PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zatrudnianie osob z wlasna dzialalnoscia gosp.

  • 1. Data: 2002-04-12 11:11:53
    Temat: Re: Zatrudnianie osob z wlasna dzialalnoscia gosp.
    Od: "amakuz" <a...@w...pl>

    Zatrudnianie osób prowadzących własną działalność to prawdopodobnie to czego
    nie unikniemy . Dla pracodawcy to olbrzymia korzyść, odpadają mu wszelkie
    koszty jakie normalnie ponosi za pracownika /ZUS,socjal,urlopy,odprawy
    itp/dla Ciebie jako prowadzącego działalność jest to natomiast
    zabezpieczenie ciągłości pracy - podpisujesz umowę cywilno-prawną jak firma
    z firmą i nikt Cię nie ruszy przed jej wygaśnięciem. Obarczasz się wprawdzie
    wszelkimi kosztami utrzymania własnej firmy ale masz większe pole manewru.
    Przypuszczam że pracodawcy mając do wyboru Ciebie i zwykłego pracownika o
    podobnych kwalifikacjach zdecydują się na Ciebie.
    Tak dzieje się już w wielu wielkich i średnich firmach zarówno na zachodzie
    i u nas w Polsce.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-14 12:49:44
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam takie male pytanko. Nie orientujecie sie moze jak pracodawcy podchodza do
    zatrudniania osob prowadzacych wlasna dzialalnosc gospoodarcza. Czy zajmujac
    sie programowaniem aplikacji internetowych i intranetowych lepiej wyjde na tym
    interesie zatrudniajac sie na umowe o dzielo (zlecenia), czy moze lepiej
    zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza. Chodzi mi o to, czy sposob swiadczenia
    uslug (dzielo lub firma bedaca platnikiem VAT) ma duzy wplyw na podjecie
    decyzji o zatrudnieniu wlasnie mnie (no pimijam tu oczywiscie kwalifikacje;))?

    Moze macie jakies doswiadczenie w tej sprawie...?

    Pozdrawiam

    andrzej2020

  • 3. Data: 2002-04-14 13:48:52
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl>

> [...]
    kwalifikacje;))?

    > Moze macie jakies doswiadczenie w tej sprawie...?

    Jak juz to lepiej miec dzialalnosc gospodarcza...
    Niemniej uczciwie to jest umowa oprace gdyz zatrudnianie osob prowadzacych
    dzialalnosc to wlasciwie obchodzenie przepisow/zmniejszanie kosztow
    Latwiej moga cie wykopac [podpisz dobry kontrakt gwarantujacy urlopy,
    choiroby itp okresy rozwiazania umowy o wspolpracy]
    Z drugiej strony gdy masz firme nikt Ci nie zabroni produkcji dla dowolnego
    zleceniodawcy.. a czesto to ulatwia pozyskanie klientow...
    Ale znow... sam placisz zusy podatki ksiegowosc itd amortyzacje...

    Policz i zastanow sie co Ci lepiej sie oplaci...

  • 4. Data: 2002-04-15 00:15:10
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Sytuacja ta jest wynikiem, absurdalnych kosztow pracy jakie sa u nas w
    kraju.
    Ale pamietaj tez ze tego typu umowa oplaca sie pracownikowi jezeli
    bedzie mial penje/zaplate min 2300 brutto, w tym przypadku skladka na ZUS
    odrowadzana przez ciebie jako firme jest niewiele nizsza niz gdybys byl
    pracownikiem
    no i oczywiscie dochodza bonusy w postaci wrzucania w "koszty" i zwrotu VAT
    za
    niektore prdukty/uslugi ;))

    Pozdr

  • 5. Data: 2002-04-15 08:02:30
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a9c19n$jgj$1@druid.ceti.com.pl...

    > Z drugiej strony gdy masz firme nikt Ci nie zabroni produkcji dla
    dowolnego
    > zleceniodawcy..

    Nieprawda.
    Często warunki umowy zawierają "porozumienie" o zakazie konkurencji.
    Nierzadko bardzo rygorystyczne.

    Moim zdaniem najważniejszym problemem tzw. kontraktów jest
    odpowiedzialność cywilna - nie pracownicza wobec pracodawcy.
    Wszelkie kwestie sporne odbywają się na drodze cywilnej.
    Komplikacji można się domyślać.

    Wszystko jest pozornie ok. o ile w firmie nie ma trudności z pieniędzmi.

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 6. Data: 2002-04-15 09:56:32
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dowolnego
    >
    > Nieprawda.
    > Często warunki umowy zawierają "porozumienie" o zakazie konkurencji.

    Podmot gospodarczy nie może zakazać innemu podmiotowi prowadzenia jego
    działalności...
    jedyne co może jest podpisanie umowy o zachowaniu tajemnicy

    ponadto moze nie współpracowac z Toba jeżeli robisz dla konkurencji

    > Wszystko jest pozornie ok. o ile w firmie nie ma trudności z pieniędzmi.

    to jest najwiekszy problem.... jezeli juz placa to dopiero po wyplatach dla
    pracownikow itd...

  • 7. Data: 2002-04-15 11:13:53
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>

    Trzeba tez pamietac o jeszcze jednym aspekcie. Nie mozna podpisac umowy,
    ktora zawieralaby ustalenia dotyczace np urlopow, zwolnien lekarskich,
    nadgodzin itd, poniewaz wtedy umowa taka jest dowodem na istnienie miedzy
    strona mi stosunku pracy. A jak PIP sie doczepi, to oszczednosci moga sie
    okazac zadne ;-))
    Wiec tak na prawde pozostaje umowa dzentelmenska. Dla obu stron tak samo
    ryzykowna.

    Pzdr
    Michal

  • 8. Data: 2002-04-15 14:36:08
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a9e81t$esr$1@druid.ceti.com.pl...

    > Podmot gospodarczy nie może zakazać innemu podmiotowi prowadzenia jego
    > działalności...

    Zatem ustalenia tego typu zawarte między stronami, w umowie o współpracy
    nie mają mocy prawnej?

    Chester EM

  • 9. Data: 2002-04-15 14:38:34
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Uzytkownik "Michal Mokosa" <m...@2...com.pl> napisal w wiadomosci

    > A jak PIP sie doczepi, to oszczednosci moga sie
    > okazac zadne ;-))

    Slyszalem opinie, ze w takim przypadku US moze zadac zwrotu
    nienaleznie odliczonych podatków od kontraktowca, którego
    wedlug prawa laczyl ze zleceniodawca stosunek pracy.
    Czy to prawda?

    Chester EM

  • 10. Data: 2002-04-15 20:02:51
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Slyszalem opinie, ze w takim przypadku US moze zadac zwrotu
    > nienaleznie odliczonych podatków od kontraktowca, którego
    > wedlug prawa laczyl ze zleceniodawca stosunek pracy.
    > Czy to prawda?

    Prawda.