PracaGrupypl.praca.dyskusje › ustalenie stosunku pracy

  • 1. Data: 2004-11-04 12:04:54
    Temat: ustalenie stosunku pracy
    Od: "Dominika" <domisia21@tnijto_poczta.onet.pl>

    Witam.... mam mały problemik poszukuje porady. Wprawdzi napisałam juz na
    pl.soc.prawo, ale moze tu tez ktos bedzie potrafił coś doradzić?
    Złożyłam do Sądu Cywilnego pozew przeciw pracodawcy o wypłacenie zaległych
    pensji. Dla pracodawcy robiłam dwie rzeczy:
    1. obsługa działu sprzedaży- umowa -zlecenie- to mi zapłacili
    2. windykacja wpływów z reklam- umowa ustna, która zawarłam z członkiem
    zarzadu firmy- który juz tam nie pracuje ale powiedzial ze moze to
    potwierdzic. o umowie tej wiedziala cała firma.
    Pytanie dotyczy punktu 2- jak okreslic/ustalic stosunek pracy?
    czy umowa ustna jest umową o pracę kreującą stosunek pracy?
    z góry dzięki za podpowiedzi
    Dominika

    P.S nie stać mnie na razie na prawnika moze wiec znacie miejsca gdzie
    udzielane sa porady prawne za darmo w ramach jakiegos programu albo cosik?

  • 2. Data: 2004-11-04 13:23:22
    Temat: Re: ustalenie stosunku pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 4 Nov 2004 13:04:54 +0100, "Dominika"
    <domisia21@tnijto_poczta.onet.pl> zakodował:

    >czy umowa ustna jest umow? o pracę kreuj?c? stosunek pracy?

    Do niedawna pracodawca miał obowiązek potwierdzić na piśmie taką umowę
    w ciągu 7 dni. Teraz nie ma już nawet tyle czasu - umowa winna zostać
    zawarta na piśmie (i za brak papierka to pracodawca ma przechlapane -
    pracownik tylko o tyle, że może mieć problemy z udowodnieniem warunków
    i samego istnienia umowy).

    Tak czy inaczej pomocy szukaj w PIP.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded