PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy na czas określony i nowa praca!

  • 1. Data: 2003-08-26 11:00:55
    Temat: Wypowiedzenie umowy na czas określony i nowa praca!
    Od: "Adi" <a...@N...gazeta.pl>

    Pracuję w firmie, gdzie mam umowę o pracę na czas określony do konca grudnia
    2003 roku z paragrafem brzmiącym "strony zastrzegaja sobie prawo do
    rozwiazania umowy za uprzednim dwutygodniowym wypowiedzeniem".

    Chcę dzisiaj, najpóźniej jutro wypowiedzieć umowę. Od poniedziałku 1
    września mam rozpocząć pracę w szkole. I problem. Na chorobowe nie mogę iść,
    bo w ZUSie wyjdzie, ze w starej pracy mam chorobowe, a w szkole zaczeli za
    mnie płacić pelne skladki w czasie mojego chorobowego.

    Mam pytanie. Podobno dwa tygodnie liczy sie od soboty (zgodnie z
    przepisami), czyli wolna bylabym dopiero 15.09.? - a pracę mam zacząć 1
    wrzesnia. Jeśli nie zacznę przepadnie mi staż który w szkole musi trwać rok.
    Co mam zrobić??? Prosze o poradę??

    Zostało mi jeszcze 5 dni urlopu.

    Pozdrawiam
    Adelina

  • 2. Data: 2003-08-26 11:04:52
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Adi <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Co mam zrobić??? Prosze o poradę??

    To co zawsze - spróbować się porozumieć z obecnym pracodawcą.

    pzdr
    konlin

  • 3. Data: 2003-08-26 12:29:00
    Od: "Irkanis" <i...@p...onet.pl>

    Myślę, że najlepiej porozmawiać z obecnym szefem, można się rozstać na mocy
    porozumienia stron, bez wypowiedzenia, nawet w jednym dniu rozwiązać umowę.
    Pozdr.
    Irkanis

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2003-08-26 15:59:48
    Od: "Aneta" <m...@g...pl>

    możesz złożyć wypowiedzenie, a w trakcie niego wykorzystać urlop
    wypoczynkow, następnie złożyć wniosek o urlop bezpłatny

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2003-08-26 19:53:40
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

> [...]
    > przepisami), czyli wolna bylabym dopiero 15.09.? - a pracę mam zacząć 1
    > wrzesnia. Jeśli nie zacznę przepadnie mi staż który w szkole musi trwać

    jesli zlozysz do konca tego tygodnia tj. najpozniej 29 to niestety
    rzeczywiscie bedziesz wolna dopiero od 15.09 :((

    teoretycznie mozna porzucic prace, ale to ponoc przykra sprawa i raczej
    odradzam

    mysle, ze moze bylaby wieksza szansa dogadac sie ze szkola, chodz probuj
    takze z obecnym pracodawca

    zloz wypowiedzenie z twojej strony a potem sprobuj negocjowac o
    wypowiedzenie za porozumieniem stron

    ciezko tu cos doradzic...

    ewentualnie moze powinnas zaczac w szkole formanie od polowy wrzesnia a
    niech ci to wyrownaja jakas premia