PracaGrupypl.praca.dyskusje › refundacja kosztow zatrudnienia

  • 1. Data: 2003-08-26 11:40:43
    Temat: refundacja kosztow zatrudnienia
    Od: "-->exit<--" <j...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanko:
    czy ktos ma jakas opinie na temat refundacji kosztow zatrudnienia pracownika
    skierowanego przez UP?
    pozdrawiam
    exit

  • 2. Data: 2003-08-26 12:44:56
    Temat: Re: refundacja kosztow zatrudnienia
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > mam pytanko:
    > czy ktos ma jakas opinie na temat refundacji kosztow zatrudnienia
    pracownika
    > skierowanego przez UP?

    hi
    o co dokladnie pytasz?? komu przysluguje refundacja, w jakiej wysokosci?? -
    polecam lekture ustawy
    jesli chodzi o platnosci, to roznie z tym bywa, jak pup ma kase raz nie, ale
    nowe umowy i tak podpisuje :>

    Jean

  • 3. Data: 2003-08-29 22:37:40
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > mam pytanko:
    > czy ktos ma jakas opinie na temat refundacji kosztow zatrudnienia
> [...]

    Jest to refundacja częsci kosztów Twojego wynagrodzenia.
    Nie dotyczy stricte Ciebie jako pracownika ale Twojej firmy w której
    będziesz pracował.
    Firma musi spełnić szereg wymogów, złożyć jakieś papiery, podpisać umowę z
    RUP i zobowiązać się do płacenia Ci ZUS. Warunki są z reguły irrealne, ale
    wiele firm się na to zgadza. Prawda jest taka, że zwrot kosztów z funduszu
    refundacji, otrzymają dopiero gdzieś w kwietniu 2005, o ile nie spóźnią się
    z ostatnim druczkiem, więc nawet nie będą z reguły chcieli rozmawiać na
    temat ewentualnie większego wynagrodzenia dla Ciebie.

    Ja mam jedną opinię - lepiej zatrudnić się na 12 miesięcy bez suspension z
    PUP, czyli bez wchodzenia w układy typu refundacja/staż. Jak związac firmę?
    Zaproponować PUP przeprowadzenie dla Ciebie szkolenia - u mnie zgodzili się
    na październik szkolenie w wys. do 1500PLN. Np. normy ISO.
    W zamian za co firma dostaje pracownika ze szkoleniem, pod war. że zatrudni
    go na min. 6 miesięcy.

    Zauważ że w tym wypadku jesteś po 6 miesiącach w wyniku ewentualnego
    zwolnienia - masz status bezr. absolwenta i jesteś objęty funduszami
    refundacyjnymi dalej ale tracisz prawo do programu pierwsza praca. Jest git
    układ. Z reguły jednak firma nie wywali Cię po 6 miesiącach - takich praktyk
    nie ma, musisz sobie jednak znaleźć firmę, która się nie rozleci na kawałki
    najmniej przez 2-3 lata. Chodzi o to aby przepracować 365 dni, pół roku masz
    już gwarantowane na piśmie.

    Konkretnie wysokość refundacji jest umową pomiędzy docelowym pracodawcą a
    PUP. Powiedzmy że jest to około 50% Twojego wynagrodzenia. Czyli każdy dąży
    do minimalnej stawki - 450 powiedzmy daje PUP, 450 pracodawca.

    Ten układ jest pojeb...

    Th+
    Zabrudzenia z rdzy można czasami usunąć środkami do usuwania rdzy.