PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie a chorobowe

  • 1. Data: 2004-01-30 00:30:17
    Temat: Wypowiedzenie a chorobowe
    Od: "Kamil K." <k...@o...pl>

    Witam

    Po długim okresie pracy na czarno znalazłam w końcu prace legalną tzn. z
    zarejestrowaniem.Po niedługim czasie okazało się że jestem w ciąży ,od
    trzech tygodni jestem na zwolnieniu .Wczoraj chciałam dać pracodawcy drugie
    zwolnienie (lekarz zalecił leżenie w łóżku)lecz on go nie przyjął.
    Wszczął awanturę i zaczął mnie straszyć zwolnieniem dyscyplinarnym.
    Mąż dzisiaj z nim rozmawiał,szef kazał podpisać rozwiązanie umowy za
    porozumieniem stron z dniem 26 02 2004.
    Oczywiście nie chce dostać dyscyplinarki( powodem ma być rzekome utajenie
    ciąży -przyjmując się do pracy firma wysłała mnie na badania które nic nie
    wykazały, lub nawet nieobecność w pracy bo nie podpisałam listy obecności
    której zresztą na oczy nie widziałam) nie chce ciągać się po sądach .
    Moje pytanie brzmi czy jak dam pracodawcy wypowiedzenie to coś zmienia
    odnośnie chorobowego, czy stracę je w dniu wypowiedzenia i co z
    macierzyńskim itd. Obawiam się tez ze ZUS może się do mnie wtedy doczepić ze
    zatrudnienie ma charakter fikcyjny a przecież tak nie jest .Szef chce mnie
    tak szybko wywalić bo potrzebny mu wolny etat.

    Poradźcie co mam robić, zgodzić się na luty czy starać się przeciągnąć to w
    czasie .

    Prośże pomóżcie bo jestem załamana.
    Dorka

  • 2. Data: 2004-01-30 01:18:51
    Temat: Re: Wypowiedzenie a chorobowe
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,
    Napisz, czy masz umowę o pracę na okres próbny, czas określony (od kiedy ...
    do kiedy) czy na czas nieokreślony. Te informacje są niezbędne, aby poradzić
    jak dalej postępować.
    W żadnym wypadku nie składaj wypowiedzenia ani wniosku o rozwiązanie umowy o
    pracę za porozumieniem stron. Byłoby to bardzo nierozsądne!!

    Wa

  • 3. Data: 2004-01-30 07:52:44
    Od: "Kamil K." <k...@o...pl>

> [...]
    > W żadnym wypadku nie składaj wypowiedzenia ani wniosku o rozwiązanie umowy
    > pracę za porozumieniem stron. Byłoby to bardzo nierozsądne!!

    Jest to praca na czas nieokreślony.
    A co gdy będe zmuszona rozwiązać umowę o pracę. Nie chce mieć dyscyplinarki
    ani sądów. Już byłam zastraszana i chc uniknąć problemów.

    Dziękuję za wszelkie uwagi, Dorka.

  • 4. Data: 2004-01-30 08:41:38
    Od: "przemo77" <p...@e...NOSPAM.com.pl>

    Kamil K. wrote:
> [...]
    > ciąży ,od trzech tygodni jestem na zwolnieniu .Wczoraj chciałam dać
    > pracodawcy drugie zwolnienie (lekarz zalecił leżenie w łóżku)lecz on

    tak OT - moge sie zalozyc ze ten pracodawca juz nigdy nie zatrudni zadnej
    kobiety. Brawo - i potem sie dziwicie ze nikt nie chce zatrudniac zadnych
    kobiet. Sam bym tego nie zrobil - zatrudniam babe, a ona po miesiacu
    zachodzi w ciaze - znika i pracownik i pieniadze w niego zainwestowane.
    Napisz wypowiedzenie - blokujesz etat komus komu moglby sie przydac, juz nie
    mowiac ze postepujesz nie w porzadku wobec pracodawcy.

  • 5. Data: 2004-01-30 10:20:24
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Użytkownik "przemo77" <p...@e...NOSPAM.com.pl> napisał w wiadomości
    :

    Witam,

    Pozwole się nie zgodzić z przedmówcą, w żadnym wypadku nie składaj
    wypowiedzenia,
    pracodawca nie ma prawa cię zwolnić na zwolnienu L4, dowiedz się tylko w
    zusie co musisz
    zrobić gdy pracodawca nie chcę odbrać zwolnienia, czas tu jest ważny bo
    później możesz zostać
    bez pieniędzy....

    Pozdrawiam
    TS

    ps. nie daj się oszukiwać pracodawcy.................

  • 6. Data: 2004-01-30 10:37:19
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-30 11:20, osoba przedstawiająca się jako "Tony_Soprano" napisała:

    > zusie co musisz
    > zrobić gdy pracodawca nie chcę odbrać zwolnienia, czas tu jest ważny bo

    Wysłać listem poleconym na adres firmy (najlepiej zpo). Na pracowniku
    ciąży obowiązek dostarczenia zwolnienia. Nigdzie nie jest napisane, że
    ma je przynieść w garści.

    A jak się zwolni to faktycznie zostaje bez kasy zupełnie. Musi być
    zatrudniona (właściwie ubezpieczona) żeby Zus przejął wypłatę świadczeń.

    ___ _ _
    __MPK__ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 7. Data: 2004-01-30 10:48:43
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    Kamil K. [k...@o...pl] pisze:

    [...]
    >Oczywi?cie nie chce dostać dyscyplinarki( powodem ma być rzekome utajenie
    >ci?ży -przyjmuj?c się do pracy firma wysłała mnie na badania które nic nie
    >wykazały
    [...]
    !!!!!!

    Po pierwsze nie mieli prawa sprawdzać, czy jesteś w ciąży! Co to znaczy
    utajenie ciąży!? Za takie podejście należy się pracodawcy solidna kara.
    Przecież to wbrew prawu nie przyjmowac kobiety do pracy z powodu ciąży - a
    ewidentnie o to chodziło, bo kazano zrobić badania pod tym względem.

    --

    Jerzy

  • 8. Data: 2004-01-30 15:40:08
    Temat: Re: Macierzyństwo pod ochroną!
    Od: "Tomasz " <d...@W...gazeta.pl>

    Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl> napisał(a):

> [...]
    > Przecież to wbrew prawu nie przyjmowac kobiety do pracy z powodu ciąży - a
    > ewidentnie o to chodziło, bo kazano zrobić badania pod tym względem.

    Zgadzam się z przedmówcą. Pracodawca nie może uzależniać przyjęcia do
    pracy od wyników testu ciążowego (choć jego chęci w tym kierunku można
    zrozumieć).
    Pracownika zatrudnionego na czas nieokreślony można zwolnić tylko pod
    warunkiem podania konkretnego, poważnego uzasadnienia (sąd oceni, czy
    słusznego). Na pewno takim uzasadnieniem nie będzie ciąża.
    Jeśli termin zwolnienia przypadnie po upływie trzeciego miesiąca ciąży,
    pracodawca nie ma prawa Cię zwolnić do końca urlopu macierzyńskiego lub
    wychowawczego - jeśli o taki wystąpisz (a wtedy masz szansę na zasiłek).
    Zwolnienie dyscyplinarne w Twoim wypadku na pewno przed sądem się nie
    obroni.Ale trzeba też pamiętać, że będzie ono ważne do czasu prawomocnego
    wyroku. Wystąpić możesz o przywrócenie do pracy i/lub odszkodowanie w
    wysokości okresu wypowiedzenia.
    Sądy pracy zapewniają szereg przywilejów pracownikom dochodzącym swoich
    praw (np bezpłatne powództwo), nie musisz się więc bać. Ale jeśli jesteś
    zastrachana i nie chcesz korzystać ze swoich praw, to wracaj do pracy na
    czarno. Tam na pewno będą o Ciebie dbać.

    Powodzenia.
    Tomek.

  • 9. Data: 2004-01-30 20:24:43
    Od: "Monika" <monpaj@usun_wp.pl>

> [...]
    > Przecież to wbrew prawu nie przyjmowac kobiety do pracy z powodu ciąży - a
    > ewidentnie o to chodziło, bo kazano zrobić badania pod tym względem.

    zgadam sie z powyższy. To jest dyskryminacja, ktora jest zabroniona w
    obecnym KP.
    Z jednejs trony rozumiem rpacodawce, bo to rzeczywiscie troche nierozsadne
    .....zostawic go na lodzie, ale masz swoje praca i sie ich trzymaj. Nie
    podpisuj propozycji rozwiazania umowy za porozumieniems tron.