PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyslalem CV

  • 1. Data: 2003-08-26 15:09:34
    Temat: Wyslalem CV
    Od: "Mitch" <p...@w...pl>

    Czy moge (albo: czy powinienem) potwierdzic jego otrzymanie przez
    ogloszeniodawce - czy nie wyjde na nadgorliwca (termin byl na 21 sierpnia)

    "Heavy is good, heavy is reliable.
    If it does not work you can always hit him with it."
    Boris the Blade

  • 2. Data: 2003-08-26 15:44:06
    Temat: Re: Wyslalem CV
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Nie, nie dzwon.

    jezeli spelniasz kryteria wyszczegolowione w ogloszeniu i nie popelniles
    gafy np nie zostawiles adresu firmy do ktorej tez aplikowales dwa dni
    wczesniej, to sami zadzwonia.

    jesli zadzwonisz to cie splawia, bo teraz sobie wyobraz szukanie twojej
    aplikacji wsrod conajmniej kilkudziesiciu innych.

    Jesli wysylales cv poczta, to mozesz wysylac poleconym, ale tylko zeby miec
    wlasne nerwy spokojne, ze to doszlo. Z innych wzgledow wcale nie jest
    wymagane polecenie.

  • 3. Data: 2003-08-26 15:56:08
    Od: "Mitch" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    miec
    > wlasne nerwy spokojne, ze to doszlo. Z innych wzgledow wcale nie jest

    Dzieki - tak tez myslalem - martwie sie tylko, czy doszedl formularz ktory
    mialem wypelnic i wyslac emailem. Jednak masz racje - nie bede dzwonil :-))

  • 4. Data: 2003-08-26 19:21:57
    Od: "" <p...@p...onet.pl>

    Zadzwoń, olej to , ze musza szukac twoja aplikavcje wśrod setki, To ze dzwonisz
    znaczy , ze sie interesujesz - twoj plus , a jesli dzwonisz do dzialu
    personalnego to przeciez za to im placom , aby rozpatrywaly podania, po za tym
    2 razy sie zastanowia nim wywala podanie do smieci , bo wiedza ze monitorujesz
    sytuacje.
    tomek

  • 5. Data: 2003-08-29 20:55:14
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > --
    > "Heavy is good, heavy is reliable.
    > If it does not work you can always hit him with it."

    Proponuję zadzwonić. Chodzi o to, że składanie aplikacji jest to oferowanie.
    A w normalnym biznesie jest tak, że jak się wyśle ofertę, to w granicach 3-7
    dni po przewidywanym terminie otrzymania przez stronę trzeba zadzwonić i
    spytać się czy oferta dotarła, czy wszystko w porządku, czy należy może coś
    uzupełnić i wyjaśnić... itd. Tak się robi normalnie we firmie jak się komuś
    składa zapytanie ofertowe.
    Odpowiedź na ofertę jest sprawą umowną. To znaczy czas - nie jest określony.

    Większość firm odpowiada z reguły w ciągu 14 dni roboczych na wszelkie
    pisma.
    Instytucje mają ustawowo czas 30 dni roboczych na rozpatrzenie, ponieważ
    rozpatrują w trybie wniosku. (Nie można na ofercie pracy dopisać w lewym
    dolnym słowa PILNE - bo wygląda to nieprofesjonalnie)
    W firmach których jest prowadzona rekrutacja, a nie został określony termin
    post. rekrutacyjnego - można zadzwonić i zapytać o to kiedy będzie
    prowadzona rekrutacja.

    Jasne że zadzwoń, nie bój się podnieść słuchawki.
    10% spraw można załatwić listem lub mailem.
    50% spraw można załatwić jednym telefonem
    100% spraw można załatwić osobistą rozmową.
    Tak uczą na przedstawicieli handlowych w jednej firmie.

    Z reguły dzwonisz i babka sama zaproponuje sprawdzenie czy dotarło i czy
    wszystko się zgadza, później podziękujesz, życzysz miłego dnia i może Cię
    ktoś zapamięta w firmie, kto będzie miał kilka procent udziału w decyzji.

    Przykład - kierownik jednej z firmy w której składałem aplikacje listem, nie
    przejrzał ponieważ wrócił po urlopie. Jak zadzwoniłem, nie minęło 3 dni i
    byłem po rozmowie kwalifikacyjnej - a czekałem na ten telefon chyba z
    miesiąc.

    Th

  • 6. Data: 2003-08-29 21:21:13
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > przejrzał ponieważ wrócił po urlopie. Jak zadzwoniłem, nie minęło 3 dni i
    > byłem po rozmowie kwalifikacyjnej - a czekałem na ten telefon chyba z
    > miesiąc.

    Najweselej, jak ONI do ciebie dzwonia, a ty nie mozesz skojarzyc kto zacz,
    bo apliakcja wyslana z miesiac temu i myslami jestes przy aktualnie
    skladanych i do nich starasz sie dopasowac dzwoniacego:)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 7. Data: 2003-08-29 22:40:47
    Od: "workaf" <w...@N...gazeta.pl>

    Kamil <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jesli wysylales cv poczta, to mozesz wysylac poleconym, ale tylko zeby miec
    > wlasne nerwy spokojne, ze to doszlo. Z innych wzgledow wcale nie jest

    Szanowny Kamilu
    W dobrym tonie należy odpowiadac na kazdy rodzaj korespondencji. Jeżeli ktoś
    postepuje inaczej jest po prostu bolszewickim parchem, ktorego idolem jest
    Feliks Dzierzynski, Che , Fidel Castro czy Kim Ir Sen oraz Kim Jongh Il.
    Jezeli firma nie odzwonila to uwazam, ze powinien zadzwonic i poprosic na
    pismie o odpowiedz. Jezeli firma odmawia to oznacza,, ze trafił na oszustow
    i naciągaczy. Jeszcze z wyrazami szacunku.

  • 8. Data: 2003-08-29 22:59:30
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> writes:

    > Najweselej, jak ONI do ciebie dzwonia, a ty nie mozesz skojarzyc kto zacz,
    > bo apliakcja wyslana z miesiac temu i myslami jestes przy aktualnie
    > skladanych i do nich starasz sie dopasowac dzwoniacego:)

    jesli osoba dzwoniaca nie przedstawila sie (minus dla niej, zreszta,
    skoro dzwoni w imieniu firmy), to nie widze problemu - dlaczego nie
    zapytac po prostu?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 9. Data: 2003-08-29 23:08:29
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisal w wiadomosci

    > jesli osoba dzwoniaca nie przedstawila sie (minus dla niej, zreszta,
    > skoro dzwoni w imieniu firmy), to nie widze problemu - dlaczego nie
    > zapytac po prostu?

    Moze sie przedstawic, ale jesli nie jest to coca-cola, stocznia szczecinska
    "nova", czy inne "polskie koleje panstwowe", to ciezko skojarzyc nazwe
    jednej z kilkunastu malych firm do ktorys cos tam sie wyslalo miesiac czy
    dwa wstecz.

  • 10. Data: 2003-08-31 03:36:07
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

> [...]
    > "nova", czy inne "polskie koleje panstwowe", to ciezko skojarzyc nazwe
    > jednej z kilkunastu malych firm do ktorys cos tam sie wyslalo miesiac czy

    No, ale to juz twoj problem, jak wysylasz na oslep do niewiadomo ilu
    firm...

    chociaz z drugiej strony jak masz taka taktyke i ci wszystko jedno,
    gdzie wysylasz i gdzie bedziesz pracowac, to po co ci akurat nazwa
    firmy? czy to cos zmienia?