PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozliczenie urlopu - nauczyciel akademicki i zmiana pracy

  • 1. Data: 2006-04-22 10:58:53
    Temat: rozliczenie urlopu - nauczyciel akademicki i zmiana pracy
    Od: Krzysiek <R...@c...barg.cy.invalid>

    Witam.
    Obecnie pracuję jako nauczyciel akademicki.
    od 1.2005 jestem asystentem na uczelni państwowej.
    ponieważ otrzymałem bardzo korzystną ofertę pracy, więc z końcem czerwca
    pożegnam się z uczelnią na zasadzie porozumienia stron i przejdę do pewnej
    fajnej firmy.
    Problem, który mam dotyczy rozliczenia urlopu za ten rok.
    jako nauczycielowi przysługuje mi 36 dni na rok.

    dział kadr na uczelni przedstawił mi 2 oferty:

    1. biorę 36 dni urlopu teraz i w nowej pracy do końca roku zasuwam jak mały
    robocik.

    2. biorę 18 dni tutaj (za pół roku) i w nowej pracy dostanę 2 dni, bo w
    sumie za rok normalnemu człowiekowi z moim stażem pracy należy sie 20 dni.

    Żadne z tych rozwiązań mi sie specjalnie nie podoba.
    Czy nie powinno być tak, że dostaje 18 dni (za pół roku) z uczelni i 10 dni
    (za pól roku) z firmy do której przejdę ?

    Tak więc jak widać są 3 sprzeczne interpretacje.
    czy mógłbym prosic bardziej biegłych w tych kwestiach ode mnie o
    przedstawienie ich poglądu / interpretacji prawa na ten temat ?

    z góry dzieki.
    --
    pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2006-04-22 12:17:08
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <R...@c...barg.cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:1772255.IiI69p9kBB@tigr...
> [...]
    >
    > dział kadr na uczelni przedstawił mi 2 oferty:
    >
    > 1. biorę 36 dni urlopu teraz i w nowej pracy do końca roku zasuwam

    36 dni możesz wykorzystać w naturze, ale chyba dopiero po zakończeniu
    zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym.

    > 2. biorę 18 dni tutaj (za pół roku) i w nowej pracy dostanę 2 dni,
    bo w
    > sumie za rok normalnemu człowiekowi z moim stażem pracy należy sie
    20 dni.

    Tak może być zgodnie z przepisami. 18 dni możesz wykorzystać w naturze
    lub w postaci ekwiwalentu pieniężnego po zwolnieniu z uczelni. W nowej
    pracy 2 dni urlopu do końca 2006 r.

    > Żadne z tych rozwiązań mi sie specjalnie nie podoba.
    > Czy nie powinno być tak, że dostaje 18 dni (za pół roku) z uczelni i
    10 dni
    > (za pól roku) z firmy do której przejdę ?

    Tak nie może być.

    > Tak więc jak widać są 3 sprzeczne interpretacje.

    Trzecia jest wymyślona przez Ciebie, życzeniowa.

    > czy mógłbym prosic bardziej biegłych w tych kwestiach ode mnie o
    > przedstawienie ich poglądu / interpretacji prawa na ten temat ?

    Mój pogląd to: Urlop wypoczynkowy w uczelni (36 dni) rozpocząć od 1
    lipca br. i po jego wyczerpaniu (22 sierpnia) zwolnić się za
    porozumieniem stron, oczywiście po wcześniejszym uzgodnieniu z
    uczelnią.
    W nowym miejscu pracy podjąć pracę od 1 lipca br. uzgadniając
    możliwość urlopu bezpłatnego na odpoczynek w 2006 r.
    Nie znam dokładnie nowej ustawy o szkolnictwie wyższym, ale jej
    przepisy prawdopodobnie zobowiązują nauczyciela akademickiego do
    informowania rektora o podjęciu dodatkowego zatrudnienia, co możesz
    spełnić (lub nie z uwagi na uzgodnione rychłe zwolnienie z uczelni).

    wa
    Szukam pracy w Krakowie, chętnie niepełny wymiar: kadry, płace, ZUS,
    umowy zlecenia, o dzieło. GG 6271208.