłem się mimo że aspiracje (nie mylić z doświadczeniem czy
    kwalifikacjami) miałem sporo wyższe.
    Były czasy dziury budżetowej więc się nie wybrzydzało tylko brało co
    leci a zawsze chciałem robić coś w sieciach.

    Cały przebieg zatrudnienia to były wieczne spory o pieniądze, o lepszy
    sprzęt, podchody zeby wygryźć administratorów i zająć ich miejsce,
    koniec końców doszedłem do wniosku że stanowisko pracy jest dla mnie
    zbyt mało satysfakcjonujące i polazłem w cholere, w sensie otworzyłem
    własną sieć gdzie jestem wszystkim na raz i czuje się wreszcie
    spełniony bo nikt nie kontroluje mojego czasu a jedynym celem to jest
    niezawodność działania sieci na takim poziomie aby klienci nie mieli
    powodów odejść do np.Neostrady (główny powód odchodzenia ludzi to
    zawodność małych dostawców) oraz aby polecali mnie swoim znajomym
    którzy właśnie zamierzają założyć sobie Internet.

    W międzyczasie próbowałem pracy jako administrator w sensie stricte
    ale to robota nie dla mnie, brakowalo mi tam kontaktu z klientami (i
    ich pieniądzmi) co bardzo lubie mieć :>

  • 38. Data: 2006-09-23 16:15:30
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    futszaK wrote:

    > jesli sie zapytam z ciekawości:
    > Jakie warunki serwisowania ???

    Przyjazd na wezwanie :-))) i rozlozenie rak, ze "sie nie da" lub
    inne madre teksty dla wlasciciela...

  • 39. Data: 2006-09-23 17:38:13
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 23 Sep 2006 18:15:30 +0200, użyszkodnik Stanislaw Chmielarz
    <s...@u...com.PL> napisał:

    > Przyjazd na wezwanie :-)))

    rozumiem że dodatkowo płatny :P

    >i rozlozenie rak, ze "sie nie da" lub
    > inne madre teksty dla wlasciciela...

    że się da ale trzeba kupić to to to i to oczywiscie od nich i ze
    bedzie to kosztowało extra tyle i tyle :P

    ja generalnie za tak zwane zrobienie czegokolwiek w komputerze biore
    standardowe 50zł chyba ze jest to włożenie karty sieciowej to biore
    30zł. ktoś stwierdził że ja biore bardzo drogo bo tu jest firma ktora
    bez problemu przeinstalowuje system za 30zł
    .
    pokazlem diwajs/drzewo a potem sie dowiedzialem ze owszem firma robi
    ale..... trzeba 40km do nich dojechac, przy okazji goscia naciagneli
    na wymiane twardego dysku bo obecny podobno niedobry, jak sie potem
    okazalo nie bylo z nim problemu, podmienili gosciowi płyte główną na
    tańszą a tamtą sobie wzieli :>

    ważne że jest wesoło :>

  • 40. Data: 2006-09-23 19:16:43
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Fri, 22 Sep 2006 15:57:31 +0000 (UTC), użyszkodnik Wojciech Bańcer
    <cut>
    > to samo się tyczy administatorów sieci, zwłaszcza takich którzy mają
    > jedyną istniejącą dokumentacje sieci w głowie

    To sa gowniani administratorzy, niestety, i takowych firmy powinny sie
    pozbywac dosyc szybko, bo sa zwyczajnie zagrozeniem.
    pozdr
    /p