PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobiki i podwyzki w duzych firmach-korporacjach

  • 11. Data: 2006-09-17 11:37:14
    Temat: Re: Zarobiki i podwyzki w duzych firmach-korporacjach
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Użytkownik " tomel" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:eeh78j$fvv$1@inews.gazeta.pl...
    > Jezeli ktos nie jest na tyle dobry zeby awansowac to nie ma szans na duzo
    > wyzsza zmiane pensji.
    > Z tego co wiem to duze firmy (kroporacje miedzynarodowe) niestety tak
    > dzialaja. Mam kilku znajomych w innych firmach tego typu i wyglada to
    > podobnie.
    >
    > Ludzie po jakims czasie czuja sie zniecheceni i nie widza mozliwosci
    > zmiany,
    > odchodza.

    Czlowieku jestes bezczelny i tyle. Jak 13.tys PLN w Polsce, to dla Ciebie
    malo to spadaj za granice i nie zawracaj ludziom glowy smiesznymi
    problemami.

  • 12. Data: 2006-09-17 12:04:25
    Od: " " <t...@g...pl>

    Marek <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czlowieku jestes bezczelny i tyle. Jak 13.tys PLN w Polsce, to dla Ciebie
    > malo to spadaj za granice i nie zawracaj ludziom glowy smiesznymi

    W zadnym miejscu meila nie napisalem ze to malo i za mi zle. Malo duzo to
    pojecie wzgledne. Nakreslilem tylko problem minorowych podwyzek i podejscia
    do pracownikow w duzych firmach co prawdopodobnie zadziala i na mnie za 1-2
    lata. Strategia malutkich podwyzek odnosi sie w tych firmach do tch co
    zarabiaja 3000, 13000 jak i 30 000.
    Wiez mi ze jakakolwiek duza kwote bys sobie wyobrazil ze chcesz zarabiach (w
    granicach rozsadku) to majac ja prawie niezmienna przez 2 lata czul bys sie
    zaniedbany i niedoceniany. Taka jest niestety prawda

  • 13. Data: 2006-09-17 12:54:12
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    To wolalbys dostac 5 tys. i co roku miec podwyzki tysiac zlotych? Wtedy
    czulbys sie doceniony? Rozumiem, ze mozna czuc sie lekko niedocenionym, ale
    jakiekolwiek narzekanie przy zarobkach rzedu 13 tys (tego typu sumy zarabia
    pewnie niecaly procent Polakow) jest po prostu zalosne.

  • 14. Data: 2006-09-17 13:34:54
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    ale
    > jakiekolwiek narzekanie przy zarobkach rzedu 13 tys (tego typu sumy
    > zarabia pewnie niecaly procent Polakow) jest po prostu zalosne.

    jak sie zarabia 1 tys to by sie chcialo 1,5 tys a jak sie zarabia 13 tys to
    by sie chcialo 20 tys
    to calkiem normalne

    ps. zeby byla jasnosc - 13 tys na miesiac to dla mnie kwota skrajnie
    abstrakcyjna ale rozumiem ze mozna narzekac na brak podwyzek i przy takich
    dochodach

  • 15. Data: 2006-09-17 17:27:36
    Od: jaberski <_...@g...pl>

    Marek napisał(a):
> [...]
    > jakiekolwiek narzekanie przy zarobkach rzedu 13 tys (tego typu sumy zarabia
    > pewnie niecaly procent Polakow) jest po prostu zalosne.

    nie widzisz, ze to Ty jestes żałosny odmawiajac tomelowi prawa
    do opisania swojego problemu?

    jaberski

  • 16. Data: 2006-09-17 18:52:22
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 17 Sep 2006 12:04:25 +0000 (UTC), <t...@g...pl>
    w <eejdk9$c0q$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > granicach rozsadku) to majac ja prawie niezmienna przez 2 lata czul bys sie
    > zaniedbany i niedoceniany. Taka jest niestety prawda

    Hmm, 4% od 13 KZł daje 520 zł.
    Wyżej niż wskaźnik inflacji, czego ty byś się spodziewał?

    Zapewne masz prywatną opiekę zdrowotną, jakieś firmowe wyjazdy
    integracyjne, imprezy połączone z konsumpcją i takie tam.
    I premie.

    Jak czujesz sięniedoceniony, to zmieniasz robotę na lepiej płatną i
    tyle.

    Revoke.

  • 17. Data: 2006-09-17 20:30:15
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eek0fi$fm7$1@inews.gazeta.pl>
    jaberski <_...@g...pl> pisze:

    > nie widzisz, ze to Ty jestes żałosny odmawiajac tomelowi prawa
    > do opisania swojego problemu?

    Taaa... właściwie każdy problem jest ważny, ale to mniej więcej tak, jak
    narzekania z powodu rysy na nowym Jaguarze koledze, który nie wie skąd
    wytrzasnąć pieniądze na OC do swego "malucha".

    --
    Nixe

  • 18. Data: 2006-09-18 05:42:44
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Marek [Sun, 17 Sep 2006 14:54:12 +0200]:

    > Rozumiem, ze mozna czuc sie lekko niedocenionym, ale jakiekolwiek
    > narzekanie przy zarobkach rzedu 13 tys (tego typu sumy zarabia
    > pewnie niecaly procent Polakow) jest po prostu zalosne.

    Jak wszyscy są impotentami to nie narzekajmy że raz nie stanął...?

    Narzekanie w tym przedziale płac akurat jest bardziej chyba nawet
    uzasadnione, niż narzekanie kasjerów w TESCO. Bo popatrz:

    Jeśli komuś płacą 13.000 to znaczy że jego umiejętności są tych
    pieniędzy warte. A praca, za którą się je płaci, przeważnie jednak
    wymaga sporo zaangażowania i samodoskonalenia. Nie dziwi mnie więc
    że ktoś, komu 2 lata temu dali 13.000 i kto przez te 2 lata ciągle
    podnosił swoje kwalifikacje - jest poddenerwowany, że mimo tych
    2 lat ich podnoszenia, wyceniany jest nadal na tą samą kwotę.

    Kasjer w TESCO powyżej wprawy w przekładaniu towarów już raczej
    nie podskoczy, więc ciągłe podnoszenie mu pensji podstawy ma
    dość chwiejne.

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 19. Data: 2006-09-18 06:41:20
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eelcsb$8gj$1@inews.gazeta.pl>
    Kira <c...@e...wytnij.pl> pisze:

> [...]
    > podnosił swoje kwalifikacje - jest poddenerwowany, że mimo tych
    > 2 lat ich podnoszenia, wyceniany jest nadal na tą samą kwotę.

    Bo może nadal tylko tyle warta jest jego praca.
    Pracownika nie zawsze ocenia się na podstawie jego rosnących kwalifikacji
    czy zaangażowaniu (bo to są jedynie puste słowa), lecz na
    podstawie_wymiernych_efektów tegoż zaangażowania. Jeśli ktoś po latach pracy
    jest w stanie zapewnić firmie obroty na tym samym poziomie, na którym
    przynosił na początku swojej kariery, to z jakiej racji miałby zarabiać
    wiecej, niż to, co na początku + wskaźnik inflacji? Że się angażował,
    szkolił, denerwował? No dobra, ale ... czy to dało coś więcej, niż przedtem?
    To tylko jeden z powodów, dla którego pensje mogą stać w miejscu przez
    dłuższy czas.

    Poza tym w omawianej tu sytuacji nikt bynajmniej nie jest wyceniany na tę
    samą kwotę.
    Kolega wspomniał coś o 4%, inny, że to i tak powyżej wskaźnika inflacji.
    Ja rozumiem, że są ludzie, którzy jak dostaną palec, to chwilę później chcą
    całą rękę i że apetyt rośnie w miarę jedzenia, ale narzekanie na 4% podwyżkę
    przy kwocie 13 000 zł netto jest IMVHO bluźnierstwem.
    Tym bardziej, że nic nie stoi na przedszkodzi, by zmienić firmę na taką,
    która spełni oczekiwania.

    --
    Nixe

  • 20. Data: 2006-09-18 06:43:56
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 17 Sep 2006 18:52:22 +0000 (UTC), użyszkodnik Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> napisał:

    > Hmm, 4% od 13 KZł daje 520 zł.
    > Wyżej niż wskaźnik inflacji, czego ty byś się spodziewał?

    o inflacji decydują ceny paliwa a nie jakieś teoretyczne wyliczenia

    ktoś kiedyś pisał o podwyżce cen chleba i spadku lokomotyw...

    --
    futszaK
    601061867