PracaGrupypl.praca.dyskusje › Własna działalość, tylko jaka ???

  • 11. Data: 2005-05-15 20:25:12
    Temat: Re: Własna działalość, tylko jaka ???
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Tomek napisał(a):

    > Nie zawracaj sobie głowy z jakimiś interesami. Skończ studia, weź trochę grosza
    > w kieszeń i wyjeżdżaj. Im dalej tym lepiej. Zakładając firmę przedłużasz agonię
    > systemu. Lepiej szukać zajęcia tam gdzie ono jest niż tam gdzie nie ma. Za 10
    > lat jak odłożysz trochę grosza i tutaj się wszystko przewali, przynajmniej mam
    > taka nadzieję, będziesz mógł wrócić i założyć jakąś firmę. Tomek

    NIc dodac, niz ujac. Mysle dokladnie tak samo.

    --
    czarny
    [:: odpowiadasz- usun 'um' z adresu ::::]

  • 12. Data: 2005-05-15 22:12:36
    Od: "taoo" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek":
    [....]
    > w kieszeń i wyjeżdżaj. Im dalej tym lepiej. Zakładając firmę przedłużasz
    > agonię
    Szczerze wam powiem, że nie rozumiem takich ludzi. Nie rozumiem dlaczego tak
    wiele osób chce wyjeżdżać z kraju! Być może żyje w innych realiach niż
    reszta społeczeństwa (nie wydaje mi się), ale dla mnie Polska jest krajem w
    którym można zarobić równie dobrze jak w dowolnym innym kraju.

    > systemu. Lepiej szukać zajęcia tam gdzie ono jest niż tam gdzie nie ma. Za
    > 10
    Heheheeee... Za granicą masz tyle samo "zajęć" co w naszym kraju - nie wiem
    dlaczego tego nie zauważasz!?

    > lat jak odłożysz trochę grosza i tutaj się wszystko przewali, przynajmniej
    > mam
    > taka nadzieję, będziesz mógł wrócić i założyć jakąś firmę. Tomek
    A co według Ciebie miało by się tu "przewalić" i jaki miało by to mieć wpływ
    na rynek pracy?

    taoo

  • 13. Data: 2005-05-16 05:21:00
    Od: Piotr <a...@a...mil.pl>

    taoo wrote:

> [...]
    > reszta społeczeństwa (nie wydaje mi się), ale dla mnie Polska jest krajem
    > w którym można zarobić równie dobrze jak w dowolnym innym kraju.

    A ja rozumiem. Uruchomić teraz nową własną działalność, znaleźć klientów i
    zacząć na tym zarabiać zanim całą kasę "zje" ZUS czy spłata kredytów to
    wcale nie taka prosta sprawa. Jak ktoś nie ma nawet pomysłu tak jak autor
    wątku albo nie ma kapitału na rozpoczęcie czy wogóle brak mu smykałki do
    pracy na swoim to wyjazd z kraju jest dla niego całkiem rozsądną
    alternatywą.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2005-05-16 13:23:53
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    taoo napisał(a):
    ale dla mnie Polska jest krajem w
    > którym można zarobić równie dobrze jak w dowolnym innym kraju.

    Nie wiem, jak autor tego wątka, ale dla mnie pieniądze to nie wszystko.

  • 15. Data: 2005-05-16 16:58:01
    Od: "Alan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d67qtv$ihs$2@news.onet.pl...

    > Ja przed 2 lata prowadziłem niewielką knajpę w W-wie. Z czystym sumieniem
    > mogę napisać - nie polecam.

    Mozna pare slow wiecej. Gdzie ta knajpa, jakiego rodzaju i czemu nie
    polecasz?

    pzdr

    --
    soap [at] go2 [dot] pl
    GG: 3265146 | ICQ: 53767178 | GSM: +48 501800741

  • 16. Data: 2005-05-16 21:54:36
    Od: ":\(" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > reszta społeczeństwa (nie wydaje mi się), ale dla mnie Polska jest krajem
    > którym można zarobić równie dobrze jak w dowolnym innym kraju.

    Masz absolutną rację moim zdaniem. Tylko że każdy się obawia że prawo które
    do dziś funkcjonowało jutro może być inne a pojutrze znowu inne. Brak u nas
    stałości i jasności przepisów. Ciągłe matactwo i kręcenie.
    To zniechęca przyznam. Sam stoję przed dylematem czy by czegoś nie otworzyć.

    Pozdrawiam
    Wilk

  • 17. Data: 2005-05-16 21:56:04
    Od: "Lukasz" <lukaszg123(antyspam)@wp.pl>

    > NIc dodac, niz ujac. Mysle dokladnie tak samo.

    No i cale szczescie ze tak myslicie... przynajmniej wyz sie rozleje po
    swiecie.

  • 18. Data: 2005-05-17 04:06:34
    Od: "Mark" <m...@S...pl>

    > Polska jest krajem w
    > którym można zarobić równie dobrze jak w dowolnym innym kraju.

    Bzdura. Dziś własnie zamknąłem moją ambitną działalnosć gospodarczą.
    Zatrudniałem kilka osób, zyski przeznaczałem na inwestycje, kupiłem sobie
    malucha za 500 zł i każdy grosz ładowałem w towar. Po roku użerania się z
    ZUSami (wszyscy pracowali po legalu) i resztą systemu, a co gorsza widząc
    dno w kieszeniach postanowiłem zakończyć to wspieranie polskiej klasy
    urzędniczej. Dość. Straciłem praktycznie wszystko - boli mnie jednak
    najbardziej coś zupełnie innego - przez wiele lat pracowałem w swojej branży
    i zawsze robiłem wszystko najlepiej jak się tylko dało, dbałem o własny
    rozwój, orientowałem się w ciekawostkach, nowinkach i dupa.. Z załem i
    prawie ze łzami w oczach likwidowałem najpierw jeden sklep - potem drugi.
    Marzenia mojego życia.

    I tylko dzieki Bogu - zostało mi kilkaset funtów i 300 zł na bilet. Raczej
    nie wrócę do Polski. Mam w d.. uznanie i szacunek innych - chcę żyć i godnie
    pracować i nie martwić się tym, kto mi jutro znów doje***

    Mark

  • 19. Data: 2005-05-17 06:06:47
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Alan napisał(a):

    > Mozna pare slow wiecej. Gdzie ta knajpa, jakiego rodzaju i czemu nie
    > polecasz?

    Można.
    Knajpa była w Wa-wie na Bródnie, 40 m (całość z zapleczem, kiblami i
    barem), 5 stolików plus 2 krzesła przy barze.
    Piwo z beczki (5zł), piwa butelkowe też po 5, wódka 5 zł za 40ml, jakieś
    tequile, malibu, i inne specjały. Generalnie cały komplet alkoholi z
    wyjątkiem wina. Do tego chipsy, orzeszki, paluszki, hamburgery, hot
    dogi, zapiekanki, pizza (standardowe barowe żarcie).
    Koszty wynajmu lokalu to było 2 tys. zł (brutto).
    No i po dwóch latach doszedłem do wniosku, że mi się to nie opłaca.
    Dzienne utargi nie przekraczały 400zł, a z moich obliczeń wychodziło, że
    powinno być conajmniej 800. Knajpę "przekazałem" w inne ręce :-)

    A nie polecam z tego powodu, że aby knajpa się opłacała, to musi być
    duża, z dużym zapleczem, pełnym jedzeniem, kelnerkami, musi być spory TV
    z cyfrą (mecze) a godziny otwarcia to conajmniej od 11 do 1-2 w nocy
    (czyli 2 zmiany pracowników - koszty...).
    By to się udało kompleksowo muszą być zapewnieni klienci, czyli trzeba
    mieć dobrą lokalizację, co się wiąże z kosztami (wynajem w centrum
    Warszawy do tanich nie należy).
    Mnie na taką potężną inwestycję nie stać, a w malutki lokalik musiałem
    na dzień dobry wyłożyć 30 tys. zł. Przy dużej knajpie trzebaby do tego
    dopisac jedno 0 i zamienić 3 na 4. No, ale jeśli kogoś stać i nie boi
    się "chłopaków z miasta"... Wiesz, do małej ledwie wiążącej koniec z
    końcem knajpki, to skurwiele nie przyjdą, ale do dużej pełnej przepychu,
    to kto wie.

    Pitt

  • 20. Data: 2005-05-17 06:09:26
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Mark napisał(a):

    > Bzdura. Dziś własnie zamknąłem moją ambitną działalnosć gospodarczą.

    [...]

    Witaj w klubie. Ja zamknąłem w lutym. 30 tys. zł w plecy.
    Ale ja tu zostaję.
    Tylko nigdy nie dam się wpuścić w DG.

    Pitt