PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenie informatyka

  • 61. Data: 2005-02-15 21:01:24
    Temat: Re: Wynagrodzenie informatyka
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 15 Feb 2005 18:01:24 +0100, na pl.praca.dyskusje, Immona napisal(a):

    > Local Deity

    Jesli dobrze zrozumialem dowcip to chyba powinno byc 'deify'.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 62. Data: 2005-02-15 21:10:06
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Express" <e...@s...org> napisał w wiadomości

    > I piszesz w SLA dostępność 95% (to oczywiście też możesz negocjować) w
    > godzinach od 6-20. I z tego się rozliczasz. Najlepiej w ujęciu miesięcznym
    > albo jeszcze lepiej kwartalnym. 5% niedostępności - sam policz ile czasu
    > masz na usunięcie awarii, które przeczcież nie występują codziennie.

    Tak, w takim ujęciu to jest do spełnienia..

  • 63. Data: 2005-02-15 21:11:43
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 15 Feb 2005 17:29:29 +0100, na pl.praca.dyskusje, Adam Liberacki
    napisal(a):

    > no właśnie, mógłbyś jakieś konkrety podać,
    > nie mam pomysłu na taką motywację dla informatyka

    Czemu zaraz informatyka? Te zasady dotycza kazdego niezaleznie od branzy.
    Poznaj go jako czlowieka, zainteresuj sie jego hobby. Jesli lubi muzyke -
    wstaw mu sprzet audio do pokoju. Jesli ma bakcyla rowerowego - zaproponuj
    ze np. w piatki moze przyjechac do pracy rowerem w stroju na luzie. Daj mu
    do zrozumienia ze moze na Ciebie liczyc jak bedzie mial klopot - mozesz mu
    wtedy pomoc na zapas - taka kredytowana premia. A jak pokazuje z
    psychologii "regula zobowiazan" on bedzie sie czul zobowiazany do
    wynagrodzenia Twojej pomocy. Swoja droga to tez jest istotne by czasem
    nagroda (niekoniecznie zaraz pieniezna, czasem po prostu mile slowo typu
    fajnie ze trafiles do naszej ekipy) nie byla zwiazana z czyms konkretnym a
    wprost przeciwnie byla bezinteresowna - nie robmy z ludzi psow Pawlowa czy
    tresowanych myszy.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 64. Data: 2005-02-15 21:18:54
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 15 Feb 2005 14:18:11 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, Artur R.
    Czechowski napisal(a):

    > Do tego premia 100%. Obniżana, za każdą podjętą interwencję :)

    Problem polega na tym ze czasem ciezko ocenic czym spowodowana jest
    potrzeba interwencji. Systemy same sie raczej nie psuja. I tak moze dojsc
    do kuriozalnej sytuacji gdy zostanie ukarany nieslusznie a gdy faktycznie
    zawini zostanie to uznane za dajmy na to nieprzewidywalna awarie sprzetu -
    taka sytuacja po prostu demoralizuje. I nietrudno wyobrazic sobie sytuacje
    gdy admin po wykryciu drobnej zawinionej usterki programowej wykreci dysk i
    pieprznie nim o podloge by zwalic wine na sprzet. Zasada kija i marchewki
    ma sens tylko na stanowiskach niespecjalistycznych gdzie wszystko jest
    przewidywalne a poziom wymaganej wiedzy sprowadza sie do wciskania
    czerwonego albo zielonego klawisza na maszynie.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 65. Data: 2005-02-15 21:23:47
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 15 Feb 2005 11:56:15 +0100, na pl.praca.dyskusje, Adam Liberacki
    napisal(a):

    > Chciałbym zapytać grupowiczów o kwestie wynagrodzenia
    > inforamtyka-administratora, a właściwie premiowanie.

    Duzo wypowiedzi juz padlo w temacie ale nadal nie bardzo wiadomo czym ten
    czlowiek ma sie zajmowac. Bo tak po prawdzie od administratora raczej
    oczekuje sie statecznosci i rozwagii. To czlowiek ktory nie bedzie
    eksperymentowal na zywym organizmie a raczej pielegnowal stan zastany. Co
    innego jesli to ma byc np. analityk od ktorego oczekuje sie usprawnienia
    procesow w firmie poprzez odpowiednie zastosowanie IT. Takiego czlowieka
    jak najbardziej mozna a nawet nalezy nagradzac i motywowac za osiagniecia.
    Jeszcze inna sprawa jesli to ma byc czlowiek od wszystkego w malej firmie -
    wtedy np. przyzwoita stala pensja za te codzienna orke + premie za dobre
    pomysly usprawniajace dzialanie firmy.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 66. Data: 2005-02-15 21:27:34
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 15 Feb 2005 22:30:09 +0100, na pl.praca.dyskusje, bez_tego napisal(a):

    > to jest akurat beznadziejny przyklad ...

    Tak jak kazdy przyklad.

    > kazdy glupi ustawia raid'a a ci madrzejsi to jeszcze ze spare'em ...

    W kazdej jednej maszynie - nawet stacji roboczej do klepania faktur??

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 67. Data: 2005-02-15 21:30:09
    Od: <tester321(bez_tego)@tlen.pl>

> [...]

    to jest akurat beznadziejny przyklad ...
    kazdy glupi ustawia raid'a a ci madrzejsi to jeszcze ze spare'em ...
    wiec zeby to co mowisz bylo prawda to musialby pieprznac 3 dyskami
    :-)

    Pozdrawiam
    tester

  • 68. Data: 2005-02-15 21:37:49
    Od: <tester321(bez_tego)@tlen.pl>

    "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> wrote in message

    > Tak jak kazdy przyklad.

    > W kazdej jednej maszynie - nawet stacji roboczej do klepania faktur??

    no jesli to fakturowanie jest naprawde wazne to tak
    przyzwoite plyty daja mozliwosc zestawienia raid 1 na dyskach eide albo
    sata, a 1 nadmiarowy dysk, powiedzmy 120 gb to chyba ni jest duzo ...

    Pozdrawiam
    tester

  • 69. Data: 2005-02-15 21:43:37
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli dobrze zrozumialem dowcip to chyba powinno byc 'deify'.

    Bostwo lokalne = local deity. deify to czasownik, w tej wersji nie widze za
    bardzo sensu...

    I.

  • 70. Data: 2005-02-15 21:54:45
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 15 Feb 2005 22:43:37 +0100, na pl.praca.dyskusje, Immona napisal(a):

    > Bostwo lokalne = local deity.

    No w sumie zalezy jak to rozumiec. Ale chyba faktycznie trza to rozumiec po
    Twojemu.

    Kyniu

    --
    _ __ _