PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie: na co zwrócić uwagę ?

  • 1. Data: 2006-04-22 15:51:24
    Temat: Wypowiedzenie: na co zwrócić uwagę ?
    Od: studentos <s...@T...pl>

    Witam

    Co mogę zrobić w sytuacji, kiedy dostanę wypowiedzenie umowy o pracę od
    mojego pracodawcy ? Na co w pierwszej kolejności zwrócić uwagę ? Po
    wstępnej rozmowie mogę sądzić, że będzie się chciał (mój pracodawca)
    zachować na poziomie. Pewnie zaproponuje jakąś kwotę na okres tych 3
    miesięcy i będę mógł sobie pójść do domu szukać pracy, możliwe, że dopuści
    taką możliwość, że w razie potrzeby będzie można zmienić "kwalifikację" na
    "za porozumieniem stron", czy to mnie jest "na rękę" ?

    Ta sytuacja jest dla mnie zupełnie nowa a lektura archiwum grupy nie
    rozjaśniła wszystkiego. Mam n.p. problem ze sformalizowaniem tej
    "niepisanej umowy o wynagrodzeniu w okresie wypowiedzenia". Czy na
    wypowiedzeniu ma się naleźć jakaś adnotacja o tym ? Albo co zrobić na
    wypadek: Pracodawca mi mówi, że nie muszę przychodzić do pracy i w pierwszy
    dzień mojej "umówionej" nieobecności zwalnia mnie dyscyplinarnie za
    bumelkę. Będę wdzięczny za sensowne rady z ewentualnymi paragrafami (jeśli
    takowe muszą być zawarte w stosownych przypisach).
    studentos

  • 2. Data: 2006-04-22 16:29:12
    Temat: Re: Wypowiedzenie: na co zwrócić uwagę ?
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "studentos" <s...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachować na poziomie. Pewnie zaproponuje jakąś kwotę na okres tych 3
    > miesięcy i będę mógł sobie pójść do domu szukać pracy

    za okres wypowiedzenia nalezy sie wynagrodzenie zgodne z umowa o
    prace,chyba,ze masz inna umowe niz o prace?

    , możliwe, że dopuści
    > taką możliwość, że w razie potrzeby będzie można zmienić "kwalifikację" na
    > "za porozumieniem stron", czy to mnie jest "na rękę" ?

    Tobie na reke jest zlozenie samemu wypowiedzenia w trybie ustawowym z 3
    miesiecznym okresem wypowiedzenia.

> [...]
    > bumelkę. Będę wdzięczny za sensowne rady z ewentualnymi paragrafami (jeśli
    > takowe muszą być zawarte w stosownych przypisach).

    W wypowiedzeniu przez pracodawce musi byc zapis,ze pracodawca przez okres
    ( ustalony przez strony) zwalnia Ciebie z obowiazku swiadczenia pracy.
    W przypadku rozwiazania przez Ciebie umowy musisz napisac prosbe aby
    pracodawca zwolnil Ciebie z obowiazku swiadczenia pracy.W odpowiedzi na
    pismie powinienes otrzymac warunku wypowiedzenia.Oczywiscie w okresie
    wypowiedzenia mozesz wykorzystac urlop wypoczynkowy.

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 3. Data: 2006-04-22 19:57:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Apr 2006 17:51:24 +0200, studentos
    <s...@T...pl> zakodował:

    >zachować na poziomie. Pewnie zaproponuje jakąś kwotę na okres tych 3
    >miesięcy i będę mógł sobie pójść do domu szukać pracy,

    Niezależnie od tego, czy pracodawca zwolni pracownika z obowiązku
    świadczenia pracy, czy nie wynagrodzenie należy się zgodnie z umową o
    pracę.

    > możliwe, że dopuści
    >taką możliwość, że w razie potrzeby będzie można zmienić "kwalifikację" na
    >"za porozumieniem stron", czy to mnie jest "na rękę" ?

    Raczej nie jest na rękę - trzy miesiące później dostajesz zasiłek i o
    tyle jest krótszy. Do tego nie masz uzasadnienia (jeżeli masz umowę na
    czas nieokreślony, to wypowiedzenie musi mieć uzasadnienie) - co
    praktycznie uniemożliwia uzyskanie odprawy (przy rozwiązaniu umowy z
    winy pracodawcy - likwidacja etetu).

> [...]
    >bumelkę. Będę wdzięczny za sensowne rady z ewentualnymi paragrafami (jeśli
    >takowe muszą być zawarte w stosownych przypisach).

    Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy bierz KONIECZNIE na piśmie.
    Zazwyczaj takie pismo zawiera klauzulę, że pracownik ma się stawić na
    wezwanie pracodawcy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2006-04-22 19:59:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Apr 2006 18:29:12 +0200, "exit"
    <josh11(antyspam)@wp.pl> zakodował:

    >Tobie na reke jest zlozenie samemu wypowiedzenia w trybie ustawowym z 3
    >miesiecznym okresem wypowiedzenia.

    Niby czemu złożenie samemu wypowiedzenia jest lepsze?

  • 5. Data: 2006-04-22 20:30:04
    Od: studentos <s...@T...pl>

    22-04-2006, na pl.praca.dyskusje, Kaizen napisał(a):

    > Do tego nie masz uzasadnienia (jeżeli masz umowę na
    > czas nieokreślony, to wypowiedzenie musi mieć uzasadnienie) - co
    > praktycznie uniemożliwia uzyskanie odprawy

    Możesz mi trochę przybliżyć tą kwestię ? Tzn. w jakich przypadkach
    przysługuje odprawa, o jakiej kwocie mówimy...

    > Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy bierz KONIECZNIE na piśmie.

    Czy wystarczy zawarcie takiego zdania w samym wypowiedzeniu ?
    "Niniejszym zwalniam /Imię i Nazwisko/ z obowiązku świadczenia pracy w
    okresie trwania wypowiedzenia tj. w dniach /wymienić/" Czy ewentualnie ma
    się tu znaleźć jakiś paragraf ?

    > Zazwyczaj takie pismo zawiera klauzulę, że pracownik ma się stawić na
    > wezwanie pracodawcy.

    Jeśli takiej klauzuli nie będzie rozumiem, że nie powinienem się o nią
    dopraszać :> ?
    studentos

  • 6. Data: 2006-04-22 20:35:22
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    | --
    bo w tym przypadku unikniesz odpowiedzi u kolejnego pracodawcy dlaczego
    poprzedni pracodawca sie Ciebie pozbyl:))

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 7. Data: 2006-04-22 20:46:17
    Od: studentos <s...@T...pl>

    22-04-2006, na pl.praca.dyskusje, exit napisał(a):

    > bo w tym przypadku unikniesz odpowiedzi u kolejnego pracodawcy dlaczego
    > poprzedni pracodawca sie Ciebie pozbyl

    A co pracodawcy daje wypowiedzenie pracownikowi umowy ? Może faktycznie
    rozegrałbym sprawę w ten sposób, że to ja złożyłbym wypowiedzenie...
    studentos

  • 8. Data: 2006-04-22 21:21:33
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    | A co pracodawcy daje wypowiedzenie pracownikowi umowy ? Może faktycznie

    pracodawcy nic nie daje....ale on akurat ma to gdziesz bo zatrudni innego na
    Twoje miejsce.A ty musisz szukac kolejnej pracy.

    | rozegrałbym sprawę w ten sposób, że to ja złożyłbym wypowiedzenie...

    zloz jak chcesz w trybie ustawowym z 3 miesiecznym wypowiedzeniem.Tylko
    pamietaj ,jak jestes w okresie wypowiedzenia nie chroni Ciebie to przed
    zmiana wypowiedzenia przez pracodawce.

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 9. Data: 2006-04-22 22:12:09
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Apr 2006 22:35:22 +0200, "exit"
    <josh11(antyspam)@wp.pl> zakodował:

    >Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości
    >bo w tym przypadku unikniesz odpowiedzi u kolejnego pracodawcy dlaczego
    >poprzedni pracodawca sie Ciebie pozbyl:))

    Ale tracisz odprawę i trzymiesięczny zasiłek.
    A pracodawca (czytaj kadry) dowie się o tym po podpisaniu umowy, a
    pytanie i tak może zadać w trakcie rozmowy. IMO łatwiej wyjaśnić, że
    były redukcje niż wytłumaczyć się z wypowiedzenia własnego.

  • 10. Data: 2006-04-22 22:13:51
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Apr 2006 22:30:04 +0200, studentos
    <s...@T...pl> zakodował:

    >Możesz mi trochę przybliżyć tą kwestię ?

    Mogę.

    > Tzn. w jakich przypadkach
    >przysługuje odprawa, o jakiej kwocie mówimy...

    Kwota - 1-3x miesięczne wynagrodzenie. Przysługuje (w uproszczeniu)
    gdy firma zatrudnia ponad 20 osób na umowę o pracę i likwiduje
    stanowisko pracy.

    Wystarczy - ważne, żeby było na piśmie.