PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co z niewykorzystanym urlopem?

  • 1. Data: 2006-04-22 15:09:57
    Temat: Co z niewykorzystanym urlopem?
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie: zostalo mi z zeszlego roku 9 dni urlopu.
    W ustawie jest natomiast zapisane:
    "Urlopu niewykorzystanego w terminie ustalonym zgodnie z planem urlopów należy
    pracownikowi udzielić najpóźniej do końca pierwszego kwartału następnego roku
    kalendarzowego; nie dotyczy to części urlopu udzielanego na żądanie."
    Jeżeli nikt mnie przymusowo nie wyslal na ten urlop (nawet
    nie za bardzo bylo kiedy) to czy mozna sie na tej podstawie
    domagac np. zamiany zaleglych dni z zeszlego roku na
    ekwiwalent pieniezny? A moze udzielenia zaleglego
    urlopu w najblizszym wskazanym terminie, bez wzgledu
    czy pracodawca bedzie mial na to ochote? Czy moze
    jest to "martwy" zapis, nic nie wnoszoący?

    Pzdr
    Piotr

  • 2. Data: 2006-04-24 00:46:42
    Temat: Re: Co z niewykorzystanym urlopem?
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    ehh, primo - poguglaj po grupie (np. jest wątek zapoczątkowany w Message-ID:
    <e266tv$aec$1@atlantis.news.tpi.pl> , "ekwiwalentu za urlop")
    secundo - jest taki zapis w KP, po prostu musisz się postarać żeby jak
    najszybciej ten urlop wykorzystać.

    generalnie, znajdź tamten watek, więcej chyba nie trzeba dodawać

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-04-25 16:35:16
    Od: "Piotr Chmielewski" <k...@t...pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najszybciej ten urlop wykorzystać.
    >
    > generalnie, znajdź tamten watek, więcej chyba nie trzeba dodawać

    No generalnie napisales tam, ze nie ma prawnej mozliwosci
    wyegzekwowania ekwiwalentu pienieznego.
    Zastanawiam sie tylko po co jest wogole w takim razie
    zapis w kodeksie, ze pracodawca winien udzielic
    zaleglego urlopu do konca kwartalu nastepnego roku,
    skoro nie ma zadnych zapisow co sie stanie jak tego
    nie zrobi - dla mnie bez sensu.

    Pzdr
    Piotr

  • 4. Data: 2006-04-25 17:14:59
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > zaleglego urlopu do konca kwartalu nastepnego roku,
    > skoro nie ma zadnych zapisow co sie stanie jak tego

    hmm... w polskim prawie szukasz sensu? nie trudź się, bo mało kto znalazł :)
    ja bynajmniej do nich nie należę.
    a wracając do urlopu - tak naprawdę to nalezy wymóc na pracodawcy, żeby ten
    urlop wykorzystać. "sorry szefie, ale musimy iść zgodnie z prawem. no chyba
    że nie idziemy i pan mi wypłaca ekwiwalent urlopowy w postaci dodatkowego
    np. dzieła za wykonanie strony internetowej albo opracowanie skutecznego
    planu czyszczenia schodów w lewym skrzydle naszego budynku. Formalnie mogę
    być wtedy na urlopie"
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---