PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenie informatyka

  • 1. Data: 2005-02-15 10:56:15
    Temat: Wynagrodzenie informatyka
    Od: "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Chciałbym zapytać grupowiczów o kwestie wynagrodzenia
    inforamtyka-administratora, a właściwie premiowanie.

    Chciałbym uniknąć sytuacji, że taki człowiek ma
    stałą pensję (pracuje czy leży).
    Oczywiście ma jakieś podstawowe wynagrodzenie.
    Ale nie bardzo wiem od czego miałyby zależeć premie.
    Od czego uzależnić wysokość premii?

    Chętnie przeczytam jak to rozwiązane gdzie indziej.

    Adam Liberacki

  • 2. Data: 2005-02-15 11:07:57
    Temat: Re: Wynagrodzenie informatyka
    Od: Staruszek <s...@u...cad.pl>

    Adam Liberacki wrote:

    > Chciałbym zapytać grupowiczów o kwestie wynagrodzenia
    > inforamtyka-administratora, a właściwie premiowanie.
    >
    > Chciałbym uniknąć sytuacji, że taki człowiek ma
    > stałą pensję (pracuje czy leży).
    A to dlaczego?
    Czy to, że potrafi zrobić _dobrze_ system, skonfigurować go i zarządzać bez
    awarii, przerw itp itd to znaczy, że ma dostawać pensję tylko w przypadku
    usunięcia usterki? Takim czymś tylko _wymusisz_ wystąpienie w/w usterek:)

    > Oczywiście ma jakieś podstawowe wynagrodzenie.
    > Ale nie bardzo wiem od czego miałyby zależeć premie.
    > Od czego uzależnić wysokość premii?
    Poza stałą pensją (godziwą) np. za wdrożenia usrpawniające, przyśpieszające
    działanie systemu itp.

    --
    -=:| Staruszek |:=-

  • 3. Data: 2005-02-15 11:09:22
    Od: b...@b...pl

    Adam Liberacki wrote:

> [...]
    > stałą pensję (pracuje czy leży).
    > Oczywiście ma jakieś podstawowe wynagrodzenie.
    > Ale nie bardzo wiem od czego miałyby zależeć premie.

    Patrz -> chiński lekarz.

  • 4. Data: 2005-02-15 11:19:22
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Adam Liberacki <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Ale nie bardzo wiem od czego miałyby zależeć premie.
    > Od czego uzależnić wysokość premii?
    >
    > Chętnie przeczytam jak to rozwiązane gdzie indziej.

    Przede wszystkim to sam musisz wiedzieć, czego od takiego informatyka
    oczekujesz, to znaczy jaki efekt powoduje, że uważasz, że facet pracuje
    dobrze, a jaki efekt powoduje, że go ocenisz niedobrze. Musisz także podjąć
    bizensową decyzję, czy szukasz faceta na etat, czy na zlecenie. Bo nie mozna
    oczekiwać od gościa, że będzie pracował u ciebie jak na etacie (to znaczy
    był w pełni dyspozycyjny przez 8 godzin), a żebyś mu płaci za zlecenia.

  • 12. Data: 2005-02-15 11:36:54
    Od: "Larek" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Liberacki" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inforamtyka-administratora, a właściwie premiowanie.
    >
    > Chciałbym uniknąć sytuacji, że taki człowiek ma

    W zasadzie jesli taki człowiek "leży" a system pracuje bezawaryjnie - to
    właśnie zasługuje na premię. Bo o ile nie przejął systemu miesiąc wczesniej
    od poprzednika (czyli bezawaryjnośc jest jego zasługą), to stan w którym
    wszystko działa, przy minimalnym zaangażowaniu pracy, jest chyba najchętniej
    widziany.

    Z drugiej strony, jeśli wszystko się sypie, należałoby ustalić gdzie leży
    wina. Jesli winowajcą nie jest administrator (np. awarie sprzętu, błędy
    operatorów - o ile nie podlegają administratorowi), a wszelkie awarie usuwa
    tak zybko jak tylko można - to również jest powód do premiowania.

    Według mnie są dwa powody do obcięcia premi - wszystko się wali a
    adinistrator "leży", lub mają miejsce awarie spowodowane przez niewłaściwe
    wykonywanie obowiązków przez admina.

    Marek

  • 10. Data: 2005-02-15 11:36:54
    Od: "Larek" <m...@a...pl>