PracaGrupypl.praca.dyskusjeWycofanie świadectwa pracy › Re: Wycofanie świadectwa pracy
    From: czarny <m...@f...art.lp>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wycofanie świadectwa pracy
    Date: Tue, 14 Feb 2006 14:18:55 +0100

    MG42 napisał(a):
    > Witam. Dowiedziałem się że moje świadectwo pracy jest guzik warte.

    O, a czemuż to?

    Za okres
    > wymieniony w świadectwie nie były płacone składki.

    To nie ma nic do rzeczy, swiadectwo pracy stwierdza, ze zachodziło
    zjawisko stosunku pracy

    Umowy o pracę nie było.

    W tej sytuacji ten pracodawca do idiota. Nie dał umowy, ale wydał
    świadectwo, kręcąc sobie pętle na szyi.

    > Nie naciskałem o to żeby nie denerwować pracodawcy.

    Czas sie nauczyć, że kazdy pracodawca wyrucha pracownika bez mydła
    tudzież skrupułów, kiedy przyjdzie na to czas lub potrzeba. Takie zasady
    prowadzenia biznesu. Na szczescie to działa w obie strony. Skąd taka
    delikatność w stosunku do byłego pracodawcy?

    Czy w obecnym zakładzie
    > pracy, gdzie złożyłem to świadectwo mogę je wycofać?

    Po co, przecież jest ono ważne. Obecny zakład nic nie ma do Twoich
    składek, które powinny spłynac na konto w ZUS a nie spłynęły.

    Nie chcę mieć żadnych
    > problemów z tego tytułu, ani też nie będę walczył z byłym pracodawcą.

    I tu błąd. Bo pracodawca ma to gdzieś, ale bekiesz Ty.
    Poczujesz to przy pierwszej emeryturce.
    Nie zyczę Ci, aby zycie spłatało Ci figla rękami ZUS, kiedy to owa
    szacowna instytucja powie Ci na stare lata, że do emerytury zabrakło Ci,
    zaledwie parę miesięcy, własnie tych miesięcy nieskładkowych...
    Ale już za późno będzie juz na sądy i inne takie duperele.

    --
    czarny
    ============= www.czarnobiale.pl =============