PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypadek w drodze do pracy

  • 1. Data: 2007-12-11 16:44:18
    Temat: Wypadek w drodze do pracy
    Od: Sokol <s...@w...pl>

    Trochę się pomotałem. Czy obecnie fakt wypadku w drodze do pracy ?
    dokumentację należy przesłać do ZUS celem zatwierdzenia.

    --
    Zdzisław Sokołowski

  • 2. Data: 2007-12-11 18:05:37
    Temat: Re: Wypadek w drodze do pracy
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-11 17:44 [Sokol] napisał(a):
    > Trochę się pomotałem. Czy obecnie fakt wypadku w drodze do pracy ?

    Nie ma już czegoś takiego jak wypadek w drodze do pracy. Tzn. wypadek
    można mieć oczywiście ale to nie uprawnia do żadnych świadczeń z tyt.
    ubezpieczenia wypadkowego.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2007-12-11 18:36:33
    Od: Sokol <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2007 19:05:37 +0100, Pe.Ka napisał(a):

    > Nie ma już czegoś takiego jak wypadek w drodze do pracy. Tzn. wypadek
    > można mieć oczywiście ale to nie uprawnia do żadnych świadczeń z tyt.
    > ubezpieczenia wypadkowego.

    Niekoniecznie - tzw chorobowe 100%

    --
    Zdzisław Sokołowski

  • 4. Data: 2007-12-11 18:38:48
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-11 19:36 [Sokol] napisał(a):

    > Niekoniecznie - tzw chorobowe 100%

    Chorobowe 100% dostajesz przy okazji każdego wypadku. Droga do pracy nic
    tu nie zmienia.

  • 5. Data: 2007-12-12 11:22:45
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Pe.Ka wrote a message concerning to following matters on 2007-12-11 19:38:

    > Chorobowe 100% dostajesz przy okazji każdego wypadku. Droga do pracy nic
    > tu nie zmienia.

    z tego co pamietam to kiedys wypadek w drodze do pracy byl traktowany jak
    wypadek w pracy. od kilku lat juz niestety nie.
    --
    Pozdrowienia!
    Marcin "Phyt0n" Paczkowski

  • 6. Data: 2007-12-12 17:11:01
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
    > Chorobowe 100% dostajesz przy okazji każdego wypadku. Droga do pracy
    nic
    > tu nie zmienia.

    Nie.
    Nie ma czegoś takiego, że jak masz wypadek to dostajesz 100%
    chorobowego.

    1) Jeżeli masz wypadek w pracy: dostajesz 100% postawy chorobowego, ale
    jest to kasa z ubezpieczenia wypadkowego, a nie chorobowego. A to jest
    różnica. Tą kasę wypłaca ZUS. Dodatkowo można liczyć na kasę za %
    uszczerbku na zdrowiu.

    2) Jeżeli masz wypadek w drodze do/z pracy, dostajesz 100% chorobowego z
    ubezpieczenia chorobowego. Ale musi być na to cała dokumentacja bhp itp.
    Kasę tą płaci albo pracodawca albo ZUS (zasady takie jak przy zwykłym
    zwolnieniu lekarskim tylko że 100%). Kiedyś tu była możliwa kasa za %
    uszczerbku na zdrowiu ale to znieśli.
    [Podstawa prawna: art. 92 Kodeksu pracy oraz art. 11 ust. 2 pkt 3 ustawy
    zasiłkowej]. Wg niej definicja wypadku w drodze z/do pracy:

    "za wypadek w drodze do pracy lub z pracy uważa się nagłe zdarzenie
    wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w drodze do lub z miejsca
    wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł
    ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została
    przerwana."

    3)W przypadku innych wypadków to jest tylko zwolnienie lekarskie i tyle.
    (np. wypadek na urlopie).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2007-12-12 21:57:25
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-12 18:11 [Nikiel ;-)] napisał(a):

    > 2) Jeżeli masz wypadek w drodze do/z pracy, dostajesz 100% chorobowego z
    > ubezpieczenia chorobowego. Ale musi być na to cała dokumentacja bhp itp.
    > Kasę tą płaci albo pracodawca albo ZUS (zasady takie jak przy zwykłym

    Hmm... Nie będę się zapierał bo nie znam dokładnie tych przepisów ale
    miałem wypadek w połowie 2005 i płacili mi 100% bez żadnej dokumentacji
    bhp. Dochodzący behapowiec stwierdził, że pisał nie będzie bo to w pracy
    nie było więc i tak żadnego świadczenia wypadkowego nie będzie, firma
    płaciła 100% wyn. chorobowego a ZUS jak przejął ciągnął tak samo. Myślę,
    że przez pół roku zwolnienia by się upomnieli jakby było potrzeba złożyć
    taką dokumentację.

  • 8. Data: 2007-12-18 09:55:52
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 12 Dec 2007 18:11:01 +0100, Nikiel ;-) napisał(a):

> [...]
    > wykonywania zatrudnienia lub innej działalności stanowiącej tytuł
    > ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została

    No to jest w końcu ten "wypadek w drodze do pracy" czy go nie ma? Ty
    wskazujesz zapisy że jak najbardziej istnieje instytucja wypadku w drodze
    do/z pracy - a Pe.Ka twierdzi przeciwnie że nie ma.
    Co do szczerbku na zdrowiu - skoro jest szkoda - musi być odszkodowanie (na
    stronach TU są nawet gotowe tabele ile % za dana kontuzję ;))
    Oczywiście o ile są przesłanki do uznania tego za *wypadek* a nie za celowe
    działanie dla uzyskania tegóż odszkodowania.

  • 9. Data: 2007-12-18 19:19:47
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-12-18 10:55 [Herald] napisał(a):

    > Co do szczerbku na zdrowiu - skoro jest szkoda - musi być odszkodowanie (na
    > stronach TU są nawet gotowe tabele ile % za dana kontuzję ;))

    Odszkodowanie oczywiście dostaniesz jeśli wykupiłeś polisę obejmującą
    takie zdarzenia. Z tym problemu nie ma ale nadal nie ma znaczenia czy to
    do pracy czy nie. Po prostu kiedyś za wypadek w drodze do pracy płacił
    odszkodowanie ZUS po stwierdzeniu uszczerbku a teraz nie płaci. Prywatny
    ubezpieczyciel jak najbardziej.

  • 10. Data: 2007-12-21 13:34:38
    Od: "Nikiel ;\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    > No to jest w końcu ten "wypadek w drodze do pracy" czy go nie ma? Ty
    > wskazujesz zapisy że jak najbardziej istnieje instytucja wypadku w drodze
    > do/z pracy - a Pe.Ka twierdzi przeciwnie że nie ma.

    Jest, ale za to jakiegoś specjalnego odszkodowania od ZUS-u nie uzyskasz.
    Jedynie za zwolnienie należy ci się 100% dniówki a nie 80%.

    --
    Nikiel ;)