PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenie dla Informatyka

  • 1. Data: 2003-06-27 11:50:22
    Temat: Wynagrodzenie dla Informatyka
    Od: "Amon" <a...@w...pl>

    Witam wszystkich.

    Ile wg Was powinien zarabiać Informatyk.

    Taki od którego właściwie wszystko żależy, m.in:

    - zakup i serwisowanie sprzetu

    - sieć, konfigurcja i administracja

    - pisanie baz danych (access, sql)

    - obsługa centralki telefonicznej

    - obsługa użytkowników, czyli rozwiązywanie problemów sprzętowo-programowych

    - opieka nad stroną www (edycja, rozwój itd)

    i pewnie jeszcze coś, ale nie pamiętam dokłądnie teraz, co.

    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-06-27 11:50:40
    Temat: Re: Wynagrodzenie dla Informatyka
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@N...gazeta.pl>

    > - zakup i serwisowanie sprzetu
    > - sieć, konfigurcja i administracja
    >- obsługa centralki telefonicznej
    >- obsługa użytkowników, czyli rozwiązywanie problemów
    sprzętowo-programowych

    Ja za to co wyżej + administracja 10 serwerami W2K +1 Exchange 2000 + ISA
    2000
    Dostawałem 2300 netto.
    W W-wie.

  • 3. Data: 2003-06-27 11:59:00
    Od: "martin" <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik "Amon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ile wg Was powinien zarabiać Informatyk.

    masz jakis powód, żeby pisać informatyk wielka literą :)

    > - opieka nad stroną www (edycja, rozwój itd)

    tylko to: 2500PLN brutto (student)

    martin

  • 4. Data: 2003-06-27 12:10:54
    Od: "Amon" <a...@w...pl>

    Właściwie to nie ma powodu, zrobiłem to nieświadomie.
    :-)

  • 5. Data: 2003-06-27 12:33:36
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    sprzętowo-programowych

    > - opieka nad stroną www (edycja, rozwój itd)
    >
    > i pewnie jeszcze coś, ale nie pamiętam dokłądnie teraz, co.

    Nie wiem ile powinienem bo ostatnio tracę rahubę ale powiem tak:

    To co wymieniłeś (oprócz acessa i sql-a)
    + składanie gazetky i grafika do niej, przepisywanie dokumentów tworzenie
    różnistych dyplomów i zaproszeń dla ludzi którzy nie bardzo wiedzą jak można
    wykorzystać to szare pudełko na biurku które obok nich stoi. Oczywiście
    dochodzi dowieź i wywieź sprzęt nowy/popsuty itd

    1700 minus zabujczo uczciwe podatki na rzecz ....

    PawełW.

  • 6. Data: 2003-06-27 12:52:46
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

> [...]
    sprzętowo-programowych

    > - opieka nad stroną www (edycja, rozwój itd)
    >
    > i pewnie jeszcze coś, ale nie pamiętam dokłądnie teraz, co.

    Ile powinien - a ile dostanie to dwie różne sprawy.
    To co wymieniłeś to jest taki w zasadzie "wszystkorób" - a tendencja jest
    taka, że takim gościom płaci się mało - lepiej chyba założyć DG i świadczyć
    coś takiego samemu.

    pozdr
    Krzysiek

  • 7. Data: 2003-06-27 13:38:24
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    > To co wymieniłeś to jest taki w zasadzie "wszystkorób" - a tendencja jest
    > taka, że takim gościom płaci się mało - lepiej chyba założyć DG i

    Dokładnie potwierdzam. Najczęściej nie wymaga się wówczas jakiegoś super
    poziomu a raczej wszechstronności (nie są to firmy informatyczne). Po co
    ztrudniać kogoś jak mamy od komputerów swojego informatyka. Sam własnie
    pracuję i mogę powiedzeć jedno. Robota do luftu. Na początku wydaje się
    ciekawie (różne czynności) ale nie można się "skupić" na jakimkolwiek
    zajęciu bo pogania je inne z nieco innej dziedziny. Chcesz być dobry w
    sieciach fajnie ale musisz olać strony i resztę, chcesz być dobry w www
    musisz olać sieci itd. Max wybierasz ze dwie dziedziny ale robota zmusza do
    ciągłych zmian. Nie jest możliwe bycie na bieżąco we wszystkim chyba, że
    pobieżnie. Problem w tym , że ceni się specjalistów a nie takich co umieją
    pobieżnie. Do tego skoro i tak robisz już różne rzeczy to na 100 % dowalą
    ci następne i guzik da to iż w umowie tego nie ma (płacą mało - wymagają
    dużo (nowych rzeczy trzeba się douczać samemu, bo przecież nie wyślą
    informatyka od wszystkiego na specjalizowane szkolenia- chyba że muszą
    zatkać dziurę osobową na jakimś nudnym spotkaniu)). Poza tym szefostwo
    takich firm najczęściej nie ma pojęcia ile pracy wymagają czynności
    informatyka.

    Pozdrawiam
    PawełW.

    PS: Jest druga strona medalu. Gdy taki pan Henio trzyma do kupy sieć,
    serwery, zrobi www, poprawi bazę danych, klepnie jakiś prosty program do
    wspomagania czegośtam, poskłada ulotki reklamowe dla firmy itd to wydaje się
    szefostwu że nic specjalnego nie robi (bo nieraz nawet się szefostwo nie
    pofatyguje aby sprawdzić ile takie usługi kosztują). Panu Heniowi płaci się
    1000 zł na rękę i jeszcze mu się wmawia że dobrze zarabia gdy on tymczase
    sporo oszczędza firmowej kasy. Ale pszychodzi dzień iż pana Henia zabraknie
    (djmy na to wk... go wyzysk i założył coś swojego albo przeszedł do
    konkurencji - przy okazji powiedział szefostwu co o nich myśli). Wtedy
    szefostwo nagle szuka kogos nowego n ajego miejsce i okazuje się iż za tą
    kasę (a obcinają pensje z oszczędności o 100 zł) to nikt normalny robić nie
    przyjdzie a jak trafią gościa świerzo po studiach (do tego co go za bardzo
    te studia nie interesowały) to wszystko szybko legnie w gruzach i nic nie
    będzie zrobione.

  • 8. Data: 2003-06-27 15:51:06
    Od: <s...@w...pl>

    Zgadzam sie z przedmowcami. Bylem takim informatykiem od wszystkiego i
    zarabialem na raczke 1300 zlotych, jak dowiedzieli sie ze chcem odejsc i
    znalazlem prace w duzej firmie informatycznej to mi dorzucili 500,-. Po
    dwoch latach mialem wszystkiego dosc, prucz serwisu doszly bazy danych,
    programowanie mysql, php, www itp. zostalem analitykiem, taka mala
    specjalizacja ale caly czas robilem takze serwis - place bez zmian. Teraz
    gdy sie z nimi domowilem, wdrozylem mlodego na swoje miejsce mam wreszcie
    czas na specjalizacje. Zarabiam ok 2500 na raczke plus czasami jakas premie
    i mam duzo czasu na robotki dorywcze. Razem wychodzi czasami ok 3500
    miesiecznie ;)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-06-27 18:10:06
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "PawełW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > te studia nie interesowały) to wszystko szybko legnie w gruzach i nic nie

    Ja również potwierdzam to co piszesz..... w takiej sytuacji pan Henio może
    przyjść z powrotem - ale już jako własna firma i wystawić piękny rachunek:)
    Chyba wkrótce zostanę takim "panem Henio" :) - bo własnie dzisiaj przyszedł
    syndyk do firmy :(

    pozdr
    Krzysiek

  • 10. Data: 2003-06-27 19:46:35
    Od: p...@e...pl

    A jaki jest poziom wiedzy tego informatyka?

    Pozdrawiam
    Pawel Gasiorski
    www.e-GSM.pl