PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS przy wlasnej dzialalnosci

  • 1. Data: 2004-03-01 06:49:04
    Temat: ZUS przy wlasnej dzialalnosci
    Od: "hovercraft" <c...@w...pl>

    Mam pytanie jak wyglada sprawa platnosci ZUS gdy prowadzi sie wlasna
    dzialalnosc a jednoczesnie jest zatrudnionym na umowe o prace gdzie
    pracodawca oplaca wszystkie skladki?

  • 2. Data: 2004-03-01 07:01:46
    Temat: Re: ZUS przy wlasnej dzialalnosci
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-01 07:49, osoba przedstawiająca się jako "hovercraft"
    napisała co następuje:

    > Mam pytanie jak wyglada sprawa platnosci ZUS gdy prowadzi sie wlasna
    > dzialalnosc a jednoczesnie jest zatrudnionym na umowe o prace gdzie
    > pracodawca oplaca wszystkie skladki?

    Jeśli na umowę o pracę podstawa składek wynosi nie mniej niż minimalne
    wynagrodzenie krajowe (824,00) to przy DG płacisz tylko zdrowotne.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-03-01 08:12:51
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

    > Jeśli na umowę o pracę podstawa składek wynosi nie mniej niż minimalne
    > wynagrodzenie krajowe (824,00) to przy DG płacisz tylko zdrowotne.

    Akceptacja absurdu :)
    Dopiero czytajac Twoj tekst dotarlo do mnie, ze wszyscy zgadzaja sie jak
    bezwolne cieleta na podwojne placenie za leczenie. Wlasciwe dlaczego tak ma
    byc? Logicznie rzecz biorac, wlasnie opodatkowanie kolejna skladka
    emerytalna poszczegolnych dochodow mialoby wiekszy sens przy oplatach za
    kilka zrodel pracy. Dla optyki zlikwidowano wieksza skladke i niekt sie nie
    pyta, dlaczego wlasciwie musi placic ten mniejszy skladnik. Jeszcze jeden
    argument za tym, ze te oplaty sa wylacznie podatkami niepowiazanymi z celami
    na ktory maja byc.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 4. Data: 2004-03-01 08:14:09
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-01 09:12, osoba przedstawiająca się jako "krzysztofsf"
    napisała co następuje:

    > Akceptacja absurdu :)

    Nidy się nad tym głębiej nie zastanawiałem. Przepis to przepis ...

    > Dopiero czytajac Twoj tekst dotarlo do mnie, ze wszyscy zgadzaja sie jak
    > bezwolne cieleta na podwojne placenie za leczenie. Wlasciwe dlaczego tak ma

    ... ale muszę przyznać, że coś w tym jest ;)

    > byc? Logicznie rzecz biorac, wlasnie opodatkowanie kolejna skladka

    Od kiedy polskie prawo opiera się na logice ?

    _ _ _

  • 5. Data: 2004-03-01 09:54:10
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Mon, 1 Mar 2004 09:12:51 +0100, gdy "krzysztofsf"
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

    >Akceptacja absurdu :)
    >Dopiero czytajac Twoj tekst dotarlo do mnie, ze wszyscy zgadzaja sie jak
    >bezwolne cieleta na podwojne placenie za leczenie.

    Konstrukcja składki zdrowotnej czyni z niej podatek, bo przecież (bez
    0,5%) odlicza się ją od podatku. Wychodzi śmieszna sprawa. Podatki w
    Polsce to 20%, ale tak naprawdę 12,5%, bo 7,5% czy coś koło tego
    pochłania hydra służby zdrowia.

    Prywatyzacja służby zdrowia pozwoliłoby obniżyć podatki do np. 13%, jak
    w Rosji, a jednocześnie ani trochę nie obniżyłoby wpływów podatkowych
    państwa. Jednocześnie w kieszeniach podatników zostaje min. 1000zł
    rocznie, które ci mogą wydać na ubezpieczenie prywatne.

    > Wlasciwe dlaczego tak ma
    >byc? Logicznie rzecz biorac, wlasnie opodatkowanie kolejna skladka
    >emerytalna poszczegolnych dochodow mialoby wiekszy sens przy oplatach za
    >kilka zrodel pracy.

    Logicznie miałoby sens pozwolenie ludziom aby sami decydowali co chcą
    zrobić ze swoimi pieniędzmi. Obowiązkowa minimalna składka na ZUS, która
    zapewni minimalną, ale jakąś emeryturę, a dalej jeśli ktoś chce, niech
    oszczędza sobie w II i III filarze.

    Robert

  • 6. Data: 2004-03-01 13:00:08
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert Drozd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zrobić ze swoimi pieniędzmi. Obowiązkowa minimalna składka na ZUS, która
    > zapewni minimalną, ale jakąś emeryturę, a dalej jeśli ktoś chce, niech

    UPR mial recepte na zus, ktora obnizalyby koszty pracy i spowodowala, ze
    kazdy pracujacy placilby na SWOJA emeryture. W czasie prywatyzacji majatku
    panstwowego, jakis % mial wg tego projektu isc na obsluge emerytur i rent
    ludzi pracujacych w okresie prl, kazdemu naliczano by w zaleznosci od lat
    przepracowanych i wysokosci zarobkow. Natomiast skladki biezace wg uznania i
    nie w systemie pokoleniowym tylko na wlasa emeryture.
    Troche inaczej wygladalyby teraz koszty pracy gdyby tego nie udupiono.
    Krzysztof

    > Robert

    ---