PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki w Dublinie

  • 11. Data: 2006-06-22 00:37:13
    Temat: Re: Zarobki w Dublinie
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Mims" <s...@p...com> wrote in message
    news:30da$4499a60a$d4ba81c6$12628@news.chello.pl...

    > Sęk w tym, ze najsampierw pojechałbym sam, ale potem żone i juniora bym
    > ściągnął - gdzie przynejmnije przez jakiś czas musielibyśmy się utrzymać z
    > mojej tylko pensji.

    By zadbac o komfort 3 osobowej rodziny (mam na mysli sensowne lokum a nie
    klitke
    z grzybem, jedzenie nie tylko z Lidla, czasem podroz do rodziny w PL, jakas
    wycieczka
    itd.) z pensja 2500 netto w Dublinie bedzie Ci akurat wystarczac od 1go do
    1go.

    Czy malzonka ma zamiar rowniez podjac prace? Dodaj wowczas koszt opieki nad
    dzieckiem.
    Upewnij sie, czy kwote netto masz dobrze wyliczona (bo zawsze podaje sie
    brutto, a netto
    juz zalezy od osobistej sytuacji).

    pozdro
    gslabs

  • 12. Data: 2006-06-22 21:16:49
    Od: "Mims" <s...@p...com>

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
    Przemyślałem wszystko i na razie pozostaję w kraju.
    Teoretycznie - pod względem kasy - może i byłoby lepiej - w przeliczeniu na
    zł, ale biorąc pod uwage _życie_ tam - to juz chyba nie az tak różowo.
    Czyli - szukam i czekam dalej ;)
    Dynx raz jeszcze
    Michał

  • 13. Data: 2006-06-23 12:50:21
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "TS" <n...@e...no.spam> napisał w wiadomości
    > Mieszkam w Dublinie i uwazam, ze

    Czy moglbys odpowiedziec na pytanie jakie tam sa "prawa zwyczajowe" jezeli
    chodzi o "period notice" a walac prosto z mostu jakie mam szanse, ze
    ewentualna frima w Irlandii bedzie czekac za mna 3-4 miechy az ladnie
    pozegnam sie z polskim pracodawca?

  • 14. Data: 2006-06-23 18:12:13
    Od: "TS" <n...@e...no.spam>

    "Mims" <s...@p...com> wrote in message
    > Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
    > Przemyślałem wszystko i na razie pozostaję w kraju.
    Wg mnie glupio robisz, ale nie ma co na sile Cie uszczesliwiac.

    > Teoretycznie - pod względem kasy - może i byłoby lepiej - w przeliczeniu
    > na
    > zł, ale biorąc pod uwage _życie_ tam - to juz chyba nie az tak różowo.
    Wlasnie biorac pod uwage _zycie_tam, to sie oplaca przyjechac.
    0 stresu, atmosfera w pracy duzo lepsza niz w Polsce (chociaz ja na to nigdy
    nie narzekalem) i naprawde widzi sie wartosc Twojej pracy (widac na ile Cie
    stac).
    Nadal nie wierze, ze zyjac w wiekszym miescie w Polsce jestes w stanie za
    3000zl utrzymac siebie, niepracujaca zone i do tego dziecko na dobrym
    poziomie.

    > Czyli - szukam i czekam dalej ;)
    Wg mnie to jest bardzo dobra ofera, duzo lepszej nie znajdziesz (no chyba,
    ze znajdziesz ;-) )

    Tak czy inaczej, powodzenia!

    pzdr,
    TS

  • 15. Data: 2006-06-23 18:16:39
    Od: "TS" <n...@e...no.spam>

> [...]
    > chodzi o "period notice" a walac prosto z mostu jakie mam szanse, ze
    > ewentualna frima w Irlandii bedzie czekac za mna 3-4 miechy az ladnie
    Wszystko zalezy od firmy, ale jesli dostaniesz oferte pracy z Irl, pracujac
    jeszcze w Polsce, to pracodawca liczy sie z tym, ze "od poniedzialku" nie
    przyjdziesz.
    Nalezy to wyjasnic tak czy inaczej jak najszybciej, podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej. Niemniej wieksza czesc pracodawcow nie bedzie z tym miala
    problemu.
    To samo sie tyczy urlopu. Jesli przechodzisz z jednej firmy do drugiej, to
    mowisz, ze masz wykupione wczasy od 2-15 lipca i mimo, ze zaczynasz prace 1
    lipca, od 2-go idziesz na 2tygodniowy urlop.
    Ale to mowie, wszystko trzeba powiedziec na rozmowie (zreszta raczej sami o
    to zapytaja).

    pzdr,
    TS.

  • 16. Data: 2006-06-23 18:38:09
    Od: "Mims" <s...@p...com>

    Użytkownik "TS" <n...@e...no.spam> napisał w wiadomości
    [..]
> [...]
    > Nadal nie wierze, ze zyjac w wiekszym miescie w Polsce jestes w stanie za
    > 3000zl utrzymac siebie, niepracujaca zone i do tego dziecko na dobrym

    Miasto to Warszawa, a jak wspomniałem zdeko wyżej, zarabiam trochę lepiej
    niż 3000 netto.
    Firma też niezgorsza - pod względem atmosfery jak i warunków pracy.
    Prawdę mówiąc jedyne co by mnie skusiło to własnie zarobki. Moim zdaniem nie
    ma co rzucac tego wszystkiego i ruszac w nieznane, jesli jakosc zycia nie
    ulegnie znacznej poprawie/polepszeniu. A z tego co tu zostało powiedziane -
    zarobki w wys. 2,5 tys Euro - nie do końca mi to zapewnią. Byc moze, gdybym
    był sam. Ale przy 3 osobach, to juz nie do konca. No chyba, ze się mylę, ale
    naprwde trudno mi sobie wyobrazic, bym miesiecznie mógł tys Euro
    zaoszczędzić.
    A teraz np. stac mnie na niespodziewany wydatek rzędu 2 tys w miesiącu. Przy
    nomrlanym zyciu - a nie gwałtownemu zacisnięciu pasa.

    > Wg mnie to jest bardzo dobra ofera, duzo lepszej nie znajdziesz (no chyba,
    > ze znajdziesz ;-) )

    Myślę, że znajdę ;) Nawet siedząc i szukajć tutaj. Branża informatyczna z
    przymrużeniem oka traktuje wszelkie granice ;)

    > Tak czy inaczej, powodzenia!

    Dzieki ;)

    > pzdr,
    > TS

    Scisk
    Michał

  • 17. Data: 2006-06-23 21:24:09
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Mims" <s...@p...com> wrote in message

    > zarobki w wys. 2,5 tys Euro - nie do końca mi to zapewnią. Byc moze,
    > gdybym...

    Moglbys podac, ile Ci zaproponowano brutto rocznie? Tak zazwyczaj tu podaje
    sie
    place. Chyba ze chodzi o kontrakt i stawke za godzine, ale to wtedy sprawa
    na dluzsza
    rozmowe...

    pozdro
    gslabs

  • 18. Data: 2006-06-23 21:27:44
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "TS" <n...@e...no.spam> wrote in message

    > To samo sie tyczy urlopu. Jesli przechodzisz z jednej firmy do drugiej, to
    > mowisz, ze masz wykupione wczasy od 2-15 lipca i mimo, ze zaczynasz prace
    > 1 lipca, od 2-go idziesz na 2tygodniowy urlop.

    Chyba sie zagalopowales :)))) Raczej zaczalbys prace od 16-go. Co do urlopu
    raczej sa wyrachowani, nie puszcza na wiecej niz przysluguje, chyba ze
    odpracujesz.
    Prawa urlopowe sa podobne jak w PL, egzekwowanie zalezy od pracodawcy, ale
    takiego luziku jak opisujesz to nie ma.

    pozdrawiam
    gslabs

  • 19. Data: 2006-06-24 07:53:15
    Od: "Mims" <s...@p...com>

    Użytkownik "gslabs" <g...@w...pl> [ciach]
    > Moglbys podac, ile Ci zaproponowano brutto rocznie? Tak zazwyczaj tu
    podaje
    > sie
    > place.
    [ciach]
    > pozdro
    > gslabs

    pewno, że mogę - 40 tys Euro rocznie, czyli jakies 30 tys z kawałkiem
    netto. co daje włąsnie koło 2500 miesiecznie.
    Ale jak napisałem, podziekowałem za tą ofertę.
    Michał

  • 20. Data: 2006-06-24 11:05:05
    Od: "gslabs" <g...@w...pl>

    "Mims" <s...@p...com> wrote in message

    > pewno, że mogę - 40 tys Euro rocznie, czyli jakies 30 tys z kawałkiem
    > netto. co daje włąsnie koło 2500 miesiecznie.

    No widzisz. 40k brutto rocznie to prawie 2900 euro netto miesiecznie.

    pozdro
    gslabs