PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-08-26 13:21:41
    Temat: wypowiedzenie
    Od: "Michal" <s...@i...pl>

    Witam,
    Jestem zatrudniony na podstawie umowy o prace na czas okreslony. Umowę mogę
    rozwiazać z 2 tygodniowym wypowiedzeniem. Problem mam nastepujacy:
    Czy wypowiedzenie moge zlozyc dowolnego dnia tygodnia, i wtedy moj okres
    wypowiedzenia bedzie dotyczyl 10 dni pracujacych od dnia zlozenia
    wypowiedzenia? Czy tez liczone sa pelne 2 tygodnie robocze, (czyli od
    poniedzialku) i wtedy nalezy zlozyc wypowiedzenia ostatniego dnia tygodnia?

    Doczytalem ze przysluguja mi przy dwutygodniowym okresie wypowiedzenia 2 dni
    zwolnienia na poszukiwanie pracy. Czy te dwa dni liczone sa do mojego urlopu
    wypoczynkowego, czy tez sa to dodatkowe dni wolne?

    dzieki za info

  • 2. Data: 2003-08-26 19:26:29
    Temat: Odp: wypowiedzenie
    Od: "grupa" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    urlopu
    > wypoczynkowego, czy tez sa to dodatkowe dni wolne?

    Wypowiedzenie możesz złożyć dowolnego dnia tygodnia. Biegnie od najbliższego
    poniedziałku i trwa do soboty.
    Art. 30 § 2(1) Kodeksu pracy " Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący
    tydzień lub miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę
    lub w ostatnim dniu miesiąca".

    Są to dodatkowe dni. Przysługują tylko w przypadku wypowiedzenia dokonanego
    przez pracodawcę .
    Art. 37. § 1. Kodeksu pracy " W okresie wypowiedzenia umowy o pracę
    dokonanego przez pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie na
    poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
    1) 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczającego 1
    miesiąca, ..."

  • 3. Data: 2003-08-30 15:41:34
    Temat: Re: wypowiedzenie
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

> [...]
    > § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
    > 1) 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczającego 1

    Czy o udzielenie tych 2 dni na poszukiwanie pracy to zwalniany ma sie
    upomniec, czy lezy to w scislym obowiazku pracodawcy aby zwalnianemu
    udzielic ich?
    Magda

  • 4. Data: 2003-08-31 19:18:21
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwolnienia na poszukiwanie pracy. Czy te dwa dni liczone sa do mojego urlopu
    > wypoczynkowego, czy tez sa to dodatkowe dni wolne?

    Wszystkie sprawy ładnie omówili moi poprzednicy ale chcę Ci zwrócic uwagę ,że
    nie dostaniesz dni wolnych od pracy na poszukiwanie pracy jeżeli T Y W Y P O
    W I E S Z umowę o pracę.Pozdrawiam.