PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobiki i podwyzki w duzych firmach-korporacjach

  • 1. Data: 2006-09-16 16:03:31
    Temat: Zarobiki i podwyzki w duzych firmach-korporacjach
    Od: " tomel" <t...@N...gazeta.pl>

    Pracuje w duzej firmie IT jako konsultant. W poprzedniej i obecnej z tego co
    wiem podwyzki roczne sa srednio na poziomie 4% rocznie jezeli sie pracuje na
    tym samym stanowisku.
    Ok, moje zarobki sa na poziomie 5x srednich krajowych, ale skala podwyzek
    jest to jest oczywiscie smiech na sali. Nie ma porownania do czasow banki
    internetowej.

    Jezeli ktos nie jest na tyle dobry zeby awansowac to nie ma szans na duzo
    wyzsza zmiane pensji.
    Z tego co wiem to duze firmy (kroporacje miedzynarodowe) niestety tak
    dzialaja. Mam kilku znajomych w innych firmach tego typu i wyglada to
    podobnie.

    Ludzie po jakims czasie czuja sie zniecheceni i nie widza mozliwosci zmiany,
    odchodza.

    Czy ktos mi moze wytlumaczyc dlaczego tak to jest? Dlaczego teg typu firmy
    tak dzialaja?

    Poza tym moze u Was jest inaczej?

    I jeszcze jedno, poniewaz zaczalem powazna prace dopiero po peknieciu banki,
    zastanawiam sie jakie zarobki wywindowaliscie sobie w branzy za
    tamtych "zlotych czasow" :))))

  • 2. Data: 2006-09-16 16:32:34
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik " tomel" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest to jest oczywiscie smiech na sali. Nie ma porownania do czasow banki

    Bo ta banka pekla, i nic jej juz nie sklei, choc jest szansa na powrot
    dobrych czasow w zwiazku z emigracja zarobkowa specjalistow.

> [...]
    > Z tego co wiem to duze firmy (kroporacje miedzynarodowe) niestety tak
    > dzialaja. Mam kilku znajomych w innych firmach tego typu i wyglada to

    Normalka. Duze firmy szukaja oszczednosci wszedzie gdzie sie da, tna co sie
    da itp. Bardzo czesto okazuje sie, ze maja racje, ale niestety wiele
    'inteligentnych inaczej' osob decyzyjnych szuka oszczednosci tam, gdzie
    czesto sa one najmniejsze i najmniej oplacalne w dluzszym okresie czasu -
    czyli w wynagrodzeniach.

    > Ludzie po jakims czasie czuja sie zniecheceni i nie widza mozliwosci
    > zmiany,
    > odchodza.

    Jak, na ten przyklad ja:)

    > Czy ktos mi moze wytlumaczyc dlaczego tak to jest? Dlaczego teg typu firmy
    > tak dzialaja?

    A to juz roznie - czasem np pan dyrektor dzialu dostaje prikaz z gory ze ma
    znalezc i zaoszczedzic konkretna kwote. I ma to zrobic. Wiec tnie wydatki na
    telefony sluzbowe, na artykuly biurowe, zamraza podwyzki, obcina trzynastki
    i premie a czasem nawet obcina pensje.
    Dzieki temu wykazuje sie zajefajnymi oszczednosciami - czysta polityka. Taki
    koles popracuje tam jeszcze rok czy dwa i odejdzie do innej firmy w chwale
    swietnego managera, a w miedzyczasie zaczna nawiewac spece - ale to juz
    bedzie problem jego nastepcy. Widzialem to wielokrotnie. Oczywiscie to tylko
    jedna, przykladowa przyczyna, mozna by o tym napisac elaborat;)

    > Poza tym moze u Was jest inaczej?

    Hmm, tu gdzie pracuje obecnie jestem dopiero od niecalego roku, wiec trudno
    mi powiedziec, ale przechodzac do firmy zazadalem na okresie probnym
    okreslonej kwoty, a po okresie probnym jakiejs tam podwyzki, a po roku
    kolejnej. Moj obecny boss nie tylko pozwolil mi przeredagowac list
    intencyjny tak jak mi pasowalo (oczywiscie jemu tez musialo to pasowac) to
    jeszcze zatrudnil mnie od razu na stale bez okresu probnego z pensja ktora
    mialem otrzymywac za rok. W zwiazku z tym jestem dobrej mysli, jak widac i w
    Polsce sa jeszcze normalne firmy i normalni szefowie:)

    > I jeszcze jedno, poniewaz zaczalem powazna prace dopiero po peknieciu
    > banki,
    > zastanawiam sie jakie zarobki wywindowaliscie sobie w branzy za
    > tamtych "zlotych czasow" :))))

    Zalapalem sie juz na koncowke tych czasow i wtedy jeszcze nie mialem
    doswiadczenia. 6 lat temu zaczynajac druga prace w IT (poprzednia trwala
    pare miesiecy) dostalem w Wawie (po przeprowadzce z B-stoku) 3,500 brutto a
    po 3 miesiacach probnego 4,500 brutto. Potem ta pensja jeszcze troche
    podrosla. Nie pracuje juz w tamtej firmie;)
    Pozdrawiam
    /p

  • 3. Data: 2006-09-16 16:40:31
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    tomel napisał(a):
    > Ludzie po jakims czasie czuja sie zniecheceni i nie widza mozliwosci zmiany,
    > odchodza.
    Coz normalka. Chcesz podwyzki zmien pracowadce.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2006-09-16 16:41:53
    Od: Maciej Oszutowski <l...@m...sig>

    Dnia Sat, 16 Sep 2006 16:03:31 +0000 (UTC), tomel napisał(a):

    > Pracuje w duzej firmie IT jako konsultant. W poprzedniej i obecnej z tego co
    > wiem podwyzki roczne sa srednio na poziomie 4% rocznie jezeli sie pracuje na
    > tym samym stanowisku.

    Nie masz żadnych opcji na zakup akcji firmy? Żadnego programu wykupu tychże
    za jakiś procent wypłaty? Na tym można czasem sporo zarobić.

    --
    | Maciej Oszutowski | Mowa jest srebrem |
    | imagiATpsytranceDOTpl | a milczenie owiec. |

  • 5. Data: 2006-09-16 17:51:22
    Od: " tomel" <t...@g...pl>

    Maciej Oszutowski <l...@m...sig> napisał(a):

    > Nie masz żadnych opcji na zakup akcji firmy? Żadnego programu wykupu tychże
    > za jakiś procent wypłaty? Na tym można czasem sporo zarobić.

    Racja... tzn. jest taki program z akcjami... musze sie tym zainteresowac.

    Tzn. obecnie nie to ze bym nazekal, tak jak mowilem pomimo ze mam 3 lata
    doswiadczen w IT mam 5xsrednia, miesiecznie kupony sodexo na jedzenie,
    ryczalt na samochod, opieke medyczna, ubezpieczenie na zycie, super komorke
    z duzym limitem, laptopa oczywisce i licze na premie roczna niedlugo. Sama
    praca bardzo mi sie podoba :)))

    ... ale chcialbym za jakis czas (1-1,5 roku) byc zmotywowany.Mysle ze jakis
    10-15% podwyzki i bylbym zadowolony... a tak z 4% to nie zrobi roznicy....
    no chyba zobaczymy..

    A o zarobkach ludzi z banki internetowej kraza wrecz mity. Ludzie ktozy
    zalapali sie na ten okres, nie mieli czesto zmiany pesji od tamtych czasow.
    Jednoczesnie czesc z nich nie zmienia pracy, poniewaz nie moga do dzisiaj
    znalesc posady za porownywalne nawet pieniadze. Tylko nie mam faktow na ten
    temat. Mysle o kwotach od 10 000 - 30 000 zl miesiecznie dla osob na
    stanowiskach niekierowniczych. Ale to tylko moje domysly :)

  • 6. Data: 2006-09-16 18:18:28
    Od: "crk" <j...@p...fm>

    Z opisanej przez Ciebie sytuacji wnioskuję, że nie pracujesz w firmie
    konsultingowej, a jeśli pracujesz, to w jakiejś dziwnej :D

    Jeśli chcesz większych zarobków uderz do konsultingu, tylko już nie jako new
    hire, a jako specjalista :-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-09-16 18:45:27
    Od: "exit" <josh11[wytnij]@wp.pl>

    Użytkownik " tomel" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > temat. Mysle o kwotach od 10 000 - 30 000 zl miesiecznie dla osob na
    > stanowiskach niekierowniczych. Ale to tylko moje domysly :)

    3 lata temu pracowalem w firmie IT na stanowisku niekierowniczym aczkolwiek
    samodzielnym w strukturze- sprzedaz.
    Zarobki 8K brutto podstawy premie/prowizje miesieczne na poziomie 28K
    brutto.Do tego samochod,laptop,bezplatna opieka medyczna,etc.

    Pracowalem w branzy przed i w czasie ,,banki internetowej,,.Wtedy kasa szla
    na cala ,,otoczke,, dzialalnosci firmy ( super imprezy
    integracyjne,szkolenia,kwartety smyczkowe na Boze Narodzenie w firmie ,etc)
    teraz problemem nie jest ,,kasa,, tylko rynek zbytu.

    Co do zarobkow w do roku 2001 mozna bylo zarobic wiecej niz 60K
    miesiecznie.

    BTW: unikam jak ognia firm z kapitalem polskim( jak dla mnie banda sk***- z
    doswiadczenia) przez prawie caly czas pracuje u amerykanow.

    pozdrawiam
    exit

  • 8. Data: 2006-09-16 19:38:10
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    clockworkoi napisał(a):

> [...]
    > mialem otrzymywac za rok. W zwiazku z tym jestem dobrej mysli, jak widac i w
    > Polsce sa jeszcze normalne firmy i normalni szefowie:)

    To Ty o niego dbaj - taki boss to skarb ;)

    --
    pzdr
    robbi

  • 9. Data: 2006-09-16 19:42:34
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robbi" <r...@n...frompoznan.com> napisał w wiadomości
    <cut>

    > To Ty o niego dbaj - taki boss to skarb ;)

    No mowa - a zeby bylo jaeszcze fajniej, jest moim szefem oficjalnie, ale
    merytorycznego bossa mam w USA, tam gdzie reszta mojego zespolu, zatem nie
    wtraca sie do mojej roboty i nie wnika w nic tak dlugo, jak dluga Amerykanie
    sa zadowoleni z mojej pracy - idealny uklad. Natomiast boss w USA jest chyba
    jeszcze sympatyczniejszy;)

  • 10. Data: 2006-09-17 08:33:40
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Ok, moje zarobki sa na poziomie 5x srednich krajowych, ale skala podwyzek
    > jest to jest oczywiscie smiech na sali. Nie ma porownania do czasow banki
    > internetowej.

    Wiesz, zaciekawił mnie ten wątek, więc uscislijmy,
    zarabiasz ok 13000 zł (ok 3300 euro), pracujesz w Polsce, i żadasz podwyżek na
    poziomie 10% co roku?
    Znam polskich programistow w Niemczech, ktorzy pracuja za 1600 euro, nie pierwszy rok
    juz, i nie płaczą.
    O czy jest to Twoje narzekanie? Nudzi Ci sie w weekendy?

    Wojtek