PracaGrupypl.praca.dyskusje › Własna dzialnosc, a L4

  • 1. Data: 2004-11-04 13:26:26
    Temat: Własna dzialnosc, a L4
    Od: "robertc" <cirr@usunto_wp.pl>

    Witam, jestem kompletnie zielony w tych sprawach i proszę o pomoc.

    Jeśli mam własność działalność (np. praca jako programista w firmie
    komputerowej na kontrakcie) to jest cos takiego jak L4, to znaczy za okres
    na w którym jestem chory ZUS wypłaci mi jakąś tam kasę ?? Czy jest coś
    takiego jak opieka nad dzieckiem (dziecko w szpitalu) ??

    Dzięki.

  • 2. Data: 2004-11-04 17:28:27
    Temat: Re: Własna dzialnosc, a L4
    Od: "Zoltar" <z...@p...onet.pl_USUN>

    Na działalności jest L4, za co należy się kasa, jeżeli opłacasz wszystkie
    składki (51,52,53) w terminie i w pełnej wysokości, jeżeli masz okres
    ubezpieczenia 180 dni.
    Po złożeniu w ZUSie druków ZUS ZLA /L4/ i Z 3a dostajesz kasę i możesz albo
    od razu pomniejszyć sobie składki o okres choroby albo dopiero po przyznaniu
    Ci zasiłku przez ZUS. Ja stosuję II opcję dla bezpieczeństwa.
    Natomiast opieka nad dzieckiem osobie prowadzącej własną działaność niestety
    nie przysługuje.

    Aldona

  • 3. Data: 2004-11-05 08:01:51
    Od: "robertc" <cirr@usunto_wp.pl>