PracaGrupypl.praca.dyskusje › [zlecenie] termin platnosci rachunku

  • 1. Data: 2004-11-04 11:54:58
    Temat: [zlecenie] termin platnosci rachunku
    Od: "Bartłomiej Dwornik" <b...@g...pl>

    witam,
    pomozncie dobrzy ludkowie - pracuje na zlecenie i co miesiac do umowy
    dolaczany mam rachunek za wykonana prace (co miesiac taki sam, bo zlecona
    mam te sama czynnosc :-)). zakladajac, ze rachunek datowany jest na dzien
    10-go, ile czasu ma pracodawca na wyplacenie naleznosci? gdzie to mozna
    sprawdzic?
    z gory dziekuje
    bartek

  • 2. Data: 2004-11-04 17:33:05
    Temat: Re: [zlecenie] termin platnosci rachunku
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 04 lis 2004 w liście [news:cmd4id$3c8$1@inews.gazeta.pl]
    Bartłomiej Dwornik [b...@g...pl] napisał(a):

> [...]
    > datowany jest na dzien 10-go, ile czasu ma pracodawca na
    > wyplacenie naleznosci? gdzie to mozna sprawdzic?

    Kiedyś sam się nad tym zastanawiałem, ale nie znalazłem odpowiedzi. W
    końcu sam sobie zmajstrowałem r-k w Wordzie, taki co ma wszystkie
    rubryczki, plus dodatkowo tekst: "Rachunek jest płatny 14 dni od daty
    przyjęcia.". Przyjęcie jest tu rozumiane jako podpis i data. Mój
    zleceniodawca nie robił problemów.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 3. Data: 2004-11-05 09:33:51
    Od: Tomek Bogusz <t...@g...pl>

    Bartłomiej Dwornik wrote:
> [...]
    > mam te sama czynnosc :-)). zakladajac, ze rachunek datowany jest na dzien
    > 10-go, ile czasu ma pracodawca na wyplacenie naleznosci? gdzie to mozna

    Nie ma przepisu okreslajacego ten problem, ze wzgledu na blad w samym
    rachunku.
    Na rachunku/fakturze powinna byc zawarta informacja o sposobie
    platnosci: i jesli jest to gotowka, to powinien na niej widniec napis
    "Zaplacono gotówką"; natomiast jesli to jest odroczony termin platnosci
    to na rachunku powinna sie znajdowac informacja o sposobie zaplaty
    (gotowka, czek, przelew itp) oraz TERMIN PLATNOSCI. Jesli tych
    informacji nie ma, to biorac prawo stricte literalnie, faktura jest
    wystawiona błędnie.

    Tomek

  • 4. Data: 2004-11-05 10:09:36
    Od: "Bartłomiej Dwornik" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek Bogusz" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > (gotowka, czek, przelew itp) oraz TERMIN PLATNOSCI. Jesli tych
    > informacji nie ma, to biorac prawo stricte literalnie, faktura jest

    dzieki, wlasnie o to chodzi! a czy mozesz jeszcze podpowiedziec jaki przepis
    reguluje to, ze na takim rachunku powinien byc ten termin? chcialbym sie
    tego domagac na mozliwie najmocnejszej podstawie.
    bartek

  • 5. Data: 2004-11-05 15:22:37
    Od: Tomek Bogusz <t...@g...pl>

    Bartłomiej Dwornik wrote:
> [...]
    > reguluje to, ze na takim rachunku powinien byc ten termin? chcialbym sie
    > tego domagac na mozliwie najmocnejszej podstawie.

    Ustawa "Ordynacja podatkowa" - kazdy ksiegowy zna ja na pamiec :)