PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wycofanie świadectwa pracy

  • 11. Data: 2006-02-14 20:25:26
    Temat: Re: Wycofanie świadectwa pracy
    Od: Gracjan Abakanowski <g...@y...com>

    adasiek napisał(a):

> [...]

    [...]

    > informacje ta wyciagnalem z lektury "zrodel w Interniecie"; nie
    > jest poparta znajomoscia paragrafow; rozumiem, ze to jest bledne
    > stwierdzenie??
    >
    > http://www.monitorprawapracy.pl/news.php?kat=2&id=20
    04

> [...]
    > (zob. uzasadnienie uchwały SN z 28.9.1990 r., III PZP 15/90, OSNCP Nr
    > 4/1991, poz. 45). Dowód przeciwko stwierdzeniom czy brakowi stwierdzeń w
    > świadectwie pracy jako dokumencie w ramach postępowania o konkretne
    > roszczenie może być przeprowadzony w każdym czasie, także po upływie
    > terminów z art. 97 § 21 KP
    >
    > nie jestem prawnikiem; powyzszy tekst rozumiem tak: posiadanie wylacznie
    > swiadectwa pracy w ktorym sa zawarte jakies stwierdzenia nie oznacza, ze
    > sa to stwierdzenia prawdziwe - zatem swiadectwo nie dokumentuje stosunku

    Zdanie wcześniej jest jeszcze napisane, że "Nie zawiera ono elementów
    ocennych, a jedynie fakty wskazane w przepisie art. 97 KP." Z pierwszą
    częścią tej wypowiedzi należy się zgodzić. Natomiast sformułowanie po
    przecinku jest co najmniej niezręczne. Chciałem już mienić temat na
    "trójwymiarowe świadectwo pracy". Takie pudełko zawierające fakty. ;)
    Wiem już o co Ci chodziło, ale adaśku wyciągnąłeś za daleko idące
    wnioski. Cytat z powyższej strony rozumiem następująco: świadectwo pracy
    nie jest wyłącznym dowodem nabycia praw. Gdyby tak było, w prosty sposób
    moża byłoby pozbawić pracownika, z którym ustał stosunek pracy, a nie ma
    świadectwa pracy, np. możliwości dochodzenia swoich praw przed sądem
    pracy. ;) Chociaż czy kwestionowanie przez Urząd Pracy prawidłowości
    wydanego świadectwa pracy nie jest właśnie takim postępowaniem? Co o tym
    myślicie?

    --
    abakan

  • 12. Data: 2006-02-15 20:03:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 14 Feb 2006 12:37:22 +0000 (UTC), adasiek

    >http://www.monitorprawapracy.pl/news.php?kat=2&id=2
    004

    >Samo przez się nie tworzy praw podmiotowych ani ich nie pozbawia (zob.

    No i słusznie - NIE TWORZY i NIE POZBAWIA. Nie zastępuje umowy o
    pracę. Ale jak najbardzie dokumentuje taki stosunek.

    >wyrok SN z 17.6.1996 r., I PRN 40/96, Prok. i Pr. Nr 10/1996). Nie ma więc
    >cech wyłšczno?ci w zakresie dowodowym w postępowaniu o realizację tych praw

    Nie jest wyłącznym dowodem (czyli jednak jest) - to logiczne, bo
    innymi dowodami mogą być umowy o pracę, zeznania itd.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded