PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wycofanie świadectwa pracy

  • 1. Data: 2006-02-13 16:56:34
    Temat: Wycofanie świadectwa pracy
    Od: MG42 <m...@g...pl>

    Witam. Dowiedziałem się że moje świadectwo pracy jest guzik warte. Za okres
    wymieniony w świadectwie nie były płacone składki. Umowy o pracę nie było.
    Nie naciskałem o to żeby nie denerwować pracodawcy. Czy w obecnym zakładzie
    pracy, gdzie złożyłem to świadectwo mogę je wycofać? Nie chcę mieć żadnych
    problemów z tego tytułu, ani też nie będę walczył z byłym pracodawcą.

    Dzięki

  • 2. Data: 2006-02-13 18:35:09
    Temat: Re: Wycofanie świadectwa pracy
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    pójdź do kadr w obecnym zakładzie i pogadaj.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-02-13 18:59:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 13 Feb 2006 17:56:34 +0100, MG42 <m...@g...pl>
    zakodował:

> [...]
    >pracy, gdzie złożyłem to świadectwo mogę je wycofać? Nie chcę mieć żadnych
    >problemów z tego tytułu, ani też nie będę walczył z byłym pracodawcą.

    Opłacanie składek nie wpływa na ważność świadectwa, istnienie stosunku
    pracy ani na staż pracy.
    Jeżeli nie masz umowy, ale masz świadectwo - to problem ma pracodawca,
    który wystawił to świadectwo. Umowę miał obowiązek zawrzeć na piśmie
    najpóźniej pierszego dnia pracy (dawniej miał na to tydzień).

    Sugerowałbym wizytę w PIP i pozew o należne składki. Czemu chcesz
    "kryć" nieuczciwego pracodawcę?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2006-02-13 19:29:47
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    MG42 <m...@g...pl> wrote in

    > Witam. Dowiedziałem się że moje świadectwo pracy jest guzik warte. Za
    > okres wymieniony w świadectwie nie były płacone składki. Umowy o pracę
    > nie było. Nie naciskałem o to żeby nie denerwować pracodawcy. Czy w
    [...]

    czyli wykonywales cos bez zadnego pisemnego zobowiazania ze strony
    "pracodawcy"?? to musial Ci strasznie duzo kasy placic za Twoje zaufanie;

    > obecnym zakładzie pracy, gdzie złożyłem to świadectwo mogę je wycofać?
    > Nie chcę mieć żadnych problemów z tego tytułu, ani też nie będę
    > walczył z byłym pracodawcą.

    a skad masz swiadectwo pracy?? wystawil Ci je ten niby-pracodawca??
    i zaswiadczyl w nim, ze wykonywales dla niego jakastam prace?? hmmm;
    niby w przepisach stoi, ze swiadectwo pracy nie moze byc udokumentowaniem
    stosunku pracy... a moze jednak; bo rozumiem, ze obawiasz sie, ze TY
    bedziesz mial nieprzyjemnosci w przypadku wykrycia niejako "falszerstwa"?

    a co by bylo gdyby taki pracownik oswiadczyl wobec posadzenia o
    sfalszowanie swiadectwa pracy, ze zostalo ono wydane zgodnie ze stanem
    faktycznym; jednoczesnie oswiadczylby, ze nie ma juz umowy o prace,
    ktora wiazala sie z tym swiadectwem, bo przeciez nie ma obowiazku
    przechowywania takiej umowy??

    pzdrv;
    AdamLis;

  • 5. Data: 2006-02-13 21:15:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 13 Feb 2006 19:29:47 +0000 (UTC), adasiek

    >niby w przepisach stoi, ze swiadectwo pracy nie moze byc udokumentowaniem
    >stosunku pracy...

    To co może być, skoro nie świadectwo?
    W jakich przepisach?

  • 6. Data: 2006-02-13 21:29:58
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:kfw9dnkl8me4.lvd4nyx42q0e$.dlg@40tude.net MG42
    <m...@g...pl> pisze:

    > Za
    > okres wymieniony w świadectwie nie były płacone składki. Umowy o pracę
    > nie było. Nie naciskałem o to żeby nie denerwować pracodawcy.
    Żartujesz, prawda?

    > Czy w
    > obecnym zakładzie pracy, gdzie złożyłem to świadectwo mogę je wycofać?
    Jak się dogadasz, to prawie wszystko można wycofać, zmienić albo inaczej
    zachachmęcić.

    > Nie chcę mieć żadnych problemów z tego tytułu, ani też nie będę walczył
    > z byłym pracodawcą.
    Gratuluję poziomu odwagi cywilnej i szacunku do samego siebie.
    Ale walczyć nie musisz. Masz go po prostu na widelcu. Własnie z racji tego
    świadectwa. PIPa, sąd i wg mnie sprawa jest prosta.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2006-02-13 21:52:49
    Od: Gracjan Abakanowski <g...@y...com>

    adasiek napisał(a):

    > niby w przepisach stoi, ze swiadectwo pracy nie moze byc udokumentowaniem
    > stosunku pracy...

    Wiesz co? Zaciekawiłes mnie tym stwierdzeniem. Może powiesz gdzie tak
    "stoi"?

> [...]
    > faktycznym; jednoczesnie oswiadczylby, ze nie ma juz umowy o prace,
    > ktora wiazala sie z tym swiadectwem, bo przeciez nie ma obowiazku

    Mógłbys przedstawić swoją myśl trochę inaczej? Jestem chyba z innej
    generacji... Niespecjalnie rozumiem do czego zmierzasz?

    Pozdrawiam i witam wszystkich na grupie. :)

    --
    abakan

  • 8. Data: 2006-02-14 02:20:46
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    Jeżeli rzeczywiście pracowałeś przez okres podany w świadectwie pracy,
    to nie ma powodu, żebyś nie przyznawał się do tego okresu
    zatrudnienia.
    Co więcej, jeżeli dowiedziałeś się, że pracodawca nie odprowadzał za
    ten okres Twojego zatrudnienia składek do ZUS, to skontaktuj się z PIP
    i poproś o pomoc w skierowaniu do sądu pracy pozwu przeciwko byłemu
    pracodawcy o uregulowanie składek ZUS.
    Ponieważ obecnie składki do ZUS są płacone po połowie przez pracownika
    i pracodawcę, to brak składek w ZUS świadczy, że pracodawca nie tylko
    nie zapłacił swojej części, ale ponadto przywłaszczył sobie część
    składek, które potrącał z Twojego wynagrodzenia, a to można traktować
    jako kradzież.

    wa

  • 9. Data: 2006-02-14 12:37:22
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Gracjan Abakanowski <g...@y...com> wrote in

    > Wiesz co? Zaciekawiłes mnie tym stwierdzeniem. Może powiesz gdzie tak
    > "stoi"?

    hej!

    informacje ta wyciagnalem z lektury "zrodel w Interniecie"; nie
    jest poparta znajomoscia paragrafow; rozumiem, ze to jest bledne
    stwierdzenie??

    http://www.monitorprawapracy.pl/news.php?kat=2&id=20
    04

    Samo przez się nie tworzy praw podmiotowych ani ich nie pozbawia (zob.
    wyrok SN z 17.6.1996 r., I PRN 40/96, Prok. i Pr. Nr 10/1996). Nie ma więc
    cech wyłączności w zakresie dowodowym w postępowaniu o realizację tych praw
    (zob. uzasadnienie uchwały SN z 28.9.1990 r., III PZP 15/90, OSNCP Nr
    4/1991, poz. 45). Dowód przeciwko stwierdzeniom czy brakowi stwierdzeń w
    świadectwie pracy jako dokumencie w ramach postępowania o konkretne
    roszczenie może być przeprowadzony w każdym czasie, także po upływie
    terminów z art. 97 § 21 KP

    nie jestem prawnikiem; powyzszy tekst rozumiem tak: posiadanie wylacznie
    swiadectwa pracy w ktorym sa zawarte jakies stwierdzenia nie oznacza, ze
    sa to stwierdzenia prawdziwe - zatem swiadectwo nie dokumentuje stosunku
    pracy; czy zle to rozumiem?

    pzdrv;
    adas;

  • 10. Data: 2006-02-14 13:18:55
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    MG42 napisał(a):
    > Witam. Dowiedziałem się że moje świadectwo pracy jest guzik warte.

    O, a czemuż to?

    Za okres
    > wymieniony w świadectwie nie były płacone składki.

    To nie ma nic do rzeczy, swiadectwo pracy stwierdza, ze zachodziło
    zjawisko stosunku pracy

    Umowy o pracę nie było.

    W tej sytuacji ten pracodawca do idiota. Nie dał umowy, ale wydał
    świadectwo, kręcąc sobie pętle na szyi.

    > Nie naciskałem o to żeby nie denerwować pracodawcy.

    Czas sie nauczyć, że kazdy pracodawca wyrucha pracownika bez mydła
    tudzież skrupułów, kiedy przyjdzie na to czas lub potrzeba. Takie zasady
    prowadzenia biznesu. Na szczescie to działa w obie strony. Skąd taka
    delikatność w stosunku do byłego pracodawcy?

    Czy w obecnym zakładzie
    > pracy, gdzie złożyłem to świadectwo mogę je wycofać?

    Po co, przecież jest ono ważne. Obecny zakład nic nie ma do Twoich
    składek, które powinny spłynac na konto w ZUS a nie spłynęły.

    Nie chcę mieć żadnych
    > problemów z tego tytułu, ani też nie będę walczył z byłym pracodawcą.

    I tu błąd. Bo pracodawca ma to gdzieś, ale bekiesz Ty.
    Poczujesz to przy pierwszej emeryturce.
    Nie zyczę Ci, aby zycie spłatało Ci figla rękami ZUS, kiedy to owa
    szacowna instytucja powie Ci na stare lata, że do emerytury zabrakło Ci,
    zaledwie parę miesięcy, własnie tych miesięcy nieskładkowych...
    Ale już za późno będzie juz na sądy i inne takie duperele.

    --
    czarny
    ============= www.czarnobiale.pl =============