PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakonczenie pracy a urlop

  • 1. Data: 2004-03-01 13:49:20
    Temat: Zakonczenie pracy a urlop
    Od: "luke" <k...@o...pl>

    Witam was,

    Przechodze z jednej firmy do innnej. Moj byly pracodawca dostal juz
    wymowienie (koniec lutego). Obowiazuje mnie miesieczny okres wypowiedzenia.
    W starej pracy mam jeszcze do wykorzystania 2 dni urlopu z poprzdeniego roku
    i 6 dni z tego. W jaki sposob moj byly pracodawca zalatwi sprawe tych
    urlopow? Skontrolujcie mnie czy dobrze mysle

    1. Musi wyslac mnie na 8 dni urlopu przed zakonczeniem pracy?
    2. Jesli tego nie zrobi musi zaplacic mi ekwiwalent w wysokosci okolo 100zl
    za kazdy dzien

    Czy moge wykorzystac te urlopy w celu szybszego przejscia do nowego
    pracodawcy? A moze z innej beczki - czy niewykorzystne urlopu przechodza na
    nowego pracodawce? Jesli nie musze od nowa zbierac kapital urlopowy aby w
    wakacje gdzies wyskoczyc...

    Pozdrawiam,

    Luke

  • 2. Data: 2004-03-01 16:55:16
    Temat: Re: Zakonczenie pracy a urlop
    Od: "pawelWN" <p...@W...onet.pl>

    > 2. Jesli tego nie zrobi musi zaplacic mi ekwiwalent w wysokosci okolo
    100zl
    > za kazdy dzien

    Witam,
    a skąd wziałeś te 100 zł. Rozumiem, że jesli piszesz około to nie liczyłes
    dokladnie.
    Przypomnę sposób liczenia ekwiwalentu za urlop:
    1. Bierzemy wszystkie dni pracujące w danym roku (dla każdej firmy może to
    być inna liczba) dzielimy przez 12 (ilosc miesiecy) i otrzymujemy
    wspołczynnik (wychodzi około 22).
    2. Następnie pensję brutto (srednia chyba z 3 lub 6 ostatnich miesięcy)
    dzielimy przez otrzymany współczynnik i mamy ekwiwalent brutto za 1 dzień
    urlopu.
    3. Na końcu mnożymy ilość dni razy to co wyszło w p. 2.
    4. Ekwiwalent jest obciązony składkami na ZUS.

    pozdrawiam
    pawelWN

  • 3. Data: 2004-03-01 18:51:03
    Od: "luke" <k...@o...pl>

> [...]
    > urlopu.
    > 3. Na końcu mnożymy ilość dni razy to co wyszło w p. 2.
    > 4. Ekwiwalent jest obciązony składkami na ZUS.

    Wyliczyla mi ksiegowa. Wynosi okolo 120zl.

    Mnie jednak bardziej interesuja sprawy zwolnienia, wykorzystnaia urlopu itp.
    Pomozcie....

    Luke

  • 4. Data: 2004-03-01 19:45:20
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > nowego pracodawce? Jesli  nie musze od nowa zbierac kapital urlopowy aby w

    Pkt. 1 i 2 jest możliwy. Sprawy urlopowe musisz mieć uregulowane u starego
    pracodawcy.Pracodawca ma prawo pracownika odwołać z urlopu a więc ostrożnie z
    tą nową pracą w czsie uropu. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-03-04 09:45:08
    Od: tuptuś <x...@x...pl>

    Mon, 1 Mar 2004 14:49:20 +0100, na pl.praca.dyskusje, luke napisał(a):

> [...]
    > nowego pracodawce? Jesli nie musze od nowa zbierac kapital urlopowy aby w

    z tego roku masz albo 5 dni urlopu /20 dni/ albo 7 /26 dni/
    26:12=2,16x3=6.5 czyli na korzysc pracownika 7. Tak samo oblicz sobie ile
    bedziesz mial urlopu za kazdy przepracowany miesiac w nowej pracy - stara
    ich nie bedzie obchodzic- Tak albo ci dadza urlop albo ekwiwalent jego
    wysokosc zalezy od zarobkow srednia z 3 miesiecy
    --
    pozdrawiam
    Tuptuś :-)